Volvo S90 a V90: V testoch Euro NCAP 5*

Piatok, 10 február 2017

Švédska automobilka Volvo si veľmi zakladá na bezpečnosti svojich aut, ktoré vždy patrili medzi najbezpečnejšie na svete. Tak je to aj teraz v prípade noviniek, vrcholových modelov značky, sedanu S90 a kombi V90.

1 Volvo S90
V nárazových testoch Euro NCAP dosiahli Volvo S90 i V90 päťhviezdičkové ohodnotenie

Nezávislá organizácia Euro NCAP hneď na začiatku tohto roka zaradila do svojich testov dvojicu zástupcov značky Volvo, modely S90 a V90. Výsledok? Presne podľa očakávania, keď Volvo splnilo očakávania a zostalo verné povesti švédskej automobilky.

Crash testu Euro NCAP sa podrobil model Volvo S90 s karosériou štvordverového sedana. Volvo V90 je verzia kombi, ktorá vychádza zo sedanu S90, takže organizácia Euro NCAP vzala výsledky S90 tak, že nárazový test V90 by bol minimálne tak dobrý alebo lepší ako vykonaný test S90 a preto výsledky S90 aplikovala aj na model V90 kombi. Modely S90 a V90 tak uspeli podľa skúšobného cyklu pre rok 2017 a dosiahli plný počet 5 hviezdičiek.

Veľkou mierou k 5hviezdičkovému ohodnoteniu prispela vysoká úroveň štandardného bezpečnostného vybavenia nových vozidiel. Volvo je prvou automobilkou, ktorá dostala plný počet šesť bodov za systém autonómneho núdzového brzdenia s detekciou chodcov.

Vozidlo bolo vybavené aktívnou kapotou, systémami autonómneho brzdenia pre nízke rýchlosti v mestskej premávke i vysoké rýchlosti mimo mesta, pri ktorých automobil v testoch vždy dokázal zabrániť zrážke. Ďalšou výbavou bol obmedzovač rýchlosti a systém upozorňujúci na opustenie jazdného pruhu, ktorý nielen varuje, ale robí aj malé korekcie smeru jazdy.

Bezpečnostnú výbavu dopĺňali trojbodové bezpečnostné pásy s predpínačom a obmedzovačom napínacej sily, čelné, bočné a hlavové airbagy a pre vodiča kolenný airbag. Ďalšie prvky výbavy boli signalizácia pripomínania nezapnutých bezpečnostných pásov pre všetky sedadlá. Pre ochranu detí zasa integrovaná autosedačka Volvo.

"Bezpečnosť bola vždy hlavnou prioritou spoločnosti Volvo Cars. Päťhviezdičkové hodnotenie modelov S90 a V90 a maximálny počet bodov, ktoré získali v testoch AEB, zdôrazňujú naše odhodlanie prinášať bezpečný zážitok z jazdy v našich vozidlách," povedal Malin Ekholm, riaditeľ bezpečnostného strediska Volvo Car spoločnosti Volvo.

1 Volvo S90 2 Volvo S90 3 Volvo S90
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.