Škoda Octavia G-TEC: Vyšší výkon, predĺžený dojazd

Utorok, 25 september 2018

Česká automobilka Škoda obohacuje svoju paletu ekologických vozidiel s pohonom na zemný plyn. Škoda Octavia G-TEC dostala nový silnejší motor 1,5 TSI s výkonom 96 kW (130 k). Model Octavia G-TEC je dostupná výhradne v karosárskej verzii kombi a v stupňoch výbavy Active, Ambition a Style. Teraz má s čistým a ekologickým pohonom na zemný plyn dojazd až 480 kilometrov. Na tento účel slúžia tri nádrže, do ktorých sa zmestí 17,7 kg CNG. Nádrž na 11,8 litra benzínu zabezpečí mobilitu aj v regiónoch bez plniacich staníc CNG.

Skoda Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-TEC s vyšším výkonom a predĺženým dojazdom

Nový motor 1,5 TSI presvedčí prevádzkou na zemný plyn, šetrnou k životnému prostrediu

Výrazné zvýšenie výkonu na 96 kW (130 k) pri nízkych emisiách NOx a CO2

Tri nádrže na CNG ponúkajú pri pohone na zemný plyn dojazd až 480 km

Automobilka Škoda obohacuje svoju paletu ekologických vozidiel s pohonom na zemný plyn. ŠKODA OCTAVIA G-TEC dostala nový, silnejší motor 1,5 TSI s výkonom 96 kW (130 k). ŠKODA OCTAVIA G-TEC, ktorá je k dispozícii výhradne v karosárskej verzii kombi a vo výbavových stupňoch Active, Ambition a Style, má s čistým a ekologickým pohonom na zemný plyn dojazd až 480 kilometrov. Na tento účel slúžia tri nádrže, do ktorých sa zmestí 17,7 kg CNG. Nádrž na 11,8 litra benzínu zabezpečí mobilitu aj v regiónoch bez plniacich staníc CNG.

Nový motor automobilu ŠKODA OCTAVIA G-TEC s objemom 1,5 litra disponuje výkonom 96 kW (130 k), čo je o 15 kW (20 k) viac, než u predchodcu. S variabilným časovaním sacích ventilov podľa Millerovho cyklu je motor veľmi efektívny. Vďaka pohonu na CNG sú emisie CO2 oproti prevádzke na benzín znížené o ďalších približne 25 percent, pri spaľovaní tiež vzniká výrazne menej oxidu dusičitého (NOx) a nevznikajú žiadne pevné častice. Tým ŠKODA OCTAVIA G-TEC spĺňa najnovšiu a najprísnejšiu emisnú normu EU6d-TEMP a predstavuje ekologickú alternatívu voči konvenčným palivám.

Zemný plyn ako ekologická prechodová technológia

Prírodný zemný plyn (CNG) poskytuje viac energie ako benzín alebo nafta. Je lacnejší, horí ticho a čisto. Ekologická bilancia sa výrazne zlepší, ak sa namiesto CNG spaľuje bioplyn z odpadových vôd alebo poľnohospodárskych produktov, či syntetický plyn. Ekologickú bilanciu možno ďalej zlepšiť, ak sa na výrobu plynu použije elektrická energia z regeneratívnych zdrojov. Plyn tak predstavuje akýsi most medzi fosílnymi palivami a elektromobilitou. Vozidlo na plyn sa pritom tankuje podobne jednoducho a pohodlne ako modely s benzínovým alebo dieselovým motorom.

Dojazd 480 kilometrov na čistý plynový pohon

Tri nádrže na CNG vo vozidle ŠKODA OCTAVIA G-TEC majú celkovú kapacitu 17,7 kilogramov. Jedna z týchto nádrží je umiestnená pred zadnou nápravou a je oceľová. Dve ďalšie sú umiestnené pod batožinovým priestorom a sú vyrobené z nového kompozitného materiálu, ktorý spája maximálnu bezpečnosť a nízku hmotnosť. Na čisto plynový pohon OCTAVIA G-TEC prejde zhruba 480 kilometrov. Po vyčerpaní CNG sa automaticky prepne do benzínového režimu a bude využívať palivo z nádrže s objemom 11,8 litra.

ŠKODA OCTAVIA G-TEC 1,5 TSI je k dispozícii vo výbavových stupňoch Active, Ambition a Style, exkluzívne v karosárskej verzii COMBI a so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Navyše sú pre model G-TEC v rámci online služieb ŠKODA Connect k dispozícii aj funkcie Tiesňové volanie a Care Connect. Aplikácia ŠKODA Connect App ukazuje napríklad zostávajúci dojazd na CNG, benzín i celkový dojazd.

Autor: gold
Pridať komentár
Bleskovky
Sikyna MXGP 2019 Aguede
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval siedmim podujatím v portugalskom Augede. Slovákovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia - JD Gunnex KTM) sa tento raz menej darilo a prvýkrát v tejto sezóne nebodoval. V kvalifikácii po nebezpečnom páde a penalizácii skončil na 32. mieste. V nedeľu v dvoch jazdách hlavných pretekov obsadil 21. a 23. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je na 22. mieste. "V Portugalsku som nevedel nájsť správny rytmus a už v kvalifikácii som mal bolestivý pád krátko po štarte. V nedeľu v prvých pretekoch som jazdil na 13. mieste, ale vyberal som si zlú stopu a v cieli som bol na len na 21. mieste. V druhej jazde som mal tiež dobrý štart, ale už v prvom kole som sa nevyhol pádu. Pred koncom pretekov som znovu spadol a jazdu som dokončil na 23. mieste. Ďalší víkend sa jazdí vo Francúzsku, kde si chcem napravil chuť," zhodnotil jazdec svoj výkon v Augede.
BMW safety car E
Šampionát elektrických formúl predstavil nové bezpečnostné vozidlo safety car. Je ním model BMW i8 Roadster . Ide o prvé schválené Safety Car na svete s otvoreným kokpitom. Medzi najpríťažlivejšie prvky výnimočného dizajnu patria zadné krídlo a znížené čelné sklo. Okrem menšieho čelného skla sa oproti sériovej verzii znížilo o 15 milimetrov aj ťažisko vozidla. Automobil dostal M karbón-keramické brzdy, ochranné oblúky s certifikátom FIA ako aj predné a zadné krídla, ktoré zvyšujú prítlak. Súčasťou je aj svetelná rampa nad zadným krídlom, komunikačná a GPS anténa, rozšírený komunikačný systém v kokpite a cúvacia kamera.
YoungJin Lee
Hyundai Motor Slovakia, autorizovaný importér vozidiel značky Hyundai na Slovensku, má nového prezidenta. Je ním skúsený manažér YoungJin Lee, ktorý má s riadením európskeho trhu viac ako desaťročné skúsenosti. YoungJin Lee pôsobí v štruktúrach kórejskej automobilky od roku 1993 a od roku 2009 zastával v Hyundai Motor Europe rôzne manažérske pozície. Jeho cieľom na novom poste je pokračovať v posilňovaní vzťahov s obchodnými partnermi na Slovensku. YoungJin Lee strieda na pozícii prezidenta slovenského Hyundaiu doterajšieho prezidenta YongJin Kima, ktorý sa stal novým šéfom importéra Hyundai v Českej republike.