Suzuki Vitara: 5* z testu Euro NCAP

Nedeľa, 03 máj 2015

Nárazový test Euro NCAP absolvovala vlajková loď japonskej automobilky Suzuki, nové kompaktné SUV Vitara 1,6 GL. Získala najvyššie možné hodnotenie päť hviezdičiek v novo zavedených a prísnejšie posudzovaných testoch nezávislého európskeho združenia Euro NCAP.

1 Suzuki Vitara

Z posledných testov si päť hviezdičiek odniesol okrem modelu Suzuki Vitara aj nový francúzsky Renault Espace, štyri hviezdičky dostali modely Mazda 2 a Fiat 500X. Suzuki Vitara dosiahla výborný výsledok vo všetkých oblastiach, predovšetkým však pri ochrane dospelých cestujúcich pri bočnom a členom náraze.

Výborné výsledky dosiahla Vitara s motorom 1,6 VVT a pohotovostnou hmotnosťou 1114 kg v každej zo štyroch hlavných posudzovaných oblastí: v ochrana dospelých pasažierov 89 %, v ochrane detských cestujúcich 85 %, v ochrane chodcov 76 % a za bezpečnostné asistenčné systémy 75 %. V každej z týchto oblastí prekročila hranicu potrenú za zisk piatich hviezdičiek od 5 do 11 percent.

Pasívne a aktívne bezpečnostné systémy novej Vitary inteligentne predvídajú a reagujú na potenciálne nebezpečné situácie, pričom poskytujú vynikajúcu úroveň ochrany. Karoséria Vitary z vysokopevnostnej ocele navrhnutá počítačom je ľahká a vysoko odolná voči nárazu, ktorý je spôsobilá účinne absorbovať. Vozidlo je zároveň šetrné na úsporu paliva.

2 Suzuki Vitara

Pred čelným alebo bočným nárazom chráni cestujúcich Vitary sedem airbagov s predpínačmi a obmedzovačom sily bezpečnostných pásov. Testy Euro NCAP preukázali, že predné i zadné sedadlá a opierky hlavy dobre chránia tiež pred poranením krčnej chrbtice pri náraze zozadu. Tvar a štruktúra kapoty, stierače i nárazníky sú zhotovené tak, aby zmierňovali dôsledky stretu vozidla s chodcom.

Nová Vitara ponúka systém Radar Break Support. Aktivuje sa v prípade, ak hrozí náraz do vpredu idúceho vozidla - systém upozorní vodiča zvukovým signálom a výstrahou na multiinformačnom displeji. Ak vodič nereaguje, systém aktivuje brzdový asistent, ktorý zvýši brzdnú silu pri prudkom brzdení. V prípade nutnosti systém aktivuje automaticky brzdy, aby kolízii zabránil, prípadne znížil jej dôsledky.

Pohodlnejšiu a bezpečnejšiu jazdu vo Vitare zaisťuje systém Adaptive Cruise Control, ktorý udržuje nastavenú vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla.

3 Suzuki Vitara

Medzi ďalšie systémy v novej Vitare patrí tiež regulácia rýchlosti pre jazdu zo svahu. Pre vyššiu bezpečnosť a komfort pri parkovaní ponúka nová Vitara zadnú kameru. Spoľahlivú jazdu vozidla na nespevnených komunikáciách zabezpečuje špičkový Suzuki All-Grip systém pre pohon všetkých štyroch kolies.

Autor: janGold
Foto: Euro NCAP
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."