Škoda Octavia G-TEC: Vyšší výkon, predĺžený dojazd

Utorok, 25 september 2018

Česká automobilka Škoda obohacuje svoju paletu ekologických vozidiel s pohonom na zemný plyn. Škoda Octavia G-TEC dostala nový silnejší motor 1,5 TSI s výkonom 96 kW (130 k). Model Octavia G-TEC je dostupná výhradne v karosárskej verzii kombi a v stupňoch výbavy Active, Ambition a Style. Teraz má s čistým a ekologickým pohonom na zemný plyn dojazd až 480 kilometrov. Na tento účel slúžia tri nádrže, do ktorých sa zmestí 17,7 kg CNG. Nádrž na 11,8 litra benzínu zabezpečí mobilitu aj v regiónoch bez plniacich staníc CNG.

Skoda Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-TEC s vyšším výkonom a predĺženým dojazdom

Nový motor 1,5 TSI presvedčí prevádzkou na zemný plyn, šetrnou k životnému prostrediu

Výrazné zvýšenie výkonu na 96 kW (130 k) pri nízkych emisiách NOx a CO2

Tri nádrže na CNG ponúkajú pri pohone na zemný plyn dojazd až 480 km

Automobilka Škoda obohacuje svoju paletu ekologických vozidiel s pohonom na zemný plyn. ŠKODA OCTAVIA G-TEC dostala nový, silnejší motor 1,5 TSI s výkonom 96 kW (130 k). ŠKODA OCTAVIA G-TEC, ktorá je k dispozícii výhradne v karosárskej verzii kombi a vo výbavových stupňoch Active, Ambition a Style, má s čistým a ekologickým pohonom na zemný plyn dojazd až 480 kilometrov. Na tento účel slúžia tri nádrže, do ktorých sa zmestí 17,7 kg CNG. Nádrž na 11,8 litra benzínu zabezpečí mobilitu aj v regiónoch bez plniacich staníc CNG.

Nový motor automobilu ŠKODA OCTAVIA G-TEC s objemom 1,5 litra disponuje výkonom 96 kW (130 k), čo je o 15 kW (20 k) viac, než u predchodcu. S variabilným časovaním sacích ventilov podľa Millerovho cyklu je motor veľmi efektívny. Vďaka pohonu na CNG sú emisie CO2 oproti prevádzke na benzín znížené o ďalších približne 25 percent, pri spaľovaní tiež vzniká výrazne menej oxidu dusičitého (NOx) a nevznikajú žiadne pevné častice. Tým ŠKODA OCTAVIA G-TEC spĺňa najnovšiu a najprísnejšiu emisnú normu EU6d-TEMP a predstavuje ekologickú alternatívu voči konvenčným palivám.

Zemný plyn ako ekologická prechodová technológia

Prírodný zemný plyn (CNG) poskytuje viac energie ako benzín alebo nafta. Je lacnejší, horí ticho a čisto. Ekologická bilancia sa výrazne zlepší, ak sa namiesto CNG spaľuje bioplyn z odpadových vôd alebo poľnohospodárskych produktov, či syntetický plyn. Ekologickú bilanciu možno ďalej zlepšiť, ak sa na výrobu plynu použije elektrická energia z regeneratívnych zdrojov. Plyn tak predstavuje akýsi most medzi fosílnymi palivami a elektromobilitou. Vozidlo na plyn sa pritom tankuje podobne jednoducho a pohodlne ako modely s benzínovým alebo dieselovým motorom.

Dojazd 480 kilometrov na čistý plynový pohon

Tri nádrže na CNG vo vozidle ŠKODA OCTAVIA G-TEC majú celkovú kapacitu 17,7 kilogramov. Jedna z týchto nádrží je umiestnená pred zadnou nápravou a je oceľová. Dve ďalšie sú umiestnené pod batožinovým priestorom a sú vyrobené z nového kompozitného materiálu, ktorý spája maximálnu bezpečnosť a nízku hmotnosť. Na čisto plynový pohon OCTAVIA G-TEC prejde zhruba 480 kilometrov. Po vyčerpaní CNG sa automaticky prepne do benzínového režimu a bude využívať palivo z nádrže s objemom 11,8 litra.

ŠKODA OCTAVIA G-TEC 1,5 TSI je k dispozícii vo výbavových stupňoch Active, Ambition a Style, exkluzívne v karosárskej verzii COMBI a so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Navyše sú pre model G-TEC v rámci online služieb ŠKODA Connect k dispozícii aj funkcie Tiesňové volanie a Care Connect. Aplikácia ŠKODA Connect App ukazuje napríklad zostávajúci dojazd na CNG, benzín i celkový dojazd.

Autor: gold
Pridať komentár
Bleskovky
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.
Wintercontact-ts-860
Zimné pneumatiky Continental aj tento rok preukázali svoje kvality. V testoch odborných médií a medzinárodných autoklubov získali skvelé hodnotenia a obsadili popredné miesta. Vo viacerých testoch hviezdila opakovane najmä pneumatika Continental WinterContact TS860. Redaktori vyzdvihovali jej vynikajúce vlastnosti na zasneženom aj mokrom povrchu, vyváženosť a bezpečnosť. Testovali sa aj celoročné pneumatiky. V jednom z testov bola pneumatika AllSeasonsContact ocenená najvyššou známkou "veľmi odporúčaná" a obsadila prvú priečku. Označili ju za Najlepšiu celoročnú pneumatiku na snehu.