Nová Fulda KristallControl HP2 na zimu

Štvrtok, 06 október 2016

Je tu jeseň a s ňou aj prvé studenšie dni. Už v týchto dňoch aj na Slovensku začína snežiť v nadmorských výškach od 700 metrov. Niektorí výrobcovia pneumatík prichádzajú s novými typmi pneumatík pre zimnú prevádzku. Vyššiu bezpečnosť na zimných cestách má priniesť aj nová pneumatiky značky Fulda.

Fulda KristallControl HP2
Nová zimná Fulda

Značka Fulda vyvinula novú vysoko výkonnú zimnú pneumatiku pre výkonné vozidlá s označením KristallControl HP2. Spojila v nej celý rad moderných technológií a vytvorila tak pneumatiku, na ktorú sa vodiči môžu v zimnej prevádzke spoľahnúť.

Nová pneumatika využíva technológiu SnowCatcher, niečo ako lapače snehu. Zadržiavanie snehu v pneumatike súvisí so skutočnosťou, že sneh sa so žiadnym iným materiálom nespája tak dobre ako sám so sebou. Dezénové drážky sú preto usporiadané tesne vedľa seba, aby dokázali sneh v profile behúňa zadržať. Pod tlakom vozidla sa potom sneh do drážok pevne natlačí a výsledkom je lepšia trakcia na snehu.

Zmes behúňa pneumatík KristallControl HP2 je plne na báze siliky, čo pneumatikám poskytuje priľnavosť pri nižších teplotách, teda lepšiu ovládateľnosť v zimných podmienkach. Nová zimná Fulda HP2 však je výnimočná aj vďaka svojmu kilometrovému výkonu. Jej široká a hladká stopa spôsobuje, že väčšia plocha pneumatiky je v priamom kontakte s povrchom vozovky. Zaťaženie je tak po celej styčnej ploche pneumatiky rozdelené rovnomernejšie, čo v konečnom výsledku predlžuje kilometrový výkon.

Technológia priečnych drážok 3D BubbleBlades v novej zimnej Fulde prispieva k vyváženiu priľnavosti a trakcie na snehu i na ľade na jednej strane a k nevyhnutnej stabilite potrebnej pri riadení, k lepšej ovládateľnosti a lepšiemu brzdnému výkonu na strane druhej.

Pneumatiky KristallControl HP2 sa budú predávať od jesene tohto roku. V ponuke bude spolu 35 rozmerov so šírkou od 195 do 245 milimetrov, s priemerom od 15 do 18 palcov a profilom od 40 do 65.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.