Ženevský autosalón stále veľkým lákadlom

Štvrtok, 15 marec 2018

Ženeva ešte stále láka ďalších a ďalších návštevníkov. Otvorený pre verejnosť je od štvrtka minulého týždňa a brány výstaviska Palexpo sa zatvoria 18. marca, teda v nedeľu večer. Deň pred jeho otvorením bol model Volvo XC40 korunovaný novinárskou porotu Autom roka 2018. Za prvé dva novinárske dni sa uskutočnilo pre vyše 10 tisíc akreditovaných novinárov z celého sveta viac ako 70 tlačových konferencií.

DSC 0163

Ešte stále je v Ženeve na čo sa pozerať. Medzi 850 vystavovanými modelmi si každý z návštevníkov mohol nájsť svoj objekt záujmu. Je síce pravda, že áut pre bežný život bolo v tomto roku pomenej. Na druhej strane dosť bolo takých, ktoré pod kapotou skrývali silné motory pre rýchlu jazdu. Veľa bolo aj takých, ktoré môžu okrem asfaltu na poľné cesty, a to aj od luxusných značiek. Raz darmo: móda je móda.

V hre boli aj lietajúce automobily (Pal-V a Italdesign) a tiež koncepčné vozidlá, Le Retour du Futur, ktoré boli predstavené v Ženeve vo svetovej premiére pred niekoľkými desaťročiami a doteraz nestratili nič zo svojej fascinácie.

Stále viac je tých výrobcov, čo sa zahľadeli do čisto elektrických áut, rôznych hybridov s asistenciou benzínových, dieselových i plynových pomocníkov. Samostatnou kapitolou sú automobily s palivovými článkami na vodíkový pohon – Fuel Cell Electric Vehicle. Výrobcovia sa čoraz viac zameriavajú aj na modely s autonómnym riadením bez vodiča. Toľko konceptov áut vzdialenejšej budúcnosti, koncepčných vozidiel, ako teraz v Ženeve, sme pohromade videli vari po prvý raz.

V dvojúrovňovej hale Palexpo sa hádam nikto nenudil. Skôr opak je pravdou, keďže čo krok, to zaujímavý model. Novinka, ale aj množstvo retro oživených starších modelov. Fotoaparáty, smartfóny a kamery boli v plnej permanencii. Aj my sme si zo Ženevy odniesli svoj netušene bohatý prídel s takmer 750 zábermi a niekoľkými videami. Máme tak z čoho vyberať, pričom najväčším problémom je, že čo z toho množstva záberov vybrať, resp. nevynechať. A tak vás pozývame pozrieť si našu druhú fotogalériu s takmer stovkou fotografií. Nech sa vám dobre pozerá.

DSC 0163 DSC 0165 DSC 0167 DSC 0168 DSC 0169 IMG 3013 IMG 3015 IMG 3017 IMG 3018 IMG 3019 IMG 3021 IMG 3023 IMG 3024 IMG 3025 IMG 3030 IMG 3032 IMG 3033 IMG 3034 IMG 3035 IMG 3036 IMG 3037 IMG 3041 IMG 3043 IMG 3045 IMG 3047 IMG 3049 IMG 3051 IMG 3052 IMG 3053 IMG 3054 IMG 3055 IMG 3056 IMG 3057 IMG 3058 IMG 3059 IMG 3060 IMG 3064 IMG 3065 IMG 3068 IMG 3070 IMG 3073 IMG 3075 IMG 3077 IMG 3085 IMG 3086 IMG 3087 IMG 3088 IMG 3089 IMG 3091 IMG 3093 IMG 3094 IMG 3095 IMG 3096 IMG 3098 IMG 3099 IMG 3100 IMG 3101 IMG 3103 IMG 3105 IMG 3106 IMG 3107 IMG 3109 IMG 3110 IMG 3111 IMG 3112 IMG 3115 IMG 3116 IMG 3117 IMG 3118 IMG 3119 IMG 3120 IMG 3121 IMG 3129 IMG 3130 IMG 3131 IMG 3133 IMG 3134 IMG 3135 IMG 3136 IMG 3141 IMG 3142 IMG 3143 IMG 3153 IMG 3155 IMG 3156 IMG 3157 IMG 3158 IMG 3159 IMG 3165 IMG 3166
Autor: Ján Goldberger
Foto: Ján Goldberger ml.
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.