Škoda Octavia G-TEC: Vyšší výkon, predĺžený dojazd

Utorok, 25 september 2018

Česká automobilka Škoda obohacuje svoju paletu ekologických vozidiel s pohonom na zemný plyn. Škoda Octavia G-TEC dostala nový silnejší motor 1,5 TSI s výkonom 96 kW (130 k). Model Octavia G-TEC je dostupná výhradne v karosárskej verzii kombi a v stupňoch výbavy Active, Ambition a Style. Teraz má s čistým a ekologickým pohonom na zemný plyn dojazd až 480 kilometrov. Na tento účel slúžia tri nádrže, do ktorých sa zmestí 17,7 kg CNG. Nádrž na 11,8 litra benzínu zabezpečí mobilitu aj v regiónoch bez plniacich staníc CNG.

Skoda Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-TEC s vyšším výkonom a predĺženým dojazdom

Nový motor 1,5 TSI presvedčí prevádzkou na zemný plyn, šetrnou k životnému prostrediu

Výrazné zvýšenie výkonu na 96 kW (130 k) pri nízkych emisiách NOx a CO2

Tri nádrže na CNG ponúkajú pri pohone na zemný plyn dojazd až 480 km

Automobilka Škoda obohacuje svoju paletu ekologických vozidiel s pohonom na zemný plyn. ŠKODA OCTAVIA G-TEC dostala nový, silnejší motor 1,5 TSI s výkonom 96 kW (130 k). ŠKODA OCTAVIA G-TEC, ktorá je k dispozícii výhradne v karosárskej verzii kombi a vo výbavových stupňoch Active, Ambition a Style, má s čistým a ekologickým pohonom na zemný plyn dojazd až 480 kilometrov. Na tento účel slúžia tri nádrže, do ktorých sa zmestí 17,7 kg CNG. Nádrž na 11,8 litra benzínu zabezpečí mobilitu aj v regiónoch bez plniacich staníc CNG.

Nový motor automobilu ŠKODA OCTAVIA G-TEC s objemom 1,5 litra disponuje výkonom 96 kW (130 k), čo je o 15 kW (20 k) viac, než u predchodcu. S variabilným časovaním sacích ventilov podľa Millerovho cyklu je motor veľmi efektívny. Vďaka pohonu na CNG sú emisie CO2 oproti prevádzke na benzín znížené o ďalších približne 25 percent, pri spaľovaní tiež vzniká výrazne menej oxidu dusičitého (NOx) a nevznikajú žiadne pevné častice. Tým ŠKODA OCTAVIA G-TEC spĺňa najnovšiu a najprísnejšiu emisnú normu EU6d-TEMP a predstavuje ekologickú alternatívu voči konvenčným palivám.

Zemný plyn ako ekologická prechodová technológia

Prírodný zemný plyn (CNG) poskytuje viac energie ako benzín alebo nafta. Je lacnejší, horí ticho a čisto. Ekologická bilancia sa výrazne zlepší, ak sa namiesto CNG spaľuje bioplyn z odpadových vôd alebo poľnohospodárskych produktov, či syntetický plyn. Ekologickú bilanciu možno ďalej zlepšiť, ak sa na výrobu plynu použije elektrická energia z regeneratívnych zdrojov. Plyn tak predstavuje akýsi most medzi fosílnymi palivami a elektromobilitou. Vozidlo na plyn sa pritom tankuje podobne jednoducho a pohodlne ako modely s benzínovým alebo dieselovým motorom.

Dojazd 480 kilometrov na čistý plynový pohon

Tri nádrže na CNG vo vozidle ŠKODA OCTAVIA G-TEC majú celkovú kapacitu 17,7 kilogramov. Jedna z týchto nádrží je umiestnená pred zadnou nápravou a je oceľová. Dve ďalšie sú umiestnené pod batožinovým priestorom a sú vyrobené z nového kompozitného materiálu, ktorý spája maximálnu bezpečnosť a nízku hmotnosť. Na čisto plynový pohon OCTAVIA G-TEC prejde zhruba 480 kilometrov. Po vyčerpaní CNG sa automaticky prepne do benzínového režimu a bude využívať palivo z nádrže s objemom 11,8 litra.

ŠKODA OCTAVIA G-TEC 1,5 TSI je k dispozícii vo výbavových stupňoch Active, Ambition a Style, exkluzívne v karosárskej verzii COMBI a so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Navyše sú pre model G-TEC v rámci online služieb ŠKODA Connect k dispozícii aj funkcie Tiesňové volanie a Care Connect. Aplikácia ŠKODA Connect App ukazuje napríklad zostávajúci dojazd na CNG, benzín i celkový dojazd.

Autor: gold
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."