Qoros má päť čínskych * za bezpečnosť

Streda, 13 máj 2015

Čínsko-izraelský automobil Qoros 3 Sedan vyrábaný v najľudnatejšej krajine sveta sa dočkal ďalšej pocty, keď mu za bezpečnosť udelila čínska agentúra NCAP po bariérových testoch päť hviezdičiek za bezpečnosť.

1 Qoros 3 Sedan
Čínsky Qoros 3 Sedan po piatich hviezdičkách od Euro NCAP získal 5* aj od C-NCAP

Qoros 3 Sedan dosiahol 60,5 bodov z maximálnych 62 možných. To predstavuje päť hviezdičiek plus a je jediným vozidlom, ktoré dosiahlo takéto skóre spomedzi všetkých doteraz testovaných a zaraďuje sa medzi popredných svetových výrobcov automobilov, ktoré takéto ohodnotenie dosiahli.

Aby to nebolo len tak, že Qoros 3 Sedan získal päť hviezdičiek za bezpečnosť v Číne, pripomíname, že rovnako výborné ohodnotenie s piatimi hviezdičkami dostal tento model od európskej Euro NCAP v bariérových testoch bezpečnosti už v roku 2013. Navyše ho vyhlásili za "najbezpečnejšie auto roka". Druhý sériovo vyrábaný model značky Qoros 3 Hatch získal od Euro NCAP rovnaké ohodnotenie v oblasti bezpečnosti.

Aj napriek tomu, že sa vozidlá Qoros nepredávajú na trhu v Spojených Štátoch, bol Sedan posúdený aj podľa náročného protokolu tzv. "Malého crash testu s prekrytím", ktorý sa využíva pri testoch bezpečnosti vozidiel v USA. Aj pri tomto extrémnom crash teste sa dosiahli vynikajúce výsledky.

"Qoros znovu dokázal, že dosahuje úroveň bezpečnosti a kvality, ktorá spĺňa alebo dokonca prekračuje bezpečnosť a kvalitu vozidiel uznávaných medzinárodných automobilových značiek. Zisk piatich hviezdičiek plus v testoch bezpečnosti je fantastický úspech," povedal výkonný riaditeľ a predseda predstavenstva automobilky Qoros Phil Murtaugh.

Model Qoros 3 Sedan sa vyrába vo výrobnom závode automobilky Qoros v Changshu v Číne.

1 Qoros 3 Sedan 2 Qoros 3 Sedan 3 Qoros 3 Sedan
Autor: J. Goldberger
Foto: Qoros a C-NCAP
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.