EDITORIÁL Prieskum pre ministra zdravotníctva

Štvrtok, 19 október 2017

Dajme tomu, že sa vám pokazí auto. Motor začne vynechávať, ale jazdiť sa s ním dá, pretože zo štyroch valcov pracujú ešte tri. Síce pokrivkáva na križovatkách keď naskočí zelená, nemôžete spoľahlivo predbiehať, vypúšťa do ovzdušia viac exhalátov a tých problémov s motorom je, samozrejme, viac. Pravdepodobne pôjdete čo najskôr, ak nie hneď, do autoservisu na odstránenie poruchy. Je dosť pravdepodobné, že sa vás hneď ujmú a nepovedia: príďte o päť dní. A určite vám neporadia, aby ste si kúpili kartu zákazníka, dajme tomu, za dvanásť eur, a až potom vám auto opravia.

Vezmime si iný príklad. Zaľahne vám v uchu a pociťujete v ňom nepríjemné a pravidelné bolesti. Banálny problém. Pravdepodobne urobíte to, čo urobil vodič auta, ktorému začal haprovať motor. Zájdete k svojej (obvodnej) lekárke, tá vám vypíše lístok na ORL vyšetrenie. Tam povedia, že teraz, to znamená hodinu a pol pred koncom ordinačných hodín, vás už nezoberú, navyše nemáte ani predplatnú kartu, pretože v tomto čase už berú len pacientov s platenou kartou.

Dozviete sa, že najbližší termín je o päť dní, kde síce už majú objednaných desať pacientov, ale možno aj vás stihnú vyšetriť. Vtedy vás napadne, ak máte doma internet a viete s ním narábať (koľko ľudí to nemá a s internetom nevie pracovať), že si vyhľadáte ušného lekára, teda ORL ambulanciu, a možno vás ošetria. Zadáte do Gogglea potrené údaje a potom vytáčate jednu ambulanciu za druhou, vrátane tých s označením TopDoktor. Zistíte, že najbližší termín u každého lekára v celej Bratislave je o päť dní!?

Nevzdávate sa, vytáčate a voláte do ďalších ambulancií. Ani to nepomáha, žiadni "ušiar" nemá voľný termín. Takže Pohotovosť? Možno, za úhradu. Alebo: čo tak vyštartovať do susedného Rakúska alebo Maďarska, čo je dosť absurdné. Možno tam majú v ambulanciách iný, lepší meter na pacienta. Veď aj benzín či naftu tankujeme u susedov, kupujeme tam maslo aj iné potraviny, vraj, podľa politikov, v lepšej kvalite. Že by tomu bolo tak aj v zdravotníckej službe?

Ešte pár slov k avizovanému prieskumu pre pána ministra zdravotníctva: pán minister, je nad hviezdy jasné, že o všetkých problémoch zdravotníctva nemôžete vedieť. A každý prieskum niečo stojí a vyžaduje čas. Tento je síce zameraný len na malý segment služieb vášho rezortu, ale snažil som sa, aby aspoň trochu vystihoval situáciu, kam možno oko ministra nedohliadne.

Zachranna zdravotna sluzba

Ján Goldberger, šéfredaktor

Pridať komentár
Bleskovky
goodyear-compact
Goodyear uvádza na trh nový rad pneumatík Powerload, ktoré zvyšujú produktivitu práce, majú dlhšiu životnosť a znižujú prevádzkové náklady. Doplnené sú o významné moderné technológie, ktoré boli špeciálne navrhnuté pre kompaktné kolesové nakladače a malé grejdre. Využívajú sa v stavebníctve, pri nakládke materiálov, v logistickej podpore, v poľnohospodárstve a aj pri úpravách terénu. Pneumatiky Goodyear Powerload zahŕňajú novú technológiu Smooth Guard, vrátane extra silnej a hladkej vrstvy gumy v oblasti ramien a bočnice. Tá pneumatikám nového radu prepožičiava maximálnu robustnosť a zvyšuje odolnosť proti rezným ranám a poškodeniu kostry, zároveň posilňuje konštrukciu bočníc, zvyšuje stabilitu a uľahčuje ovládateľnosť strojov. Dezén behúňa je inšpirovaný osvedčeným Goodyear TL-3A+. Pre Powerload bol upravený pre rozmer 18" a 20".
AAA-AUTO
Spoločnosť Aures, do ktorej siete patria AAA Auto Mototechna, Auto Diskont a Driverama, ponúka takmer 160 voľných pracovných pozícií. Nové personálne posily potrebuje vzhľadom na vysoký dopyt po jazdených autách a rekordný predaj v celej sieti svojich pobočiek. V prvom štvrťroku tohto roku sa v celom holdingu Aures predalo najviac vozidiel v porovnaní s rovnakým období roka počas 30-ročnej existencie spoločnosti. Nových pracovníkov si vyžaduje aj rozvoj pobočkovej siete spoločnosti Driverama, ktorá obchoduje online s jazdenými vozidlami v Nemecku. Aures spustil tiež vlastný talentový program, ktorého cieľom je hľadať nových manažérov priamo medzi vlastnými zamestnancami.
mini
Priaznivci a majitelia prémiových kompaktných automobilov značky Mini a starších klasických Mini sa počas posledného víkendu stretli na 29. ročníku Slovenského zrazu značky a užívali si tri dni príťažlivého programu v príjemnej rodinnej atmosfére a dobrej nálade. Spestrila ho aj navigačná rallye a turistické prechádzky cez unikátne Jánošíkove diery. Zraz majiteľov Mini sa konal v okolí Autocampingu Belá-Nižné Kamence, neďaleko Terchovej v malebnom Jánošíkovom kraji. Zúčastnilo sa ho 75 "miníkov" novej i pôvodnej staršej generácie zo Slovenska, Českej republiky a Maďarska. Najvzdialenejší účastník bol z Maďarska a najstarším modelom Mini Marcos z 1968.