Auto potrebuje kondičku

Štvrtok, 28 apríl 2011

Zima sa už skončila, na cestách zostalo plno výtlkov a poškodených ciest. Karosérie mnohých áut poznačili odlietavajúce kamienky a zasolené podvozky, od výtlkov poznačené pneumatiky či zanesené filtre. Ak ste už vymenili zimné pneumatiky za letné, je to len prvý krôčik k spokojnosti a bezstarostnosti v začínajúcej sa hlavnej motoristickej sezóne.

Servis

Stobodová kontrola

O dôležitosti technického stavu vozidla vedia v AAA AUTO svoje. "Pri výkupe vozidiel zohráva veľkú úlohu aj ich mechanický stav. Skôr, než odovzdáme akékoľvek auto novému majiteľovi, skontrolujú na ňom naši servisní technici 107 bodov od motora cez plechy až po príslušenstvo," hovorí regional sales manager AAA AUTO pre Slovensko Rudolf Krčmář. Dodáva, že akúkoľvek poruchu na aute opravia skôr, než si ho zákazník odvezie. Ak by sa na ňom predsa len po kúpe ukázala nejaká skrytá chyba, pomôže poistenie. "Pokiaľ sa do dvanástich mesiacov alebo do 12-tisíc najazdených kilometrov od kúpy objaví chyba na motore, brzdovej sústave, hnacom hriadeli, diferenciáli, chladiacom a palivovom systéme, elektrických komponentoch či prevodovke, opravu hradí poistenie Carlife," dodáva R. Krčmář.

Pneumatiky aj podvozok

Stosedem bodov pravdepodobne doma kontrolovať nikto nebude, na jarnú údržbu auta by sa však nemalo zabúdať. Kto si trúfa, urobí si to svojpomocne, kto nie, zájde do servisu. Spomeňme to najdôležitejšie, čo je potrebné pred jarnou sezónou skontrolovať.

Výmena zimných pneumatík za letné sa odporúča už vtedy, keď teploty prekročia 7 °C. Popri tom si môžete v servise nechať preveriť geometriu aj brzdy, zima im dá zvyčajne dosť zabrať. Preventívne treba skontrolovať aj stav oleja a chladiacej kvapaliny.

Dôležité je zbaviť sa soli na podvozku a v motorovom priestore. Umytie a navoskovanie karosérie pomôže nielen pocitu z krásneho auta. Výmena nemrznúcej zmesi za kvapalinu na leto, prípadne výmena stieračov, kontrola svetiel či dátumu na autolekárničke a funkčná klimatizácia – všetky tieto "maličkosti", pokiaľ sú nastavené správne, vám zabezpečia bezproblémové chvíle v aute počas výletov alebo len cestou do práce. Keď k tomuto celému pridáte vyčistený interiér, vaše auto sa vám odmení jazdou ako v bavlnke.

Vodiči oceňujú dobrý stav

O tom, že šoféri si potrpia na poctivú kontrolu vozidiel, svedčia aj výsledky v AAA AUTO – len za prvé tri mesiace v tomto roku predali v ôsmich pobočkách na Slovensku vyše tritisíc áut. Rastie dopyt po úžitkových Volkswagenoch či Fordoch. Novým trendom je záujem o päťmiestne pick-upy, ktoré stále viac živnostníkov využíva na podnikateľské i rodinné účely zároveň... Z menších áut je tento rok najväčší záujem o Škodu Fabia, Opel Astra či Peugeot 206.

Autor: red
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.