Ženevský autosalón stále veľkým lákadlom

Štvrtok, 15 marec 2018

Ženeva ešte stále láka ďalších a ďalších návštevníkov. Otvorený pre verejnosť je od štvrtka minulého týždňa a brány výstaviska Palexpo sa zatvoria 18. marca, teda v nedeľu večer. Deň pred jeho otvorením bol model Volvo XC40 korunovaný novinárskou porotu Autom roka 2018. Za prvé dva novinárske dni sa uskutočnilo pre vyše 10 tisíc akreditovaných novinárov z celého sveta viac ako 70 tlačových konferencií.

DSC 0163

Ešte stále je v Ženeve na čo sa pozerať. Medzi 850 vystavovanými modelmi si každý z návštevníkov mohol nájsť svoj objekt záujmu. Je síce pravda, že áut pre bežný život bolo v tomto roku pomenej. Na druhej strane dosť bolo takých, ktoré pod kapotou skrývali silné motory pre rýchlu jazdu. Veľa bolo aj takých, ktoré môžu okrem asfaltu na poľné cesty, a to aj od luxusných značiek. Raz darmo: móda je móda.

V hre boli aj lietajúce automobily (Pal-V a Italdesign) a tiež koncepčné vozidlá, Le Retour du Futur, ktoré boli predstavené v Ženeve vo svetovej premiére pred niekoľkými desaťročiami a doteraz nestratili nič zo svojej fascinácie.

Stále viac je tých výrobcov, čo sa zahľadeli do čisto elektrických áut, rôznych hybridov s asistenciou benzínových, dieselových i plynových pomocníkov. Samostatnou kapitolou sú automobily s palivovými článkami na vodíkový pohon – Fuel Cell Electric Vehicle. Výrobcovia sa čoraz viac zameriavajú aj na modely s autonómnym riadením bez vodiča. Toľko konceptov áut vzdialenejšej budúcnosti, koncepčných vozidiel, ako teraz v Ženeve, sme pohromade videli vari po prvý raz.

V dvojúrovňovej hale Palexpo sa hádam nikto nenudil. Skôr opak je pravdou, keďže čo krok, to zaujímavý model. Novinka, ale aj množstvo retro oživených starších modelov. Fotoaparáty, smartfóny a kamery boli v plnej permanencii. Aj my sme si zo Ženevy odniesli svoj netušene bohatý prídel s takmer 750 zábermi a niekoľkými videami. Máme tak z čoho vyberať, pričom najväčším problémom je, že čo z toho množstva záberov vybrať, resp. nevynechať. A tak vás pozývame pozrieť si našu druhú fotogalériu s takmer stovkou fotografií. Nech sa vám dobre pozerá.

DSC 0163 DSC 0165 DSC 0167 DSC 0168 DSC 0169 IMG 3013 IMG 3015 IMG 3017 IMG 3018 IMG 3019 IMG 3021 IMG 3023 IMG 3024 IMG 3025 IMG 3030 IMG 3032 IMG 3033 IMG 3034 IMG 3035 IMG 3036 IMG 3037 IMG 3041 IMG 3043 IMG 3045 IMG 3047 IMG 3049 IMG 3051 IMG 3052 IMG 3053 IMG 3054 IMG 3055 IMG 3056 IMG 3057 IMG 3058 IMG 3059 IMG 3060 IMG 3064 IMG 3065 IMG 3068 IMG 3070 IMG 3073 IMG 3075 IMG 3077 IMG 3085 IMG 3086 IMG 3087 IMG 3088 IMG 3089 IMG 3091 IMG 3093 IMG 3094 IMG 3095 IMG 3096 IMG 3098 IMG 3099 IMG 3100 IMG 3101 IMG 3103 IMG 3105 IMG 3106 IMG 3107 IMG 3109 IMG 3110 IMG 3111 IMG 3112 IMG 3115 IMG 3116 IMG 3117 IMG 3118 IMG 3119 IMG 3120 IMG 3121 IMG 3129 IMG 3130 IMG 3131 IMG 3133 IMG 3134 IMG 3135 IMG 3136 IMG 3141 IMG 3142 IMG 3143 IMG 3153 IMG 3155 IMG 3156 IMG 3157 IMG 3158 IMG 3159 IMG 3165 IMG 3166
Autor: Ján Goldberger
Foto: Ján Goldberger ml.
Komentáre
Pridal Peter Olgyai v sobotu 17 marca 2018 o 20:32
Pridať komentár
Bleskovky
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.
Israeli-start-up-Anagog
Škoda Auto kúpila v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť založená v roku 2010 vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie, ktoré už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny. Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto"Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu." K tomu dodáva:"Vďaka technológii Anagogu sme schopní lepšie porozumieť našim zákazníkom a ponúknuť im riešenia šité na mieru." Generálny riaditeľ Anagog Ofer Tziperman:"Sme hrdí na to, že máme príležitosť spolupracovať s takým silným partnerom, akým je Škoda Auto."Bernhard Maier a Ofer Tziperman pri podpise zmluvy
Opel Crossland
Automobilka Opel sa vracia do čiernych čísiel a za prvý polrok tohto roku vykázala prevádzkový zisk vo výške 502 miliónov eur a prevádzkovú maržu vo výške 5,0 %. Na tieto údaje pozitívne reagujú popredné ekonomické médiá, al6e aj akciové trhy. Akcie skupiny PSA, do ktorej sa Opel pred rokom začlenil, výrazne posilňujú. "Ide o najvýraznejší obrat k ziskovosti aký som v automobilové branži zažil za dlhé roky" – uvádza v komentári analytik spoločnosti JP Morgan. Britský denník The Times zasa v palcovom titulku píše, že Vauxhall môže oslavovať ako v roku 1999. Nemecký denník Allgemeine Zeitung píše o pozoruhodnom obrate k lepšiemu. A nakoniec: Zázrak! – lakonicky zhŕňa situáciu okolo Opla francúzsky ekonomický titul Les Echos.Opel Crossland, úspešné kompaktné SUV či mestský crossover