Opel Insignia Grand Sport: Po prvý raz naživo

Štvrtok, 08 jún 2017

V druhej polovici marca sme zverejnili ceny nového modelu Opel Insignia tak vo verzii Grand Sport ako a j Sports Tourer, štvordverového liftbacku a praktického kombi . V predošlých dňoch sme si na novinku Opla už mohli aj reálne siahnuť a vyskúšať si v neďalekom rakúskom Hainburgu a jeho okolí vlajkovú loď automobilky z nemeckého Rüsselsheimu.

1 Opel Infignia Grand Sport

Opel Insignia vo verzii liftback, pomenovaná ako Grand Sport, je štvordverová limuzína , pri ktorej sa s vekom batožinového priestoru zdvíha aj zadné okno, príde na trh už čoskoro, kombi Sports Tourer sa k predajcom dostane neskôr. Záujemcovia si ich však môžu objednávať už teraz. Insignia kombi Grand Sport zaujme zákazníkov aj svojou cenou, ktorá sa začína na 20 490 eurách.

Aj pre manažérov

Nová Insignia sa na trhu priradí k modelom, ktoré sú v hľadáčiku najmä stredného manažmentu a postaví sa proti konkurentom typu VW Passat, Ford Mondeo, Peugeot 508 či Renault Talisman alebo niektorému z ďalších modelov strednej triedy. Môže byť pre každý z nich vážnym konkurentom, či už svojim dizajnom, priestranným a komfortným interiérom ako aj novými technológiami.

V rakúskom Hainburgu sme si mohli vyskúšať Insigniu s benzínovým motorom 1,5/140 k Turbo a s turbodieselom 2,0 CDTI/170 k. V ponuke má Opel pre modely Insignia ešte ďalšie dva benzínové motory 1,5/165 k Turbo a 2,0/260 k Turbo a turbodiesle 1,6 CDTI/110 k a 1,6 CDTI/136 k, tie však Opel na testovacie jazdy do Rakúska nepriviezol.

Výbava na mieru

Nový Opel zaujme záujemcov o toto auto aj svojou pestrou a bohatou výbavou, veď v ponuke sú až štyri stupne vybavení. Prvou je Selection, nasledujú Edition, Dynamic a vrcholnou je Innovation. Už základná Selection má až 39 položiek, medzi ktorými nechýba stabilizačný systém ESP, šesť airbagov, bezkľúčový vstup a štartovanie, varovanie pred čelnou kolíziou a vybočením z jazdného pruhu, protikolízne brzdenie, indikácia vzdialenosti, detekcia chodcov, aktívna kapota.

Aby toho nebolo málo, tak základná výbava Selection má ešte bi-halogénové predné svetlomety, LED denné svietenie i zadné svetlá, elektrické ovládanie všetkých okien, elektrickú parkovaciu brzdu, manuálnu klimatizácia, 7" dotykový audiosystém 4.0 IntelliLink, Bluetooth handsfree, 7 prémiových reproduktorov, USB konektor, palubný počítač, grafický informačný displej, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, multifunkčný kožený volant, sklopné zadné sedadlá delené 60/40, úchyty Isofix a iné.

Len štvorvalce

Paletu pohonných jednotiek sme už spomenuli, pripomeňme však, že Opel neexperimentuje s trojvalcovými motormi a dal prednosť benzínovým i naftovým štvorvalcom. Pri benzínových zvolil kompromis medzi 1,4 a 1,6 litrovými a zameral sa objem 1,5 s preplňovaním a pridal výkonný 2,0 litrový výkonný motor. Pri tých menších ušetril na váhe až 15 kg a pridal výkon (140 k – 165 k) a dvojliter naladil na parádnych 260 koní. Paletu vznetových štvorvalcov zameral na objemy 1,6 a 2,0 litra s výkonmi 110, 136 a 170 koní.

Opel Insignia Grand Sport - technické údaje áut s benzínovými motormi a ceny

Motor1,5 Turbo1,5 Turbo Ecotec1,5 Turbo2,0 Turbo 4x4
Zdvih. objem cm31490149014901998
Valce/ventily4/164/164/164/16
Naj.výkon kW/k/ot103/140/5600103/140/5600121/165/5600191/260/-
Naj. krút. mom. Nm250/2000-4100250/2000-4100250/2000-4500400/2500-4000
Prevodovka6M6M6M/6A8A
Max. rýchlosť km/h210213222/2182500
Zrých. 0-100 km/h9,99,98,9/9,47,3
Komb. spotreba l/100 km5,95,76,0/6,18,6
Prevádz. hmotnosť kg14411456--
Selection20 49020 790--
Edition21 09021 39021 890-
Dynamic22 59022 89023 69030 990
Innovation22 99023 29023 79031 390

Opel Insignia Grand Sport - technické údaje áut s naftovými motormi a ceny

Motor1,6 CDTI1,6 CDTI Ecotec1,6 CDTI1,6 CDTI2,0 CDTI
Zdvih. objem cm315981598159815981956
Valce/ventily4/164/164/164/164/16
Naj.výkon kW/k/ot81/11081/110100/136100/136125/170
Naj. krút. mom. Nm300/2000300/2000320/2000-2250320/2000-2250400/1750-2500
Prevodovka6M6M6M/6A6M6M
Max. rýchlosť km/h-205211/203-226
Zrých. 0-100 km/h-11,610,5/10,9-8,7
Komb. spotreba l/100 km-4,04,3/5,1-5,2
Prevádz. hmotnosť kg-15031503/1522-1582
Selection22 290-24 340-24 990
Edition23 590-24 940/25 890-25 590
Dynamic25 090-26 440/27 390-27 090
Innovation25 490-26 840/27 790-27 490

Poznámka: V tomto cenníku nie sú uvedené ceny verzií s pohonom 4x4 a s 8stupňovým automatom, ktoré sa dodávajú k motorom 2,0 CDTI s výkonom 170 pre stupne výbav Edition, Dynamic a Innovation.

