Volvo XC40 má z testov Euro NCAP päť hviezdičiek

Streda, 25 júl 2018

Volvo XC40 získalo päť hviezdičiek a najvyššie hodnotenia v nárazových testoch organizácie Euro NCAP za rok 2018. Najmenšie SUV švédskej automobilky sa tak pridal k svojim väčším súrodencom XC60 aXC90 ako ďalšie z najbezpečnejších vozidiel značky.

1 Volvo XC40 - NCAP
Malé SUV Volvo XC40 pokračuje v tradícii bezpečnosti svojich automobilov. V nárazových testoch Euro NCAP dosiahol tento najmenší model 5* ohodnotenie.

Testy Euro NCAP sú v roku 2018 najťažšie, pretože sa pri nich použili nové a náročnejšie kritériá na bezpečnostné technológie, ako je napríklad detekcia cyklistov s automatickým brzdením či núdzový systém udržania vozidla v jazdnom pruhu a ďalšie. Nový model XC40 dostal najvyššie bezpečnostné hodnotenie spomedzi všetkých testovaných vozidiel podľa nového protokolu.

Malin Ekholm, šéf bezpečnostného centra spoločnosti Volvo: "Nový model XC40 je jedným z najbezpečnejších vozidiel na trhu. Štandardne sa dodáva s najväčšou ponukou bezpečnostných technológií než ktorékoľvek iné malé SUV. Tie pomáhajú vodičom s detekciou a prevenciou nárazov, bezpečným udržaním vozidla v jazdnom pruhu a zmierňovaním dôsledkov neúmyselného opustenia jazdného pruhu."

Všetky testované vozidlá Volvo, ktoré sú dnes v predaji, získali vo svojom hodnotení spoločnosťou Euro NCAP päť hviezdičiek. Pri prestížnom udeľovaní cien organizácie Euro NCAP za Najlepšie auto v triede z hľadiska bezpečnosti za rok 2017 získal najlepšie celkové hodnotenie model XC60 v kategórii veľké terénne vozidlo aj ako najlepšie vozidlo vôbec. Model XC90 získal rovnaké ocenenie v roku 2015.

Model XC40 sa môže chváliť aj titulom európske Auto roka 2018. Je tak prvým Volvom, ktoré získalo toto prestížne ocenenie. Od uvedenia na trh patrí tento model k najpredávanejším značky Volvo.

1 Volvo XC40 - NCAP 2 Volvo XC40 - NCAP 3 Volvo XC40 - NCAP
Autor: janGold
Foto: Euro NCAP
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."