Ford Ranger Pic-up: zrelý ako 5* koňak

Piatok, 04 november 2011

O novom Rangeri Pic-up by sa mohlo povedať, že crash testy zvláda ako gurmán, keď ochutnáva pred jedlom päťhviezdičkový koňak. Nový Ford Ranger totiž ako vôbec prvý pickup dosiahol v crash testoch Euro NCAP maximálne ocenenie 5 hviezdičiek, čo je najlepší výsledok, aký kedy dosiahol automobil tejto kategórie.

Ford Ranger CrashTest
Ford Ranger Pic-up dostal v crash teste Euro NCAP ohodnotenie piatimi hviezdičkami

Ranger dosiahol 89 percent v kategórii celkovej bezpečnosti – je to vôbec najlepší výsledok, aký kedy dostal automobil kategórie pickup a jedno z najvyšších bodových ocenení, ktoré spoločnosť Euro NCAP udelila akémukoľvek typu automobilu. Navyše aj najvyššie hodnotenie za ochranu chodcov (81 percent) bez ohľadu na kategóriu vozidla. Jeho 5 hviezdičiek odráža presvedčivé schopnosti v kategórii ochrany dospelých, detí a chodcov.

Nový Ranger je navrhnutý tak, aby poskytoval komplexnú bezpečnostnú ochranu, počnúc konštrukciou karosérie. Tá je vyrobená z vysokopevnostnej ocele, aby v prípade kolízie dokázala ochrániť cestujúcich. Ďalej je v Rangeri použitý úplne nový rám, ktorý pomáha usmerňovať hlavný tok energie nárazu pri zrážke.

Pri navrhovaní Rangeru použili konštruktéri Fordu počítačové modely a uskutočnili viac ako 9 000 simulácií zrážok vozidla vo virtuálnom svete ešte predtým, ako bol fyzickému crash testu podrobený prvý prototyp vozidla.

Novinkou na modeli Ranger sú bočné záclonové airbagy, po prvýkrát použité v štandardnej výbave Rangera v Európe. Umiestnené sú v čalúnení strechy a v prípade bočného nárazu vytvoria ochranný vankúš pre hlavy pasažierov. Záclonový airbag je určený na ochranu cestujúcich v modeloch s kabínou Double Cab a Super Cab. Pokrýva hornú časť konštrukcie a okná od A stĺpika až po zadnú časť priestoru pre cestujúcich.

Nové bočné airbagy sa aktivujú z bočných opôr predných sedadiel a poskytujú ochranu pre hrudník zo strany nárazu. Fungujú v spolupráci s čelnými airbagmi pre vodiča a spolujazdca. Štandardným prvkom výbavy pri všetkých modeloch je aj kolenný airbag vodiča.

Ford Ranger
Karoséria Rangeru je vyrobená z vysokopevnostnej ocele, aby v prípade kolízie dokázala ochrániť cestujúcich. Posádku chráni aj množstvo airbagov, vrátane okenných.

Medzi ďalšie bezpečnostné technológie patria trojbodové bezpečnostné pásy pre všetky miesta na sedenie. Bezpečnostné pásy predných sedadiel sú opatrené predpínačmi a obmedzovačmi ťahu, rovnako aj signalizáciou nezapnutých pásov.

Po prvýkrát boli pri pickupe použité technológie ohľaduplné k chodcom. Patrí medzi ne štruktúra "hexageneous" umiestnená pod kapotou, ktorá znižuje pravdepodobnosť zranenia hlavy chodcov. Tiež dizajn predného nárazníka, ktorý je vyrobený z energiu pohlcujúcich materiálov.

Nový Ranger využíva tiež inovatívne technológie aktívnej bezpečnosti. Kľúčovým prvkom už v štandardnej výbave je elektronický stabilizačný program (ESP), ktorý pomocou moderných senzorov neustále sleduje správania sa vozidla a pomáha udržiavať jeho stabilitu.

Rangeru nechýba ani systém kontrola kolísania prívesu, či systém adaptívnej kontroly zaťaženia pri preprave ťažkých nákladov, ktoré sú ďalšou zárukou bezpečnej jazdy. Má aj systém kontroly kolísania prívesu. Pri jazde z kopca ocenia vodiči systém Hill Descent Control a určite aj asistent rozjazdu do kopca.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.