Homola v Nemecku raz šiesty v nedeľu preteky nedokončil

Utorok, 06 august 2019

Ďalší diel seriálu TCR cestných automobilov sa išiel v Nemecku na okruhu v Oscherslebene. V sobotňajších pretekoch slovenský pretekár Matej Homola na aute Hyundai i30 N skončil šiesty po tom , ako niektorých jazdcov za prehrešky proti pravidlám penalizovali. V nedeľňajších pretekoch jazdil tesne za prvou desiatkou jazdcov, ale po kolízii s Belgičanom Pottym si poškodil auto a v pretekoch nemohol pokračovať. V priebežnom poradí klesol Homola z tretieho miesta na štvrté. Homola sa po pretekoch hneval nielen preto, že preteky nedokončil, ale že dostal trest za kontakt s Pottym. Nenechal mi miesto, povedal, natlačil sa na mňa a ja mám za to trest päť miest na štarte najbližších pretekov. Druhý Slovák Martin Ryba obsadil v nedeľňajších pretekoch 19. miesto a priebežne je tridsiaty. Najbližšie preteky seriálu TCR budú 21. a 22. augusta na okruhu Catalunya pri Barcelone.

Homola-Oschersleben

(jGold)
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.