Euro NCAP: Qoros, prekvapenie z Číny

Piatok, 27 september 2013

Ak doteraz platilo, že automobil pochádzajúci z Číny nemôže uspieť v bariérových testoch Euro NCAP, resp. že výsledok tohto testu je hotovým fiaskom pre výrobcu, tak v prípade najnovšieho modelu Qoros 3 Sedan to neplatí. Ten v tomto teste uspel tak, že tak skvelý výsledok neočakávali ani zástupcovia automobilky.

Qoros 3 Sedan
Z Číny pochádza tento elegantný sedan a jeho veľkou prednosťou je vysoká bezpečnosť

Keďže je reč o výrobcovi, potom treba hneď na úvod povedať, že spoločnými vlastníkmi sú dve spoločnosti. Izraelská a čínska, v pozadí ktorých sú najmä bývalé silné osobnosti, predstavitelia tých najvýznamnejších postov z najrenomovanejších európskych automobilových výrobcov. Napríklad z BMW, resp. Mini, alebo Volkswagenu.

Izraelsko-čínska automobilka, ktorá vyslala do Európy svojho posla s menom Qoros 3 Sedan, veľmi úzko spolupracovala pri vývoji a navrhovaní tohto modelu s mnohými renomovanými spoločnosťami, takže výsledný produkt v podobe sériového modelu Qoros 3 nie je náhodný výstrel, ale presne cielená strela.

Vyzerá to tak, že z čínskej továrne sídliacej neďaleko Šanghaja, kde sa výroba Qorosa 3 práve rozbieha, budú vychádzať len kvalitné a spoľahlivé automobily, navyše aj maximálne bezpečné. Qoros 3 Sedan získal totiž v testoch Euro NCAP nie iba päťhviezdičkové ocenenie, ale aj vysoké skóre vo všetkých štyroch oblastiach nárazových testov Euro NCAP. Navyše, výsledky testov tohto "Číňana" sú najlepšie spomedzi všetkých vozidiel testovaných v roku 2013.

Ak sa výsledky testov Qorosa 3 Sedan pozrieme podrobnejšie, tak tento automobil získal za ochranu dospelých cestujúcich 95 %, za detských cestujúcich 87 %, za ochranu chodcov 77 % a za aktívne asistenčné bezpečnostné systémy 81 %. Takže za celkových 88 % dostal čínsky Qoros 3 Sedan päť hviezdičiek Euro NCAP.

Nakoniec to najzaujímavejšie o novom čínskom elegánovi. Slovensko je jediným štátom v Európe, kde sa až do roku 2015 bude nový Qoros 3 Sedan predávať.

Qoros 3 Sedan Qoros 3 Sedan safety skeleton Qoros Tech den
Autor: J. Goldberger
Foto: Qoros
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.