BMW a Dainese pre bezpečnosť motocyklistov

Piatok, 19 júl 2013

Pasívna bezpečnosť je pri ochrane motocyklistov dôležitým faktorom, ktorý chráni ich zdravie i životy. Človek na motocykli je vystavený v prípade kolízie veľkým nebezpečenstvám, je nepomerne menej chránený ako vodič za volantom automobilu. Dať motocyklistom väčšie šance chrániť si zdravie a život má priniesť spolupráca výrobcu prémiových motocyklov BMW so spoločnosťou Dainese.

BMW Motorrad
BMW v spolupráci s Dainese pripravuje novú ofenzívu na ochranu motocyklistov

BMW Motorrad a Dainese chystajú spoločný rozvoj inovatívnych motocyklových bezpečnostných odevov. Začínať budú so systémom Dainese D-Air® Protect System, vďaka ktorému budú vyrábať motocyklistické vybavenie s plne integrovanými nafukovacími chráničmi.

Prvým produktom bude jednodielna kožená kombinéza DoubleR RaceAir s chráničmi D-Air®, ktorú navrhli výhradne na pretekárske dráhy. Novú pretekársku kombinézu by mali po prvý raz verejnosti predstaviť na medzinárodnej motocyklovej show EICMA v Miláne v novembri tohto roku, hneď po tom, ako motocyklové oddelenie BMW dokončí potrebné testy.

V ďalšom sa spolupráca zameria na vylepšenie staršieho výstroja. Tento systém by mal byť spustený v roku 2015, potom, čo sa zavŕšia všetky nárazové testy. Zákazníci BMW si tak budú môcť na svojich motocykloch vylepšiť bezpečnostný systém.

BMW Motorrad ako jediný výrobca motocyklov vyvíja kompletný rad pretekárskeho vybavenia už od 70-tych rokov minulého storočia. Od motocyklových prílb až po motorkárske kombinézy, obuv a rukavice. Vďaka tomu kladú obrovský dôraz na maximálne pohodlie vodičov a čo najmenšie potenciálne následky nehôd.

Okrem NP chráničov na motorkárske kombinézy, bezpečnostnú obuv a rukavice predstavil BMW Motorrad v roku 2007 systém Neck Brace, ktorý rovnako prispieva k rozvoju bezpečnostných systémov.

Priekopnícky protiblokovací brzdový systém ABS od BMW bol pre bezpečnosť motocyklov neoddeliteľne zakotvený v princípe Bezpečnosť 360. Tento princíp spája v sebe tri aspekty: bezpečnostná technológia vo vozidle, bezpečnosť vyplývajúca z vybavenia jazdca a bezpečnosť prostredníctvom tréningu. Najmä vďaka tomu si BMW už desaťročia udržiava vedúcu pozíciu v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti motocyklistov.

BMW Motorrad BMW Motorrad
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW Motorrad
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.