Auto roka 2009: Opel Insignia

Streda, 19 november 2008

Sedemnásty november je dňom, kedy sa každoročne vyhlasuje európske auto roka. Rozhoduje o tom 59členná porota novinárov z 23 krajín Európy, ktorá vyberá zo siedmich finalistov. Tentoraz najviac hlasov a teda aj titul Auto roka 2009 získal Opel Insignia.

Opel Insignia

Do sedemčlenného finále postúpili Alfa Romeo MiTo, Citroën C5, Ford Fiesta, Opel Insignia, Renault Mégane, Škoda Superb a VW Golf. Týchto sedem finalistov vzišlo z 37 tohtoročných uchádzačov o prestížny titul Auto roka. Podmienkou pre zaradenia do zoznamu uchádzačov je, aby to bol nový model, ktorý sa v Európe predáva dvanásť mesiacov pred vyhlásením výsledkov ankety, je v predaji v čase vyhlásenia výsledkov, a to najmenej na piatich európskych trhoch a z každého by sa malo predať minimálne päť tisíc exemplárov.

Každý z členov poroty má 25 bodov, ktoré môže rozdeliť medzi sedem finalistov. Jednému automobilu však môže prideliť najviac desať, minimálne po jednom bode ďalším piatim automobilom a svoje bodové ohodnotenie musí zdôvodniť. Pri hodnotení najlepšieho auta roka sa berú do úvahy kritériá ako dizajn, bezpečnosť, ovládateľnosť, výkonnosť, technická inovácia a pomer cena k hodnote.

Po tohtoročnom hlasovaní najviac 321 bodov narátali modelu Opel Insignia. Iba o bod menej, 320 bodov, pridelili porotcovia Fordu Fiesta a 223 bodov modelu VW Golf. Štvrté až siedme miesto obsadili Citroën C5 (198 bodov), Alfa Romeo MiTo (148), Škoda Superb (144) a Renault Mégane (121).

Najtesnejším rozdielom jedného bodu je tak Autom roka 2009 Opel Insignia, automobil strednej triedy. Bodoval svojim vzhľadom, kvalitou, vynikajúcou aerodynamikou s koeficientom odporu vzduchu cx len 0,27, bohatou ponukou až deviatich motorov šetrných k životnému prostrediu, technickou inováciou, bohatou luxusnou výbavou a sofistikovanými doplnkami ako Opel Eye (číta dopravné značky a upozorňuje vodiča na vybočenie z jazdného pruhu), komfortný podvozok FlexRide, adaptívne svetlomety a ďalšie špičkové technológie.

Pripomeňme, že prvým víťazom ankety v roku 1964 sa stal anglický Rover 2000. Titulom Auto roka boli ocenené v minulosti aj ďalšie dva automobily značky Opel – v roku 1985 Kadett a v roku 1987 model Omega.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.