Chevrolet Aveo: vieme ako jazdí

Pondelok, 26 máj 2008

Konkurencia na trhu malých automobilov v segmente B silnie. Nové modely neuvádzajú len európski výrobcovia. Poslednou novinkou je Chevrolet Aveo. Päťdverová verzia sa na Slovensku už predáva, 3dverová príde na trh v júni.

Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo

Nový trojdverový Chevrolet Aveo mal svoje prvé predstavenie práve v týchto dňoch v poľskom meste Wroclav. Mali sme možnosť vyskúšať ho na cestách v okolí mesta. Vedenie globálnej značky General Motors nás sem pozvalo spolu s ďalšími motoristickými novinármi. V priebehu piatich týždňov sa tu zíde približne 600 motoristických novinárov z celej Európy, aby si vyskúšalo novinku, od ktorej si jedna z najdynamickejšie rastúcich značiek v Európe veľa sľubuje. Aj z toho vidieť, aký význam novému modelu Chevrolet Aveo pripisuje General Motors.

Na priľahlej ploche letiska vo Wroclavi nás čakali približne dve desiatky nových trojdverových modelov Chevrolet Aveo a o niečo menej limuzín strednej triedy Chevrolet Epica. Oba tieto automobily prezentujú Chevrolet ako globálnu značku, ktorej všetky produkty predávané mimo USA sa vyrábajú na kórejskom polostrove. Tam sa totiž ešte stále dá vyrábať za nižšie výrobné náklady. A lacnejšie automobily sa potom môžu predávať za nižšiu cenu na rozvíjajúcich sa trhoch, napríklad v strednej a východnej Európe. Tejto stratégii sa General Motors drží ako v prípade nového malého modelu Chevrolet Aveo, tak aj limuzíny strednej triedy Chevrolet Epica, ktorá sa vo Wroclavi predstavila s novou automatickou 6stupňovou prevodovkou.

Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo

Nové Aveo je po Laceti druhým modelom Chevroletu, ktorý po prevzatí značky Daewoo vznikol pod taktovkou nového vlastníka. Štvordverová verzia Aveo sedan sa v Európe už úspešne predáva, v týchto dňoch sa začína predaj 5dverového hatchbacku, a v júni aj päťdverový. Aveo je nástupcom modelu Kalos, nejde však o žiadny facelift, ale o úplne nový model malého automobilu segmentu B, konkurenta modelov Škoda Fabia, Peugeot 207, Renault Clio a ďalších.

Aveo má spredu štýl dizajnu podobný svojim väčším súrodencom, čoho znakom je nový nárazník, dvojitá maska pre vstup vzduchu do motorového priestoru a svetlomety s čírymi sklami. Pri jeho navrhovaní sa vychádzalo z nového dizajnového smerovania značky Chevrolet. Kompaktný 392 cm dlhý, 168 cm široký a 150,5 cm vysoký hatchback má vo všetkých verziách nárazníky vo farbe karosérie, a okrem základnej verzie aj vonkajšie zrkadlá a kľučky dverí. Efektne pôsobí na zadných tretích dverách na odtrhovej hrane decentný spojler. Dizajn nového Chevroletu Aveo patrí k tým vydareným vo svojej kategórii.

Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo

Páčil sa nám interiér. Použité materiály, ich spracovanie i lícovanie je na úrovni toho lepšieho, čo sa v tejto kategórii nosí. Aj keď nejde o mäkké plasty, svojím štrukturovaním pôsobia veľmi príjemne. Tiež sedadlá patria k tým, ktoré poskytujú viac pohodlia a dobré sedenie a vpredu s miernym anatomickým tvarovaním aj dobré vedenie tela pre vodiča i spolujazdca. Miesta je vpredu v každom smere dostatok, podobne vzadu pre nohy i nad hlavou aj pre vyššie postavy. Bez pripomienok je aj riešenie prístrojového panela a rozmiestnenie prístrojov. Vyčítať modelu Aveo možno menší batožinový priestor s objemom 250 litrov, má však dostatočne veľký vstupný otvor a je k nemu aj dobrý prístup.

