Ford Ranger Pic-up: zrelý ako 5* koňak

Piatok, 04 november 2011

O novom Rangeri Pic-up by sa mohlo povedať, že crash testy zvláda ako gurmán, keď ochutnáva pred jedlom päťhviezdičkový koňak. Nový Ford Ranger totiž ako vôbec prvý pickup dosiahol v crash testoch Euro NCAP maximálne ocenenie 5 hviezdičiek, čo je najlepší výsledok, aký kedy dosiahol automobil tejto kategórie.

Ford Ranger CrashTest
Ford Ranger Pic-up dostal v crash teste Euro NCAP ohodnotenie piatimi hviezdičkami

Ranger dosiahol 89 percent v kategórii celkovej bezpečnosti – je to vôbec najlepší výsledok, aký kedy dostal automobil kategórie pickup a jedno z najvyšších bodových ocenení, ktoré spoločnosť Euro NCAP udelila akémukoľvek typu automobilu. Navyše aj najvyššie hodnotenie za ochranu chodcov (81 percent) bez ohľadu na kategóriu vozidla. Jeho 5 hviezdičiek odráža presvedčivé schopnosti v kategórii ochrany dospelých, detí a chodcov.

Nový Ranger je navrhnutý tak, aby poskytoval komplexnú bezpečnostnú ochranu, počnúc konštrukciou karosérie. Tá je vyrobená z vysokopevnostnej ocele, aby v prípade kolízie dokázala ochrániť cestujúcich. Ďalej je v Rangeri použitý úplne nový rám, ktorý pomáha usmerňovať hlavný tok energie nárazu pri zrážke.

Pri navrhovaní Rangeru použili konštruktéri Fordu počítačové modely a uskutočnili viac ako 9 000 simulácií zrážok vozidla vo virtuálnom svete ešte predtým, ako bol fyzickému crash testu podrobený prvý prototyp vozidla.

Novinkou na modeli Ranger sú bočné záclonové airbagy, po prvýkrát použité v štandardnej výbave Rangera v Európe. Umiestnené sú v čalúnení strechy a v prípade bočného nárazu vytvoria ochranný vankúš pre hlavy pasažierov. Záclonový airbag je určený na ochranu cestujúcich v modeloch s kabínou Double Cab a Super Cab. Pokrýva hornú časť konštrukcie a okná od A stĺpika až po zadnú časť priestoru pre cestujúcich.

Nové bočné airbagy sa aktivujú z bočných opôr predných sedadiel a poskytujú ochranu pre hrudník zo strany nárazu. Fungujú v spolupráci s čelnými airbagmi pre vodiča a spolujazdca. Štandardným prvkom výbavy pri všetkých modeloch je aj kolenný airbag vodiča.

Ford Ranger
Karoséria Rangeru je vyrobená z vysokopevnostnej ocele, aby v prípade kolízie dokázala ochrániť cestujúcich. Posádku chráni aj množstvo airbagov, vrátane okenných.

Medzi ďalšie bezpečnostné technológie patria trojbodové bezpečnostné pásy pre všetky miesta na sedenie. Bezpečnostné pásy predných sedadiel sú opatrené predpínačmi a obmedzovačmi ťahu, rovnako aj signalizáciou nezapnutých pásov.

Po prvýkrát boli pri pickupe použité technológie ohľaduplné k chodcom. Patrí medzi ne štruktúra "hexageneous" umiestnená pod kapotou, ktorá znižuje pravdepodobnosť zranenia hlavy chodcov. Tiež dizajn predného nárazníka, ktorý je vyrobený z energiu pohlcujúcich materiálov.

Nový Ranger využíva tiež inovatívne technológie aktívnej bezpečnosti. Kľúčovým prvkom už v štandardnej výbave je elektronický stabilizačný program (ESP), ktorý pomocou moderných senzorov neustále sleduje správania sa vozidla a pomáha udržiavať jeho stabilitu.

Rangeru nechýba ani systém kontrola kolísania prívesu, či systém adaptívnej kontroly zaťaženia pri preprave ťažkých nákladov, ktoré sú ďalšou zárukou bezpečnej jazdy. Má aj systém kontroly kolísania prívesu. Pri jazde z kopca ocenia vodiči systém Hill Descent Control a určite aj asistent rozjazdu do kopca.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.