Euro NCAP: Qoros, prekvapenie z Číny

Piatok, 27 september 2013

Ak doteraz platilo, že automobil pochádzajúci z Číny nemôže uspieť v bariérových testoch Euro NCAP, resp. že výsledok tohto testu je hotovým fiaskom pre výrobcu, tak v prípade najnovšieho modelu Qoros 3 Sedan to neplatí. Ten v tomto teste uspel tak, že tak skvelý výsledok neočakávali ani zástupcovia automobilky.

Qoros 3 Sedan
Z Číny pochádza tento elegantný sedan a jeho veľkou prednosťou je vysoká bezpečnosť

Keďže je reč o výrobcovi, potom treba hneď na úvod povedať, že spoločnými vlastníkmi sú dve spoločnosti. Izraelská a čínska, v pozadí ktorých sú najmä bývalé silné osobnosti, predstavitelia tých najvýznamnejších postov z najrenomovanejších európskych automobilových výrobcov. Napríklad z BMW, resp. Mini, alebo Volkswagenu.

Izraelsko-čínska automobilka, ktorá vyslala do Európy svojho posla s menom Qoros 3 Sedan, veľmi úzko spolupracovala pri vývoji a navrhovaní tohto modelu s mnohými renomovanými spoločnosťami, takže výsledný produkt v podobe sériového modelu Qoros 3 nie je náhodný výstrel, ale presne cielená strela.

Vyzerá to tak, že z čínskej továrne sídliacej neďaleko Šanghaja, kde sa výroba Qorosa 3 práve rozbieha, budú vychádzať len kvalitné a spoľahlivé automobily, navyše aj maximálne bezpečné. Qoros 3 Sedan získal totiž v testoch Euro NCAP nie iba päťhviezdičkové ocenenie, ale aj vysoké skóre vo všetkých štyroch oblastiach nárazových testov Euro NCAP. Navyše, výsledky testov tohto "Číňana" sú najlepšie spomedzi všetkých vozidiel testovaných v roku 2013.

Ak sa výsledky testov Qorosa 3 Sedan pozrieme podrobnejšie, tak tento automobil získal za ochranu dospelých cestujúcich 95 %, za detských cestujúcich 87 %, za ochranu chodcov 77 % a za aktívne asistenčné bezpečnostné systémy 81 %. Takže za celkových 88 % dostal čínsky Qoros 3 Sedan päť hviezdičiek Euro NCAP.

Nakoniec to najzaujímavejšie o novom čínskom elegánovi. Slovensko je jediným štátom v Európe, kde sa až do roku 2015 bude nový Qoros 3 Sedan predávať.

Qoros 3 Sedan Qoros 3 Sedan safety skeleton Qoros Tech den
Autor: J. Goldberger
Foto: Qoros
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.