Ženevský autosalón stále veľkým lákadlom

Štvrtok, 15 marec 2018

Ženeva ešte stále láka ďalších a ďalších návštevníkov. Otvorený pre verejnosť je od štvrtka minulého týždňa a brány výstaviska Palexpo sa zatvoria 18. marca, teda v nedeľu večer. Deň pred jeho otvorením bol model Volvo XC40 korunovaný novinárskou porotu Autom roka 2018. Za prvé dva novinárske dni sa uskutočnilo pre vyše 10 tisíc akreditovaných novinárov z celého sveta viac ako 70 tlačových konferencií.

DSC 0163

Ešte stále je v Ženeve na čo sa pozerať. Medzi 850 vystavovanými modelmi si každý z návštevníkov mohol nájsť svoj objekt záujmu. Je síce pravda, že áut pre bežný život bolo v tomto roku pomenej. Na druhej strane dosť bolo takých, ktoré pod kapotou skrývali silné motory pre rýchlu jazdu. Veľa bolo aj takých, ktoré môžu okrem asfaltu na poľné cesty, a to aj od luxusných značiek. Raz darmo: móda je móda.

V hre boli aj lietajúce automobily (Pal-V a Italdesign) a tiež koncepčné vozidlá, Le Retour du Futur, ktoré boli predstavené v Ženeve vo svetovej premiére pred niekoľkými desaťročiami a doteraz nestratili nič zo svojej fascinácie.

Stále viac je tých výrobcov, čo sa zahľadeli do čisto elektrických áut, rôznych hybridov s asistenciou benzínových, dieselových i plynových pomocníkov. Samostatnou kapitolou sú automobily s palivovými článkami na vodíkový pohon – Fuel Cell Electric Vehicle. Výrobcovia sa čoraz viac zameriavajú aj na modely s autonómnym riadením bez vodiča. Toľko konceptov áut vzdialenejšej budúcnosti, koncepčných vozidiel, ako teraz v Ženeve, sme pohromade videli vari po prvý raz.

V dvojúrovňovej hale Palexpo sa hádam nikto nenudil. Skôr opak je pravdou, keďže čo krok, to zaujímavý model. Novinka, ale aj množstvo retro oživených starších modelov. Fotoaparáty, smartfóny a kamery boli v plnej permanencii. Aj my sme si zo Ženevy odniesli svoj netušene bohatý prídel s takmer 750 zábermi a niekoľkými videami. Máme tak z čoho vyberať, pričom najväčším problémom je, že čo z toho množstva záberov vybrať, resp. nevynechať. A tak vás pozývame pozrieť si našu druhú fotogalériu s takmer stovkou fotografií. Nech sa vám dobre pozerá.

DSC 0163 DSC 0165 DSC 0167 DSC 0168 DSC 0169 IMG 3013 IMG 3015 IMG 3017 IMG 3018 IMG 3019 IMG 3021 IMG 3023 IMG 3024 IMG 3025 IMG 3030 IMG 3032 IMG 3033 IMG 3034 IMG 3035 IMG 3036 IMG 3037 IMG 3041 IMG 3043 IMG 3045 IMG 3047 IMG 3049 IMG 3051 IMG 3052 IMG 3053 IMG 3054 IMG 3055 IMG 3056 IMG 3057 IMG 3058 IMG 3059 IMG 3060 IMG 3064 IMG 3065 IMG 3068 IMG 3070 IMG 3073 IMG 3075 IMG 3077 IMG 3085 IMG 3086 IMG 3087 IMG 3088 IMG 3089 IMG 3091 IMG 3093 IMG 3094 IMG 3095 IMG 3096 IMG 3098 IMG 3099 IMG 3100 IMG 3101 IMG 3103 IMG 3105 IMG 3106 IMG 3107 IMG 3109 IMG 3110 IMG 3111 IMG 3112 IMG 3115 IMG 3116 IMG 3117 IMG 3118 IMG 3119 IMG 3120 IMG 3121 IMG 3129 IMG 3130 IMG 3131 IMG 3133 IMG 3134 IMG 3135 IMG 3136 IMG 3141 IMG 3142 IMG 3143 IMG 3153 IMG 3155 IMG 3156 IMG 3157 IMG 3158 IMG 3159 IMG 3165 IMG 3166
Autor: Ján Goldberger
Foto: Ján Goldberger ml.
Pridať komentár
Bleskovky
Glatz - Moebius
Stephan Moebius sa po Andrejovi Glatzovi stal novým generálnym riaditeľom Mercedes-Benz na Slovensku. Súčasný generálny riaditeľ Andrej Glatz (71) po úspešných 28 rokoch končí. Na jeho miesto nastupuje Stephan Moebius (58), bývalý generálny riaditeľ pre predaj osobných vozidiel Mercedes-Benz v Juhoafrickej republike. Vymenovaný za nového generálneho riaditeľa Mercedes-Benz Slovakia bol 1. januára 2019. Andrej Glatz bude pokračuje vo svojej profesionálnej dráhe v skupine Motor-Car.
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.