Renault Espace: Päť hviezdičiek za bezpečnosť

Štvrtok, 23 apríl 2015

Nový Renault Espace získal päť hviezdičiek v nezávislom teste bezpečnosti vozidiel Euro NCAP. Ocenenie získalo veľké francúzske MPV podľa nových sprísnených podmienok platných od januára 2015. Nový Espace získal celkové skóre 81 % a je už 16. modelom značky, ktorý získal najvyššie hodnotenie prestížneho testu Euro NCAP. Okrem povinných bezpečnostných prvkov má Espace novú generáciu bezpečnostných upozornení a nové technológie, ktoré ešte viac zvyšujú bezpečnosť posádky a chodcov.

1 Renault Espace

Piata generácia Renaultu Espace dostala dosiahla pri nárazových testoch Euro NCAP vysoké skóre v oblasti ochrany dospelých pasažierov, ktoré ho stavia medzi lídrov segmentu (31,4 bodov z maximálneho počtu 38). V prípade čelného nárazu je posádka vpredu chránená dvomi veľkými airbagmi, ktoré sa nafúknu podľa typu nárazu.

Dôležitú rolu v novom Espace zohráva aj pevná konštrukcia okolo motora, ktorá vďaka nárazovým zónam veľmi efektívne absorbuje náraz. Zároveň je lepšie vystužená celá kabína vozidla, vďaka čomu odolá aj silnému nárazu. V prípade bočného nárazu sú pasažieri chránení bočnými airbagmi a dvomi airbagmi v konštrukcii dverí.

V prípade ochrany detí získal nový Espace 44 bodov z maximálnych 49 a radí sa medzi lídrov segmentu. Renault Espace je jedným z mála modelov segmentu D, ktorý je vybavený bezpečnostnými sedadlami v druhom rade s funkciu proti podkĺznutiu pri náraze. Rovnako sú pasažieri vzadu chránení bočnými airbagmi a bezpečnostnými pásmi s predpínačmi.

2 Renault Espace

Už viac ako 15 rokov vyrába Renault automobily, ktoré spĺňajú vyšší štandard ako požadujú smernice Euro NCAP. Renault bol prvou automobilkou, ktorá do svojich áut inštalovala sedadlá s funkciou proti podkĺznutiu aj do malých vozidiel. Táto funkcia zabráni, aby sa cestujúci pri náraze neskĺzol pod bezpečnostný pás. Do smernice Euro NCAP sa tento systém dostal až v tomto roku.

Ak to zhrnieme, tak za ochranu dospelých cestujúcich v aute dostal Renault Espace spolu 31, 4 bodov, čo predstavuje 82 %-nú úspešnosť. Za ochranu detských cestujúcich v automobile má Espace 44 bodov a 89 %-nú úspešnosť. Pri ochrane chodcov to bolo 25,4 bodov a 75 %. Za asistenčné systémy 10,5 bodov a 80 %.

Autor: J. Goldberger
Foto: Euro NCAP
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.