Volvo V40 ocenené piatimi hviezdičkami

Piatok, 31 august 2012

Prioritou švédskej automobilky bola vždy bezpečnosť jej automobilov a jeho posádky. V tomto trende pokračujú aj jej nové modely. Posledným je nové Volvo V40, ktoré získalo v nárazových testoch Euro NCAP najvyššie možné ohodnotenie piatimi hviezdičkami. Celkový výsledok je najvyšší, aký kedy v nárazových testoch tento skúšobný inštitút zaznamenal.

Volvo V40 Euro NCAP
Volvo V40 získalo v teste Euro NCAP najvyššie možné ohodnotenie piatimi hviezdičkami

Inštitút Euro NCAP zverejňuje hodnotenia bariérových testov automobilov, ktoré testuje. Testy vykonáva v štyroch rôznych podkategóriách a na základe týchto čiastkových hodnotení udelí vozidlu celkovú známku. Ide o kategórie: ochrana dospelých cestujúcich, ochrana detí, ochrana chodcov a asistenčné bezpečnostné systémy.

Volvo V40 dosiahlo v hodnotení bezpečnosti dospelých skóre až 98 percent, čo je najvyššia doteraz dosiahnutá známka. Cieľom pri vývoji nového modelu Volvo V40 bolo dosiahnuť rovnakú úroveň bezpečnosti ako pri väčších automobiloch. Základom bolo použitie pevnej konštrukcie a bezpečnostných prvkov, napríklad systému ochrany pred zranením krčnej chrbtice WHIPS.

Volvo V40 už pri uvedení na trh bolo najbezpečnejším vozidlom vo svojom segmente. Malo množstvo prvkov aktívnej bezpečnosti, napríklad systém automatického brzdenia, systém na ochranu chodcov PedestrianDetection, systém Lane KeepingAid, ktorý vodičovi pomáha držať sa v jazdnom pruhu, a systém BLIS, ktorý vodičovi pomáha registrovať vozidlá v mŕtvom uhle spätných zrkadiel.

Pri ochrane chodcov zohráva dôležitú úlohu unikátny a revolučný airbag. Senzory v prednej časti vozidla dokážu zaregistrovať aj najmenší kontakt s chodcom a pyrotechnika potom uvoľní pánty kapoty a nafúkne airbag, ktorý kapotu mierne nadvihne. Vďaka tlmiacemu účinku nafúknutého airbagu v kombinácii so zväčšenou vzdialenosťou kapoty od tvrdých komponentov v priestore motora je hlava chodca lepšie chránená pred účinkami nárazu. Vďaka tomu získal model V40 ako prvý automobil maximálne skóre v tejto oblasti.

Volvo V40
Na ochranu chodcov používa nové Volvo V40 špeciálny airbag uložený pod kapotou motora

Spoločnosť Volvo už skôr získala od Euro NCAP za svoj systém City Safety, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy všetkých verzií modelu V40. Tento systém je účinný až do rýchlosti 50 km/h, čo nedokáže žiadny iný systém.

"Sme hrdí, že vyrábame jeden z najbezpečnejších automobilov na svete a že sme opäť urobili významný krok smerom k nášmu cieľu do roku 2020 – aby vo vozidlách Volvo nebol nikto usmrtený, ani sa vážne nezranil," hovorí hlavný technický poradca pre bezpečnosť spoločnosti Volvo Thomas Broberg.

Volvo V40 Euro NCAP Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40
Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.