Škoda Octavia G-TEC: Vyšší výkon, predĺžený dojazd

Utorok, 25 september 2018

Česká automobilka Škoda obohacuje svoju paletu ekologických vozidiel s pohonom na zemný plyn. Škoda Octavia G-TEC dostala nový silnejší motor 1,5 TSI s výkonom 96 kW (130 k). Model Octavia G-TEC je dostupná výhradne v karosárskej verzii kombi a v stupňoch výbavy Active, Ambition a Style. Teraz má s čistým a ekologickým pohonom na zemný plyn dojazd až 480 kilometrov. Na tento účel slúžia tri nádrže, do ktorých sa zmestí 17,7 kg CNG. Nádrž na 11,8 litra benzínu zabezpečí mobilitu aj v regiónoch bez plniacich staníc CNG.

Skoda Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-TEC s vyšším výkonom a predĺženým dojazdom

Nový motor 1,5 TSI presvedčí prevádzkou na zemný plyn, šetrnou k životnému prostrediu

Výrazné zvýšenie výkonu na 96 kW (130 k) pri nízkych emisiách NOx a CO2

Tri nádrže na CNG ponúkajú pri pohone na zemný plyn dojazd až 480 km

Automobilka Škoda obohacuje svoju paletu ekologických vozidiel s pohonom na zemný plyn. ŠKODA OCTAVIA G-TEC dostala nový, silnejší motor 1,5 TSI s výkonom 96 kW (130 k). ŠKODA OCTAVIA G-TEC, ktorá je k dispozícii výhradne v karosárskej verzii kombi a vo výbavových stupňoch Active, Ambition a Style, má s čistým a ekologickým pohonom na zemný plyn dojazd až 480 kilometrov. Na tento účel slúžia tri nádrže, do ktorých sa zmestí 17,7 kg CNG. Nádrž na 11,8 litra benzínu zabezpečí mobilitu aj v regiónoch bez plniacich staníc CNG.

Nový motor automobilu ŠKODA OCTAVIA G-TEC s objemom 1,5 litra disponuje výkonom 96 kW (130 k), čo je o 15 kW (20 k) viac, než u predchodcu. S variabilným časovaním sacích ventilov podľa Millerovho cyklu je motor veľmi efektívny. Vďaka pohonu na CNG sú emisie CO2 oproti prevádzke na benzín znížené o ďalších približne 25 percent, pri spaľovaní tiež vzniká výrazne menej oxidu dusičitého (NOx) a nevznikajú žiadne pevné častice. Tým ŠKODA OCTAVIA G-TEC spĺňa najnovšiu a najprísnejšiu emisnú normu EU6d-TEMP a predstavuje ekologickú alternatívu voči konvenčným palivám.

Zemný plyn ako ekologická prechodová technológia

Prírodný zemný plyn (CNG) poskytuje viac energie ako benzín alebo nafta. Je lacnejší, horí ticho a čisto. Ekologická bilancia sa výrazne zlepší, ak sa namiesto CNG spaľuje bioplyn z odpadových vôd alebo poľnohospodárskych produktov, či syntetický plyn. Ekologickú bilanciu možno ďalej zlepšiť, ak sa na výrobu plynu použije elektrická energia z regeneratívnych zdrojov. Plyn tak predstavuje akýsi most medzi fosílnymi palivami a elektromobilitou. Vozidlo na plyn sa pritom tankuje podobne jednoducho a pohodlne ako modely s benzínovým alebo dieselovým motorom.

Dojazd 480 kilometrov na čistý plynový pohon

Tri nádrže na CNG vo vozidle ŠKODA OCTAVIA G-TEC majú celkovú kapacitu 17,7 kilogramov. Jedna z týchto nádrží je umiestnená pred zadnou nápravou a je oceľová. Dve ďalšie sú umiestnené pod batožinovým priestorom a sú vyrobené z nového kompozitného materiálu, ktorý spája maximálnu bezpečnosť a nízku hmotnosť. Na čisto plynový pohon OCTAVIA G-TEC prejde zhruba 480 kilometrov. Po vyčerpaní CNG sa automaticky prepne do benzínového režimu a bude využívať palivo z nádrže s objemom 11,8 litra.

ŠKODA OCTAVIA G-TEC 1,5 TSI je k dispozícii vo výbavových stupňoch Active, Ambition a Style, exkluzívne v karosárskej verzii COMBI a so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Navyše sú pre model G-TEC v rámci online služieb ŠKODA Connect k dispozícii aj funkcie Tiesňové volanie a Care Connect. Aplikácia ŠKODA Connect App ukazuje napríklad zostávajúci dojazd na CNG, benzín i celkový dojazd.

Autor: gold
Pridať komentár
Bleskovky
1 Honda Urban EV Concept
Honda na prvej snímke predstavuje časť interiéru prototypu chystaného elektromobilu. Na snímke je obria obrazovka multimediálneho systému. Celá šírka palubnej dosky je kombináciou čistého a jednoduchého dizajnu s technológiou zameranou na vodiča. Rozhranie zobrazené na obrázku sa vyznačuje širokou palubnou doskou s čistými dizajnovým prvkami a intuitívnou technológiou zameranou na používateľa. Dizajn interiéru má vytvoriť útulnú a príjemnú atmosféru, inšpirovanú štúdiou Urban EV Concept, ktorú Honda predstavila v roku 2017 na autosalóne vo Frankfurte. Prototyp elektrického auta odhalí Honda v Ženeve 5. marca.
Toyota Supra
Nová Toyota Supra pokračuje v tradícii športových modelov Toyoty. Ikonický model Supra novej generácie sa predstavil na autosalóne v Detroite v januári tohto roku. Dvojmiestne kupé inšpirované pretekárskymi automobilmi má klasické usporiadanie - motor vpredu a pohon zadných kolies. Pod kapotou pracuje preplňovaný radový šesťvalcový motor s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Krátky rázvor náprav a široký rozchod kolies zaručujú mimoriadnu stabilitu v zákrutách a okamžité reakcie. Piata generácia Toyoty Supra je prvým globálnym modelom zo série GR, vyrobeným tímom Toyota Gazoo Racing. Doteraz vyrábali športové verzie sériových modelov len na vybraných trhoch, napríklad v Európe je to Yaris GRMN. Na Slovensku sa Supra GR začne predávať začiatkom leta 2019.
Mercedes-Benz Citan
Divízia Mercedes-Benz Vans ponúka od roku 2012 malú dodávku Citan, ktorý je súrodenec Renaultu Gangoo. Citan Tourer posilní nová generácia motorov. Pribudne štvorvalcový diesel so zdvihovým objemom 1,5 litra s vysokým krútiacim momentom a novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s technológiou SCR. Nový motor bude dostupný v troch verziách s výkonmi 59 kW/80 k, 70 kW/95 k a 85 kW/116 k. Všetky spĺňajú aktuálnu emisnú triedu Euro 6d-Temp. Kombinovaná spotreba je od 4,6 do 4,8 l/100 km a emisie CO2127-121 g/km. Po verzii Tourer bude v lete v ponuke s novým dieselovým agregátom aj Citan skriňová dodávka. Citan podobne ako každý mercedes disponuje výbavou bohatou na bezpečnostné systémy. K motorom pridáva Citan Tourer a nový dizajnový balík Red, ktorý dodáva exteriéru športový charakter.