Volvo: koncept detskej autosedačky

Sobota, 12 september 2015

Spoločnosť Volvo prišla s novou víziou ako by v budúcnosti malo vyzerať bezpečné cestovanie detí. Koncept detskej autosedačky nadväzuje na šanghajskú premiéru modelu XC90 Excellence a koncept interiéru s názvom Lounge Console Concept.Realizácia tohto zámeru by pre švédsku značku znamenala veľký skok v komforte cestovania detí.

1 Koncept detskej autosedacky
Koncept detskej autosedačky predstavuje pohodlné a bezpečné cestovanie malých detí

Myšlienkou nového konceptu bolo využitie priestoru, ktorý vznikne odstránením sedadla spolujazdca. Dizajnérsky tím spoločnosti Volvo Cars tak prináša úplne nové riešenie, ktoré by uľahčovalo cestovanie s malými deťmi. Koncept je zaujímavý aj svojim dizajnom i radom praktických riešení od otočného a posuvného mechanizmu uloženia autosedačky po úložné priestory vedľa nej a pod ňou.

Výsledný koncept umožňuje rodičom pri usádzaní dieťaťa otočiť sedadlo proti smeru jazdy. Koncept zároveň obsahuje úložný priestor na malé predmety vedľa sedačky a úložný priestor na väčšie predmety, ako sú plienky alebo deky pod sedačkou. Navyše pred detskou sedačkou pod prístrojovou doskou je dostatok miesta pre cestovnú tašku.

Detská sedačka Excellence Child Seat Concept ponúka možnosť sklopiť dieťa do polohy, v ktorej môže bezpečne cestovať aj v spánku. Vychádza sa pritom z názoru, že malé deti by mali čo najdlhšie, aspoň do veku troch až štyroch rokov, cestovať otočené proti smeru jazdy. Hlavne preto, že malé deti majú ešte slabé krčné svalstvo a pri čelnom náraze sú vystavené veľkému riziku.

2 Koncept detskej autosedacky
Pohodlie a komfort spolu s bezpečnosťou detí boli hlavnou myšlienkou pri navrhovaní konceptu novej detskej autosedačky, riešenia, s ktorým prichádza spoločnosť Volvo

Výhody a prínos novej autosedačky zhodnotila hlavná interiérová dizajnérka strediska konceptu spoločnosti Volvo Tisha Johnsonová takto:"Zamerali sme sa na prínos v troch kľúčových oblastiach: uľahčenie usádzania dieťaťa a vyberania dieťaťa z detskej sedačky z hľadiska ergonómie a komfortu, dosiahnutie takej polohy dieťaťa tvárou dozadu, ktorá by mu umožňovala udržiavať očný kontakt s vodičom alebo cestujúcim na zadnom sedadle, a samozrejme, poskytnutie dostatku úložných priestorov na skladovanie takých dôležitých detských potrieb, ako sú plienky, fľaše, utierky a iné."

Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.