Ako prišiel minister o vodičák

Piatok, 26 november 2010

Predstavte si situáciu. Ste ministrom dopravy v niektorom štáte v strede Európy a jazdíte vo svojom súkromnom luxusnom aute, napríklad značky Maserati. Nejakým spôsobom sa vám stane, že na aute vám bude chýbať registračná značka a to neujde pozornosti novinárov. A úradníci začnú konať a pán minister príde za chýbajúcu registračnú značku na pol roka o vodičský preukaz.

Maserati Granturismo
Kde len tú značku dám... Hádam len neprekryjem jeho pýchu, elegantný trojzubec!

Ako by mal pokračovať tento príbeh? Určite záleží na tom, kde sa stal? Či v dajakej republike na juhu Afriky, v Čečensku, na Slovensku, alebo, dajme tomu, v Českej republike. Ak by to bol napríklad rébus pre televíznych divákov, ktorý majú rozhodnúť o tom ako ďalej, riešení by mohlo byť niekoľko. Napríklad vážený pán minister by sa mohol vyhovoriť, že práve konal v záujme štátu a chýbajúca značka nemohla byť prekážkou na ceste za plnením si dôležitých povinností. Alebo by si hľadal protekciu na ministerstve vnútra, prípadne sa snažil ovplyvňovať úradníkov, ktorí budú rozhodovať o jeho treste.

Takýchto a podobných prípadov je vo svete, ale aj u nás, či v susedných štátoch, nemálo. Napríklad náš bývalý poslanec Národnej rady sa po naháňačke na moste z Bratislavy do Petržalky oháňal poslaneckou imunitou. Alebo prípad z Česka: bývalý minister sa po tom, ako opitý nabúral niekoľko zaparkovaných áut a páchlo z neho ako zo suda, vyhováral, že si pred jazdou natrel krk frankovkou.

Vráťme sa však ku konkrétnemu ministrovi dopravy, ktorému za chýbajúcu značku na jeho Maserati zadržali na pol roka vodičský preukaz. Tento (český) minister prijal trest bez reptania, aj keď s trošku čudným zdôvodnením, že značka mu odpadla počas jazdy na poľnej ceste (že by s tak luxusným autom skúmal stav poľných ciest v Česku???). Neovplyvňoval však úradníkov, nehľadal protekciu, nevyhováral sa na nejakú imunitu – trest jednoducho prijal.

Na príhodu s českým ministrom som si spomenul, keď som cestoval so svojim súkromným autom a tesne pred Galantou ma predbiehalo oproti Maserati o niečo menej luxusné Volvo XC 60. Malo však s ním spoločnú vzadu chýbajúcu registračnú značku. Samozrejme, kde by sa tu vzali policajti, aby previnilca stopli, aj keď o pár sto metrov ďalej takmer pravidelne meriavajú rýchlosť a hriešnikom udeľujú dosť "mastné" pokuty.

Na druhý deň som znovu cestoval týmto smerom a už z diaľky som videl intenzívne blikať červeno-modrý maják policajného auta. Asi nejaká väčšia nehoda, hovorím si. Našťastie, nič také. Žiadna krv ani zlámané kosti. Ani včerajšie volvo bez značky. Len obyčajná stará Škoda 120. Zrejme sa jej vodič na rovnej a takmer prázdnej ceste dopustil nejakého priestupku, čo pozorným očiam strážcov našej bezpečnosti nemohlo ujsť.

Príjemné cestovanie po slovenských cestách a prezeranie našich stránok praje

Autor: Ján Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.