SEAT Ibiza: 5 hviezdičiek

Sobota, 20 december 2008

Výborné výsledky v crash testoch EuroNCAP dosiahol nový SEAT Ibiza, keď v kategórii ochrany pasažierov získal 5 hviezdičiek, v kategórií bezpečnosti detí 4 hviezdičky a 3 hviezdičky v ochrane chodcov.

SEAT Ibiza

Pre test bol vybraný model Ibiza 1.4 16V Reference. Aj keď stupeň výbavy je v rôznych krajinách odlišný, EuroNCAP vybralo pre test automobil s najnižším stupňom bezpečnostnej výbavy. Nový Seat Ibiza bol vybavený airbagom vodiča a spolujazdca, bočnými airbagmi , ABS, TCS + EBA, prednými bezpečnostnými pásmi s elektronickým napínaním, zadnými trojbodovými bezpečnostnými pásmi, kontrolkou a výstražným zvukovým signálom nezapnutých bezpečnostných pásov a kotviacimi bodmi Isofix na zadných vonkajších sedadlách.

SEAT Ibiza

Nárazový test sa vykonával ako čelný náraz, bočný náraz a náraz do stĺpa. Výsledkom bolo hodnotenie 5 hviezdičiek, čiže najvyššie možné. Ibiza model 2008 získala 14 zo 16 možných bodov pri testoch čelného nárazu, najvyššie v teste bočného nárazu a za to 18 bodov a v teste nárazu do stĺpa 2 body z dvoch možných. Výsledok: celkový počet 34 bodov znamená, že v testoch EuroNCAP získala nová Ibiza maximálny možný počet 5 hviezdičiek v kategórií ochrany pasažierov.

SEAT Ibiza

V crash testoch pre bezpečnosť detí dosiahla nová Ibiza 38 bodov. Bezpečnosť deťom poskytujú najmä kotviace body Isofix na zadných vonkajších sedadlách. Pre zvýšenie bezpečnosti môže byť nainštalovaný tretí kotviaci bod, ktorý sa nazýva Top Tether a ktorý zabraňuje rotácií detskej sedačky. Všetky tieto prvky umožnili novej Ibize umiestniť sa na top pozícii v hodnotení EuroNCAP, za čo získala 4 hviezdičky v kategórií detskej bezpečnosti.

SEAT Ibiza

Ochrana chodcov je ďalším z aspektov, na ktorý sa kládol veľká dôraz už vo vývojových fázach novej Ibizy. Dôležité zlepšenia boli vykonané na dvoch nárazových zónach – na kapote a priľahlých miestach a na nárazníku. Ibiza získala v tomto teste 19 bodov, ktoré predstavujú 3 hviezdičky a predný nárazník dosiahol "zelené" hodnotenie, čo je najlepšie možné hodnotenie pre túto časť automobilu.

S bodovým hodnotením, ktoré získala nová Ibiza v testoch EuroNCAP, ju radí medzi najbezpečnejšie automobily vo svojej triede. Splnili sa tak očakávania z využívania najnovších technológií, ktoré španielsky výrobca využíva pri vývoji a výrobe automobilov. To všetko s cieľom zvýšiť bezpečnosť na cestách aplikovaním najnovších pokrokových prvkov na svoje automobily a znížiť počet a následky dopravných nehôd.

Autor: J. Goldberger
Foto: EuroNCAP
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."