Volvo XC40 má z testov Euro NCAP päť hviezdičiek

Streda, 25 júl 2018

Volvo XC40 získalo päť hviezdičiek a najvyššie hodnotenia v nárazových testoch organizácie Euro NCAP za rok 2018. Najmenšie SUV švédskej automobilky sa tak pridal k svojim väčším súrodencom XC60 aXC90 ako ďalšie z najbezpečnejších vozidiel značky.

1 Volvo XC40 - NCAP
Malé SUV Volvo XC40 pokračuje v tradícii bezpečnosti svojich automobilov. V nárazových testoch Euro NCAP dosiahol tento najmenší model 5* ohodnotenie.

Testy Euro NCAP sú v roku 2018 najťažšie, pretože sa pri nich použili nové a náročnejšie kritériá na bezpečnostné technológie, ako je napríklad detekcia cyklistov s automatickým brzdením či núdzový systém udržania vozidla v jazdnom pruhu a ďalšie. Nový model XC40 dostal najvyššie bezpečnostné hodnotenie spomedzi všetkých testovaných vozidiel podľa nového protokolu.

Malin Ekholm, šéf bezpečnostného centra spoločnosti Volvo: "Nový model XC40 je jedným z najbezpečnejších vozidiel na trhu. Štandardne sa dodáva s najväčšou ponukou bezpečnostných technológií než ktorékoľvek iné malé SUV. Tie pomáhajú vodičom s detekciou a prevenciou nárazov, bezpečným udržaním vozidla v jazdnom pruhu a zmierňovaním dôsledkov neúmyselného opustenia jazdného pruhu."

Všetky testované vozidlá Volvo, ktoré sú dnes v predaji, získali vo svojom hodnotení spoločnosťou Euro NCAP päť hviezdičiek. Pri prestížnom udeľovaní cien organizácie Euro NCAP za Najlepšie auto v triede z hľadiska bezpečnosti za rok 2017 získal najlepšie celkové hodnotenie model XC60 v kategórii veľké terénne vozidlo aj ako najlepšie vozidlo vôbec. Model XC90 získal rovnaké ocenenie v roku 2015.

Model XC40 sa môže chváliť aj titulom európske Auto roka 2018. Je tak prvým Volvom, ktoré získalo toto prestížne ocenenie. Od uvedenia na trh patrí tento model k najpredávanejším značky Volvo.

1 Volvo XC40 - NCAP 2 Volvo XC40 - NCAP 3 Volvo XC40 - NCAP
Autor: janGold
Foto: Euro NCAP
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.