BMW a Dainese pre bezpečnosť motocyklistov

Piatok, 19 júl 2013

Pasívna bezpečnosť je pri ochrane motocyklistov dôležitým faktorom, ktorý chráni ich zdravie i životy. Človek na motocykli je vystavený v prípade kolízie veľkým nebezpečenstvám, je nepomerne menej chránený ako vodič za volantom automobilu. Dať motocyklistom väčšie šance chrániť si zdravie a život má priniesť spolupráca výrobcu prémiových motocyklov BMW so spoločnosťou Dainese.

BMW Motorrad
BMW v spolupráci s Dainese pripravuje novú ofenzívu na ochranu motocyklistov

BMW Motorrad a Dainese chystajú spoločný rozvoj inovatívnych motocyklových bezpečnostných odevov. Začínať budú so systémom Dainese D-Air® Protect System, vďaka ktorému budú vyrábať motocyklistické vybavenie s plne integrovanými nafukovacími chráničmi.

Prvým produktom bude jednodielna kožená kombinéza DoubleR RaceAir s chráničmi D-Air®, ktorú navrhli výhradne na pretekárske dráhy. Novú pretekársku kombinézu by mali po prvý raz verejnosti predstaviť na medzinárodnej motocyklovej show EICMA v Miláne v novembri tohto roku, hneď po tom, ako motocyklové oddelenie BMW dokončí potrebné testy.

V ďalšom sa spolupráca zameria na vylepšenie staršieho výstroja. Tento systém by mal byť spustený v roku 2015, potom, čo sa zavŕšia všetky nárazové testy. Zákazníci BMW si tak budú môcť na svojich motocykloch vylepšiť bezpečnostný systém.

BMW Motorrad ako jediný výrobca motocyklov vyvíja kompletný rad pretekárskeho vybavenia už od 70-tych rokov minulého storočia. Od motocyklových prílb až po motorkárske kombinézy, obuv a rukavice. Vďaka tomu kladú obrovský dôraz na maximálne pohodlie vodičov a čo najmenšie potenciálne následky nehôd.

Okrem NP chráničov na motorkárske kombinézy, bezpečnostnú obuv a rukavice predstavil BMW Motorrad v roku 2007 systém Neck Brace, ktorý rovnako prispieva k rozvoju bezpečnostných systémov.

Priekopnícky protiblokovací brzdový systém ABS od BMW bol pre bezpečnosť motocyklov neoddeliteľne zakotvený v princípe Bezpečnosť 360. Tento princíp spája v sebe tri aspekty: bezpečnostná technológia vo vozidle, bezpečnosť vyplývajúca z vybavenia jazdca a bezpečnosť prostredníctvom tréningu. Najmä vďaka tomu si BMW už desaťročia udržiava vedúcu pozíciu v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti motocyklistov.

BMW Motorrad BMW Motorrad
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW Motorrad
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.