SEAT Ibiza: 5 hviezdičiek

Sobota, 20 december 2008

Výborné výsledky v crash testoch EuroNCAP dosiahol nový SEAT Ibiza, keď v kategórii ochrany pasažierov získal 5 hviezdičiek, v kategórií bezpečnosti detí 4 hviezdičky a 3 hviezdičky v ochrane chodcov.

SEAT Ibiza

Pre test bol vybraný model Ibiza 1.4 16V Reference. Aj keď stupeň výbavy je v rôznych krajinách odlišný, EuroNCAP vybralo pre test automobil s najnižším stupňom bezpečnostnej výbavy. Nový Seat Ibiza bol vybavený airbagom vodiča a spolujazdca, bočnými airbagmi , ABS, TCS + EBA, prednými bezpečnostnými pásmi s elektronickým napínaním, zadnými trojbodovými bezpečnostnými pásmi, kontrolkou a výstražným zvukovým signálom nezapnutých bezpečnostných pásov a kotviacimi bodmi Isofix na zadných vonkajších sedadlách.

SEAT Ibiza

Nárazový test sa vykonával ako čelný náraz, bočný náraz a náraz do stĺpa. Výsledkom bolo hodnotenie 5 hviezdičiek, čiže najvyššie možné. Ibiza model 2008 získala 14 zo 16 možných bodov pri testoch čelného nárazu, najvyššie v teste bočného nárazu a za to 18 bodov a v teste nárazu do stĺpa 2 body z dvoch možných. Výsledok: celkový počet 34 bodov znamená, že v testoch EuroNCAP získala nová Ibiza maximálny možný počet 5 hviezdičiek v kategórií ochrany pasažierov.

SEAT Ibiza

V crash testoch pre bezpečnosť detí dosiahla nová Ibiza 38 bodov. Bezpečnosť deťom poskytujú najmä kotviace body Isofix na zadných vonkajších sedadlách. Pre zvýšenie bezpečnosti môže byť nainštalovaný tretí kotviaci bod, ktorý sa nazýva Top Tether a ktorý zabraňuje rotácií detskej sedačky. Všetky tieto prvky umožnili novej Ibize umiestniť sa na top pozícii v hodnotení EuroNCAP, za čo získala 4 hviezdičky v kategórií detskej bezpečnosti.

SEAT Ibiza

Ochrana chodcov je ďalším z aspektov, na ktorý sa kládol veľká dôraz už vo vývojových fázach novej Ibizy. Dôležité zlepšenia boli vykonané na dvoch nárazových zónach – na kapote a priľahlých miestach a na nárazníku. Ibiza získala v tomto teste 19 bodov, ktoré predstavujú 3 hviezdičky a predný nárazník dosiahol "zelené" hodnotenie, čo je najlepšie možné hodnotenie pre túto časť automobilu.

S bodovým hodnotením, ktoré získala nová Ibiza v testoch EuroNCAP, ju radí medzi najbezpečnejšie automobily vo svojej triede. Splnili sa tak očakávania z využívania najnovších technológií, ktoré španielsky výrobca využíva pri vývoji a výrobe automobilov. To všetko s cieľom zvýšiť bezpečnosť na cestách aplikovaním najnovších pokrokových prvkov na svoje automobily a znížiť počet a následky dopravných nehôd.

Autor: J. Goldberger
Foto: EuroNCAP
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.