Euro NCAP: Volvo XC90 má päť hviezdičiek

Štvrtok, 10 september 2015

O automobiloch značky Volvo sa traduje, že patria medzi najbezpečnejšie na sveta. Nový model XC90 druhej generácie to len potvrdzuje, keď pri bariérových testoch Euro NCAP dostal v hodnotení bezpečnosti päť hviezdičiek. Špičkové výsledky dosiahol prakticky vo všetkých hodnotených kategóriách.

1 Volvo XC90 2
Testom sa podrobilo Volvo XC90 s päťdverovou karosériou SUV s hmotnosťoun 2040 kg

Volvo XC90 získalo päť hviezdičiek a dosiahlo najvyššie hodnotenie počas testovania Euro NCAP v roku 2015. Model XC90, štandardne vybavený technológiou City Safety, vynikol ako prvé vozidlo spomedzi všetkých značiek, ktoré získalo od Euro NCAP plný počet bodov počas testovania systémov autonómneho núdzového brzdenia pri zrážke dvoch vozidiel zozadu v kategóriách premávka v meste a mimo mesta.

"V prípade modelu Volvo XC90 sa nám podarilo vytvoriť jeden z najbezpečnejších automobilov na svete. V kategórii podporných bezpečnostných systémov sme dosiahli skóre sto percent. Spoločnosť Volvo si v odvetví udržuje vedúce postavenie z hľadiska inovácií v oblasti bezpečnosti vozidiel a máme pred konkurenciu značný náskok," povedal Peter Mertens, hlavný viceprezident spoločnosti Volvo pre výskum a vývoj.

Model XC90 dosiahol v kategórii podporných bezpečnostných systémov hodnotenie sto percent a je prvým automobilom, ktorý získal maximálne skóre v oboch kategóriách testovania systémov autonómneho núdzového brzdenia – počas premávky v meste aj mimo mesta. Model XC90 okrem toho ponúka pokročilú funkciu ochrany chodcov, ktorú nezávislé regulačné inštitúcie v oblasti bezpečnosti ešte ani nezaradili do svojich testovacích protokolov.

2 Volvo XC90

"Ako prvej automobilke sa nám podarilo prekonať kritériá, ktoré organizácia Euro NCAP stanovila pre testovanie systémov AEB v meste a mimo mesta. Systém City Safety je jedným z najpokročilejších štandardných systémov na predchádzanie nehodám, aké možno nájsť v moderných autách. Dokáže rozpoznať vozidlá, cyklistov a chodcov v konkrétnych situáciách, a to vo dne aj v noci," hodnotí Martin Magnusson, hlavný inžinier spoločnosti Volvo.

Švédsky výrobca automobilov vo svojej vízii dlhodobej do roku 2020 chce začať vyrábať automobily, v ktorých sa nikto vážne nezraní ani nezahynie. Výsledky modelu XC90, ktorý počas testov Euro NCAP získal päť hviezdičiek, dokazujú novátorstvo spoločnosti Volvo dosiahnuť tento cieľ a vyrábať najbezpečnejšie automobily.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.