Nové Aveo disponuje vo všetkých verziách veľmi dobrou vybavenosťou, aká sa často dodáva len za príplatok. Už v základnej Base má ABS, airbag vodiča, centrálne zamykanie, imobilizér, elektricky ovládané predné okná, posilňovač riadenia, rádio s CD a MP3 prehrávačom, sklopné delené zadné sedadlá, tónované sklá a iné. Stredná výbava LS má airbag aj pre spolujazdca a dva bočné airbagy, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, palubný počítač, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a ďalšie. Najvyššia výbava LT má oproti predošlým navyše klimatizáciu, iné komfortnejšie čalúnenie interiéru, palubnú dosku v kombinácii antracit-striebro, elektricky ovládané aj zadné okná, kožou potiahnutý volant (multifunkčný s ovládaním rádia) a rukoväť radiacej páky, svetlomety do hmly a zadný spojler vo farbe karosérie.

Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo

Pohonnými jednotkami skúšaných modelov Aveo boli dva štvorvalcové benzínové šestnásťventilové motory s objemom 1,2 a 1,4 litra. Menší s výkonom 84 koní pri 6000 otáčkach, výkonnejšia verzia 1,4 litra má 101 koní pri 6400 otáčkach. Rozdiel vo výkone by mal byť badateľný aj za volantom. Pri jazde s modelom s menším motorom sme akosi márne hľadali tých 84 koní. Pripadalo nám, že motor je ešte "surový", teda málo zabehnutý. Autu podľa nás chýbala väčšia dynamika. Podobný pocit sme mali aj z modelu s výkonnejším motorom. Aj keď jazda s ním bola dynamickejšia, 101 koní sme však nenapočítali.

Pripisujeme to však málo najazdeným kilometrom, ale aj tomu, že vyšší výkon u oboch jednotiek treba hľadať vo vysokých otáčkach motora. S päťstupňovou mechanickou prevodovkou sa nám radilo pomerne presne a ľahko. Prednosťou modelu Aveo by mala byť nízka spotreba. Len 5,5 litra benzínu na 100 km pri modeli s motorom 1,2 litra, a 5,9 litra s väčším motorom. Na automatickú 4stupňovú prevodovku nám už nezostal čas, avšak podľa tých, čo s týmto modelom vo Wroclavi jazdili, radí spoľahlivo a aj pomerne rýchlo. Riadenie s posilňovačom bolo dostatočne intuitívne. Podvozok na miestami veľmi zlých miestnych komunikáciách spoľahlivo tlmil všetky výmole a nerovnosti, a aj pri rýchlej jazde v zákrutách spoľahlivo držal zvolenú stopu.

Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo

Už vo Wroclavi sme mali možnosť oboznámiť sa aj s cenami. Všetky ceny spolu so základnými údajmi uvádzame v tabuľke. Na okraj však chceme pripomenúť a aj vyzdvihnúť, že sú akoby šité na mieru slovenského zákazníka. Veď päťdverový model začína na cene 289 900 korún a 3dverový, ktorý príde v júni, bude ešte o desať tisíc lacnejší.

Chevrolet Aveo 5 dv.

Motor1,21,41,4 Aut.
Zdvihový objem (cm³)120613991399
Počet valcov/ventilov4/164/164/16
Najvyšší výkon (k/ot/min)84/6000101/6400101/6400
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ot./min)114/3800131/4200131/4200
Max. rýchlosť (km/h)170175170
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)12,811,912,3
Komb. spotreba (l/100 km)5,55,96,4
Cena
BASE (Sk)289 900319 900-
LS (Sk)319 900331 900371 900
LT (Sk)356 900378 900418 900

Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Komentáre
je to super motor za rozumnu cenu a ked odpocitam srotovne ta som v pohode
Pridal tuto v pondelok 23 marca 2009 o 14:29
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.