Tradícia pokračuje

Vlajková loď rüsselsheimskej automobilky pokračuje v tradícii doterajších, aj legendárnych modelov akými v histórii Opla bol triumvirát KAD. Že neviete o čo ide? No predsa Kapitän-Admiral-Diplomat, na ktoré si mladšie generácie motoristov nie veľmi pamätajú, aj mnohí skôr narodení ich majú ešte v pamäti. Veľkosťou pokiaľ ide rozmery, ich nová vlajková loď Insignia Grand Sport pravdepodobne prekonáva, keď je dlhá takmer 4,9 metra (4897 mm) a široká 1863 mm pri výške 1455 mm (menej o 29 mm oproti 1. generácii). Nová Insignia svojich legendárnych predchodcov prekonáva inovatívnymi technológiami, úžasným dizajnom a pýšiť sa môže aj titulom Auto roka 2009 svojho predchodcu, ktorého sa doteraz predalo 930 tisíc kusov (na Slovensku 2700).

Dôraz na nové technológie

Druhá generácia Insignie má úplne novú konštrukciu. Použili sa nové technológie, aj vďaka ktorým je limuzína oproti predchodcovi ľahšia o 175 kg a kombi až o 200 kg. Kvalitnejšie materiály nielen znížili hmotnosť, ale zvýšili aj torznú tuhosť a následne aj jazdné vlastnosti, čo prispeje k väčšej bezpečnosti jazdy, čomu napomôže aj zníženie ťažiska po tom, ako sú nižšie položené predné i zadné sedadlá o takmer 3 centimetre. Viac miesta o 2,5 centimetra pre kolesá majú cestujúci na zadných sedadlách, v priestore ramien a stehien v priemere viac o tri centimetre. O 130 litrov je väčší aj batožinový priestor, ktorý po sklopení zadných operadiel má 1665 litrov. Ak potrebujete viac, potom by sme si mali kupovať nie limuzínu, ale menší sťahovák.

Dôležité sú aj detaily

Pri tankovaní na čerpacej stanici vodič nemusí siahnuť na veko otvoru nádrže, keďže Insignia má hrdlo bez viečka. Opel aj pri iných modeloch sa chváli kvalitnými certifikovanými AGR sedadlami, ktoré používa aj Insignia. Sú odvetrávané, majú masážnu funkciu, elektrické nastavovanie s pamäťou a nechýba ani bedrová opierka.

Komfort vytvára aj vyhrievanie predných i zadných sedadiel, vyhrievanie volantu a teraz ho má aj čelné sklao. O zábavu vodiča a posádky sa stará Audiosystém R 4.0 IntelliLink so 7" dotykovým displejom a komunikáciu obstarajú rôzne systémy a komunikačné prvky. Nechýba ani navigácia v podobe Navi 900 IntelliLink a Head Up na premietanie dôležitých informácií o jazde na čelné sklo.

Dojmy z jazdy

Povieme, že boli nad očakávanie. Bolo náhoda, že našej dvojici sa ušla Insignia 2,0 CDTI s najvýkonnejším 170 koňovým motorom a 6stupňovým manuálom. Jazdilo sa v okolí Hainburgu a prvým cieľom bol kopec Braunsberg ležiaci nad mestom s dobrým výhľadom na okolitú krajinu, krátkym úsekom so serpentínami, ale dobrý aj na fotografovanie. Druhým cieľom bol starobylý kaštieľ Schloss Hof, tretí cieľ pri Zell am See sme pre krátkosť času dopoludňajších testov vynechali. Vyskúšať Insigniu aj s niektorým so zaujímavých benzínových motorov 1,5 Turbo sme už v popoludňajších hodinách nestihli, pretože znovu sa nám ušiel turbodiesel.

Jazdili sme po bežných cestách, za plnej premávky, takže sotva stihnete ochutnať zákusok, ale nie dokonale vyskúšať auto a posúdiť jeho jazdné vlastnosti. No i tak sme zhodnotili našu jazdu takto: auto vynikajúco sedí na ceste, výborne sa s ním manévruje, krásne zatáča, má skvelú dynamiku, úžasne zrýchľuje, v zákrutách sa nenakláňa a je tiché a dobre odhlučnené. Interiér je priestranný, sedenie pohodlné a výhľad z auta dobrý na všetky smery. Všetko bolo dobré, len škoda, že sme po jazde nemohli Insigniu zaparkovať do svojej garáže.

1 Opel Infignia Grand Sport 2 Opel Infignia Grand Sport 3 Opel Infignia Grand Sport 4 Opel Insignia Grand Sport 5 Opel Infignia Grand Sport 0033 6 Opel Infignia Grand Sport 7 Opel Infignia Grand Sport 8 Opel Infignia Grand Sport 9 Opel Infignia Grand Sport 10 Opel Infignia Grand Sport 11 Opel Infignia Grand Sport 12 Opel Insignia Grand Sport 13 Opel Insignia Grand Sport 14 Opel Insignia Grand Sport 15 Opel Insignia Grand Sport

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.