Renault Espace: Päť hviezdičiek za bezpečnosť

Štvrtok, 23 apríl 2015

Nový Renault Espace získal päť hviezdičiek v nezávislom teste bezpečnosti vozidiel Euro NCAP. Ocenenie získalo veľké francúzske MPV podľa nových sprísnených podmienok platných od januára 2015. Nový Espace získal celkové skóre 81 % a je už 16. modelom značky, ktorý získal najvyššie hodnotenie prestížneho testu Euro NCAP. Okrem povinných bezpečnostných prvkov má Espace novú generáciu bezpečnostných upozornení a nové technológie, ktoré ešte viac zvyšujú bezpečnosť posádky a chodcov.

1 Renault Espace

Piata generácia Renaultu Espace dostala dosiahla pri nárazových testoch Euro NCAP vysoké skóre v oblasti ochrany dospelých pasažierov, ktoré ho stavia medzi lídrov segmentu (31,4 bodov z maximálneho počtu 38). V prípade čelného nárazu je posádka vpredu chránená dvomi veľkými airbagmi, ktoré sa nafúknu podľa typu nárazu.

Dôležitú rolu v novom Espace zohráva aj pevná konštrukcia okolo motora, ktorá vďaka nárazovým zónam veľmi efektívne absorbuje náraz. Zároveň je lepšie vystužená celá kabína vozidla, vďaka čomu odolá aj silnému nárazu. V prípade bočného nárazu sú pasažieri chránení bočnými airbagmi a dvomi airbagmi v konštrukcii dverí.

V prípade ochrany detí získal nový Espace 44 bodov z maximálnych 49 a radí sa medzi lídrov segmentu. Renault Espace je jedným z mála modelov segmentu D, ktorý je vybavený bezpečnostnými sedadlami v druhom rade s funkciu proti podkĺznutiu pri náraze. Rovnako sú pasažieri vzadu chránení bočnými airbagmi a bezpečnostnými pásmi s predpínačmi.

2 Renault Espace

Už viac ako 15 rokov vyrába Renault automobily, ktoré spĺňajú vyšší štandard ako požadujú smernice Euro NCAP. Renault bol prvou automobilkou, ktorá do svojich áut inštalovala sedadlá s funkciou proti podkĺznutiu aj do malých vozidiel. Táto funkcia zabráni, aby sa cestujúci pri náraze neskĺzol pod bezpečnostný pás. Do smernice Euro NCAP sa tento systém dostal až v tomto roku.

Ak to zhrnieme, tak za ochranu dospelých cestujúcich v aute dostal Renault Espace spolu 31, 4 bodov, čo predstavuje 82 %-nú úspešnosť. Za ochranu detských cestujúcich v automobile má Espace 44 bodov a 89 %-nú úspešnosť. Pri ochrane chodcov to bolo 25,4 bodov a 75 %. Za asistenčné systémy 10,5 bodov a 80 %.

Autor: J. Goldberger
Foto: Euro NCAP
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.