Volvo ocenili za bezpečnosť

Piatok, 20 január 2012

Päť modelov Volvo získalo ocenenie Top Safety Pick Award (Najbezpečnejší výber roku 2012) od amerického Inštitútu pre bezpečnosť na cestách IIHS (Insurance Institute for Highway Safety's). Volvo je jedinou európskou značkou, ktorej autá získali päť ocenení za bezpečnosť. Americké ocenenie udeľujú automobilom, ktoré najlepšie chránia posádku v prípade čelného a bočného nárazu, prevrátenia a nárazu zozadu.

Volvo nárazový test
Jedným z kritérií amerického inštitútu je hodnotenie odolnosti voči čelnému nárazu

Americký inštitút pre bezpečnosť na cestách IIHS sa pri hodnotených automobiloch zameral na štyri scenáre nehôd. Prvým je hodnotenie odolnosti voči čelnému nárazu pri rýchlosti 64 km/h s čiastočným prekrytím. Druhým je hodnotenie nárazu do boku vozidla bariérou pohybujúcou sa rýchlosťou 50 km/h.

Tretí scenár sa zaoberá prevrátením vozidla na strechu, kde strecha musí vydržať silu väčšiu, ako je štvornásobok hmotnosti vozidla predtým, ako dosiahne deformáciu 12,7 cm. Posledný scenár skúma náraz do vozidla zozadu. Hodnotí sa pomocou figuríny, ktorá meria sily pôsobiace na krk. Simuluje sa kolízia, pri ktorej je stojace vozidlo zasiahnuté do zadnej časti iným vozidlom pri rýchlosti 32 km/h.

Model XC60 je jediné vozidlo typu SUV s ocenením IIHS Top Safety Pick a celkovým päť hviezdičkovým hodnotením U.S. NCAP. V teste 2010 model XC60 získal 5 hviezdičiek vo všetkých individuálnych crash testoch, vrátane 5 hviezdičiek pre vodiča a 5 hviezdičiek pre pasažiera v prípade čelnej kolízie, ako aj oboch bočných nárazov.

V roku 2011 boli zdokumentované v jednej z ďalších štúdií IIHS aj výhody prelomového systému City Safety, ktorý disponuje s funkciou automatického brzdenia v situáciách pri nízkej rýchlosti. Tento systém viedol k zníženiu počtu kolízií o 22 %. Počet zranených je nižší o 51 % a náklady na opravu boli nižšie o viac ako 20 percent.

"Riziko, že člen posádky bude pri automobilovej nehode zranený v niektorom z našich posledných modelov, sme zredukovali na viac ako dve tretiny v porovnaní s modelmi Volvo zo sedemdesiatych rokov minulého storočia. Teraz pracujeme na našej bezpečnej vízii, že nikto by nemal umrieť, prípadne byť zranený v novom vozidle Volvo v roku 2020", - hovorí Thomas Broberg, starší bezpečnostný poradca automobilky volvo.

Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.