Volvo: koncept detskej autosedačky

Sobota, 12 september 2015

Spoločnosť Volvo prišla s novou víziou ako by v budúcnosti malo vyzerať bezpečné cestovanie detí. Koncept detskej autosedačky nadväzuje na šanghajskú premiéru modelu XC90 Excellence a koncept interiéru s názvom Lounge Console Concept.Realizácia tohto zámeru by pre švédsku značku znamenala veľký skok v komforte cestovania detí.

1 Koncept detskej autosedacky
Koncept detskej autosedačky predstavuje pohodlné a bezpečné cestovanie malých detí

Myšlienkou nového konceptu bolo využitie priestoru, ktorý vznikne odstránením sedadla spolujazdca. Dizajnérsky tím spoločnosti Volvo Cars tak prináša úplne nové riešenie, ktoré by uľahčovalo cestovanie s malými deťmi. Koncept je zaujímavý aj svojim dizajnom i radom praktických riešení od otočného a posuvného mechanizmu uloženia autosedačky po úložné priestory vedľa nej a pod ňou.

Výsledný koncept umožňuje rodičom pri usádzaní dieťaťa otočiť sedadlo proti smeru jazdy. Koncept zároveň obsahuje úložný priestor na malé predmety vedľa sedačky a úložný priestor na väčšie predmety, ako sú plienky alebo deky pod sedačkou. Navyše pred detskou sedačkou pod prístrojovou doskou je dostatok miesta pre cestovnú tašku.

Detská sedačka Excellence Child Seat Concept ponúka možnosť sklopiť dieťa do polohy, v ktorej môže bezpečne cestovať aj v spánku. Vychádza sa pritom z názoru, že malé deti by mali čo najdlhšie, aspoň do veku troch až štyroch rokov, cestovať otočené proti smeru jazdy. Hlavne preto, že malé deti majú ešte slabé krčné svalstvo a pri čelnom náraze sú vystavené veľkému riziku.

2 Koncept detskej autosedacky
Pohodlie a komfort spolu s bezpečnosťou detí boli hlavnou myšlienkou pri navrhovaní konceptu novej detskej autosedačky, riešenia, s ktorým prichádza spoločnosť Volvo

Výhody a prínos novej autosedačky zhodnotila hlavná interiérová dizajnérka strediska konceptu spoločnosti Volvo Tisha Johnsonová takto:"Zamerali sme sa na prínos v troch kľúčových oblastiach: uľahčenie usádzania dieťaťa a vyberania dieťaťa z detskej sedačky z hľadiska ergonómie a komfortu, dosiahnutie takej polohy dieťaťa tvárou dozadu, ktorá by mu umožňovala udržiavať očný kontakt s vodičom alebo cestujúcim na zadnom sedadle, a samozrejme, poskytnutie dostatku úložných priestorov na skladovanie takých dôležitých detských potrieb, ako sú plienky, fľaše, utierky a iné."

Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.