Suzuki Vitara: 5* z testu Euro NCAP

Nedeľa, 03 máj 2015

Nárazový test Euro NCAP absolvovala vlajková loď japonskej automobilky Suzuki, nové kompaktné SUV Vitara 1,6 GL. Získala najvyššie možné hodnotenie päť hviezdičiek v novo zavedených a prísnejšie posudzovaných testoch nezávislého európskeho združenia Euro NCAP.

1 Suzuki Vitara

Z posledných testov si päť hviezdičiek odniesol okrem modelu Suzuki Vitara aj nový francúzsky Renault Espace, štyri hviezdičky dostali modely Mazda 2 a Fiat 500X. Suzuki Vitara dosiahla výborný výsledok vo všetkých oblastiach, predovšetkým však pri ochrane dospelých cestujúcich pri bočnom a členom náraze.

Výborné výsledky dosiahla Vitara s motorom 1,6 VVT a pohotovostnou hmotnosťou 1114 kg v každej zo štyroch hlavných posudzovaných oblastí: v ochrana dospelých pasažierov 89 %, v ochrane detských cestujúcich 85 %, v ochrane chodcov 76 % a za bezpečnostné asistenčné systémy 75 %. V každej z týchto oblastí prekročila hranicu potrenú za zisk piatich hviezdičiek od 5 do 11 percent.

Pasívne a aktívne bezpečnostné systémy novej Vitary inteligentne predvídajú a reagujú na potenciálne nebezpečné situácie, pričom poskytujú vynikajúcu úroveň ochrany. Karoséria Vitary z vysokopevnostnej ocele navrhnutá počítačom je ľahká a vysoko odolná voči nárazu, ktorý je spôsobilá účinne absorbovať. Vozidlo je zároveň šetrné na úsporu paliva.

2 Suzuki Vitara

Pred čelným alebo bočným nárazom chráni cestujúcich Vitary sedem airbagov s predpínačmi a obmedzovačom sily bezpečnostných pásov. Testy Euro NCAP preukázali, že predné i zadné sedadlá a opierky hlavy dobre chránia tiež pred poranením krčnej chrbtice pri náraze zozadu. Tvar a štruktúra kapoty, stierače i nárazníky sú zhotovené tak, aby zmierňovali dôsledky stretu vozidla s chodcom.

Nová Vitara ponúka systém Radar Break Support. Aktivuje sa v prípade, ak hrozí náraz do vpredu idúceho vozidla - systém upozorní vodiča zvukovým signálom a výstrahou na multiinformačnom displeji. Ak vodič nereaguje, systém aktivuje brzdový asistent, ktorý zvýši brzdnú silu pri prudkom brzdení. V prípade nutnosti systém aktivuje automaticky brzdy, aby kolízii zabránil, prípadne znížil jej dôsledky.

Pohodlnejšiu a bezpečnejšiu jazdu vo Vitare zaisťuje systém Adaptive Cruise Control, ktorý udržuje nastavenú vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla.

3 Suzuki Vitara

Medzi ďalšie systémy v novej Vitare patrí tiež regulácia rýchlosti pre jazdu zo svahu. Pre vyššiu bezpečnosť a komfort pri parkovaní ponúka nová Vitara zadnú kameru. Spoľahlivú jazdu vozidla na nespevnených komunikáciách zabezpečuje špičkový Suzuki All-Grip systém pre pohon všetkých štyroch kolies.

Autor: janGold
Foto: Euro NCAP
Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.