Suzuki Vitara: 5* z testu Euro NCAP

Nedeľa, 03 máj 2015

Nárazový test Euro NCAP absolvovala vlajková loď japonskej automobilky Suzuki, nové kompaktné SUV Vitara 1,6 GL. Získala najvyššie možné hodnotenie päť hviezdičiek v novo zavedených a prísnejšie posudzovaných testoch nezávislého európskeho združenia Euro NCAP.

1 Suzuki Vitara

Z posledných testov si päť hviezdičiek odniesol okrem modelu Suzuki Vitara aj nový francúzsky Renault Espace, štyri hviezdičky dostali modely Mazda 2 a Fiat 500X. Suzuki Vitara dosiahla výborný výsledok vo všetkých oblastiach, predovšetkým však pri ochrane dospelých cestujúcich pri bočnom a členom náraze.

Výborné výsledky dosiahla Vitara s motorom 1,6 VVT a pohotovostnou hmotnosťou 1114 kg v každej zo štyroch hlavných posudzovaných oblastí: v ochrana dospelých pasažierov 89 %, v ochrane detských cestujúcich 85 %, v ochrane chodcov 76 % a za bezpečnostné asistenčné systémy 75 %. V každej z týchto oblastí prekročila hranicu potrenú za zisk piatich hviezdičiek od 5 do 11 percent.

Pasívne a aktívne bezpečnostné systémy novej Vitary inteligentne predvídajú a reagujú na potenciálne nebezpečné situácie, pričom poskytujú vynikajúcu úroveň ochrany. Karoséria Vitary z vysokopevnostnej ocele navrhnutá počítačom je ľahká a vysoko odolná voči nárazu, ktorý je spôsobilá účinne absorbovať. Vozidlo je zároveň šetrné na úsporu paliva.

2 Suzuki Vitara

Pred čelným alebo bočným nárazom chráni cestujúcich Vitary sedem airbagov s predpínačmi a obmedzovačom sily bezpečnostných pásov. Testy Euro NCAP preukázali, že predné i zadné sedadlá a opierky hlavy dobre chránia tiež pred poranením krčnej chrbtice pri náraze zozadu. Tvar a štruktúra kapoty, stierače i nárazníky sú zhotovené tak, aby zmierňovali dôsledky stretu vozidla s chodcom.

Nová Vitara ponúka systém Radar Break Support. Aktivuje sa v prípade, ak hrozí náraz do vpredu idúceho vozidla - systém upozorní vodiča zvukovým signálom a výstrahou na multiinformačnom displeji. Ak vodič nereaguje, systém aktivuje brzdový asistent, ktorý zvýši brzdnú silu pri prudkom brzdení. V prípade nutnosti systém aktivuje automaticky brzdy, aby kolízii zabránil, prípadne znížil jej dôsledky.

Pohodlnejšiu a bezpečnejšiu jazdu vo Vitare zaisťuje systém Adaptive Cruise Control, ktorý udržuje nastavenú vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla.

3 Suzuki Vitara

Medzi ďalšie systémy v novej Vitare patrí tiež regulácia rýchlosti pre jazdu zo svahu. Pre vyššiu bezpečnosť a komfort pri parkovaní ponúka nová Vitara zadnú kameru. Spoľahlivú jazdu vozidla na nespevnených komunikáciách zabezpečuje špičkový Suzuki All-Grip systém pre pohon všetkých štyroch kolies.

Autor: janGold
Foto: Euro NCAP
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.