Škoda Octavia G-TEC: Vyšší výkon, predĺžený dojazd

Utorok, 25 september 2018

Česká automobilka Škoda obohacuje svoju paletu ekologických vozidiel s pohonom na zemný plyn. Škoda Octavia G-TEC dostala nový silnejší motor 1,5 TSI s výkonom 96 kW (130 k). Model Octavia G-TEC je dostupná výhradne v karosárskej verzii kombi a v stupňoch výbavy Active, Ambition a Style. Teraz má s čistým a ekologickým pohonom na zemný plyn dojazd až 480 kilometrov. Na tento účel slúžia tri nádrže, do ktorých sa zmestí 17,7 kg CNG. Nádrž na 11,8 litra benzínu zabezpečí mobilitu aj v regiónoch bez plniacich staníc CNG.

Skoda Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-TEC s vyšším výkonom a predĺženým dojazdom

Nový motor 1,5 TSI presvedčí prevádzkou na zemný plyn, šetrnou k životnému prostrediu

Výrazné zvýšenie výkonu na 96 kW (130 k) pri nízkych emisiách NOx a CO2

Tri nádrže na CNG ponúkajú pri pohone na zemný plyn dojazd až 480 km

Automobilka Škoda obohacuje svoju paletu ekologických vozidiel s pohonom na zemný plyn. ŠKODA OCTAVIA G-TEC dostala nový, silnejší motor 1,5 TSI s výkonom 96 kW (130 k). ŠKODA OCTAVIA G-TEC, ktorá je k dispozícii výhradne v karosárskej verzii kombi a vo výbavových stupňoch Active, Ambition a Style, má s čistým a ekologickým pohonom na zemný plyn dojazd až 480 kilometrov. Na tento účel slúžia tri nádrže, do ktorých sa zmestí 17,7 kg CNG. Nádrž na 11,8 litra benzínu zabezpečí mobilitu aj v regiónoch bez plniacich staníc CNG.

Nový motor automobilu ŠKODA OCTAVIA G-TEC s objemom 1,5 litra disponuje výkonom 96 kW (130 k), čo je o 15 kW (20 k) viac, než u predchodcu. S variabilným časovaním sacích ventilov podľa Millerovho cyklu je motor veľmi efektívny. Vďaka pohonu na CNG sú emisie CO2 oproti prevádzke na benzín znížené o ďalších približne 25 percent, pri spaľovaní tiež vzniká výrazne menej oxidu dusičitého (NOx) a nevznikajú žiadne pevné častice. Tým ŠKODA OCTAVIA G-TEC spĺňa najnovšiu a najprísnejšiu emisnú normu EU6d-TEMP a predstavuje ekologickú alternatívu voči konvenčným palivám.

Zemný plyn ako ekologická prechodová technológia

Prírodný zemný plyn (CNG) poskytuje viac energie ako benzín alebo nafta. Je lacnejší, horí ticho a čisto. Ekologická bilancia sa výrazne zlepší, ak sa namiesto CNG spaľuje bioplyn z odpadových vôd alebo poľnohospodárskych produktov, či syntetický plyn. Ekologickú bilanciu možno ďalej zlepšiť, ak sa na výrobu plynu použije elektrická energia z regeneratívnych zdrojov. Plyn tak predstavuje akýsi most medzi fosílnymi palivami a elektromobilitou. Vozidlo na plyn sa pritom tankuje podobne jednoducho a pohodlne ako modely s benzínovým alebo dieselovým motorom.

Dojazd 480 kilometrov na čistý plynový pohon

Tri nádrže na CNG vo vozidle ŠKODA OCTAVIA G-TEC majú celkovú kapacitu 17,7 kilogramov. Jedna z týchto nádrží je umiestnená pred zadnou nápravou a je oceľová. Dve ďalšie sú umiestnené pod batožinovým priestorom a sú vyrobené z nového kompozitného materiálu, ktorý spája maximálnu bezpečnosť a nízku hmotnosť. Na čisto plynový pohon OCTAVIA G-TEC prejde zhruba 480 kilometrov. Po vyčerpaní CNG sa automaticky prepne do benzínového režimu a bude využívať palivo z nádrže s objemom 11,8 litra.

ŠKODA OCTAVIA G-TEC 1,5 TSI je k dispozícii vo výbavových stupňoch Active, Ambition a Style, exkluzívne v karosárskej verzii COMBI a so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Navyše sú pre model G-TEC v rámci online služieb ŠKODA Connect k dispozícii aj funkcie Tiesňové volanie a Care Connect. Aplikácia ŠKODA Connect App ukazuje napríklad zostávajúci dojazd na CNG, benzín i celkový dojazd.

Autor: gold
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.