EDITORIÁL Budú súdiť Daniela Lipšica

Streda, 26 júl 2017

Všetko nasvedčuje, že bývalého politika Daniela Lipšica budú súdiť a vraj mu hrozí trest od dvoch do piatich rokov. Za nehodu, pri ktorej zomrel človek po zrážke s jeho autom. Ide o niekdajšieho ministra vnútra, v čase nehody poslanca Národnej rady SR. Po nehode sa vzdal poslaneckého mandátu a odišiel aj z postu predsedu politickej strany.

Vodič Daniel Lipšic v čase nehody nemal v krvi žiadny alkohol, poškodený 72 ročný dôchodca vyše dve promile. Prvý sa vracal z večerného nákupu, druhý z pohostinstva. V mieste, kde sa nehoda vo večernom prítmí stala, bolo aj zlé osvetlenie. Vodič podľa súdnoznaleckého posudku išiel v mieste nehody rýchlosťou plus-mínus šesťdesiat kilometrov za hodinu, chodec kvôli požitému alkoholu možno jeden či dva kilometre za hodinu. Otázkou je, kedy vstúpil do vozovky, pretože chodec nemá na prechode pre chodcov podľa pravidiel cestnej premávky vždy výhradnú prednosť. Chodec však zrejme nevnímal, že sa k nemu po ceste blíži auto.

V podobnej situácii by možno žiadnemu človeku s tak veľkým množstvom skonzumovaného alkoholu neprekážalo vstúpiť na vozovku a prejsť na opačnú stranu. Možno ani vtedy, ak by sa blížil tank alebo na vozovke núdzovo pristávalo lietadlo. Vodič osobného auta vraj na chodca podľa vyšetrovateľa nereagoval a brzdil až po strete s ním. Ako však vidieť na videozázname, jeho auto zastalo na električkovom koľajisku a nie v jazdnom pruhu, v ktorom predtým išlo. Musel teda reagovať, keďže vybočil zo svojho jazdného pruhu.

Je viac sporných okolností okolo tohto prípadu. Napríklad, že vina sa pripisuje len vodičovi, že alkohol v krvi poškodeného sa takmer nespomína a nedáva sa mu žiadna vina na nehode. Navyše Lipšic od prvého momentu spolupracoval s vyšetrovateľom, odškodnil pozostalých a na nič sa nevyhováral. Napriek týmto okolnostiam sa v slovenských médiách verejne publikuje, že vodičovi a bývalému politikovi Danielovi Lipšicovi hrozí trest odňatia slobody na dva až päť rokov. Prebudí sa slovenská spravodlivosť, alebo tí, ktorí o nej rozhodujú?

Lipsicova nehoda

Ján Goldberger, šéfredaktor

Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.