Auto roka 2010: Volkswagen Polo

Pondelok, 30 november 2009

Autom roka 2010, Car of the Year, sa spomedzi siedmich finalistov stal Volkswagen Polo pred Toyotou iQ a Opel Astrou. Škoda zastúpená modelom Yeti sa ani tentoraz nedostala na pomyselný stupeň víťazov, keď v konečnom účtovaní obsadil Yeti síce nevďačné, ale zato veľmi pekné štvrté miesto. Piaty skončil Mercedes-Benz E, predposledný šiesty Peugeot 3008 a posledné siedme miesto patrí Citroënu C3 Picasso.

Volkswagen Polo

Tohtoročná novinka koncernu Volkswagen, malé Polo, je druhým automobilom nemeckého koncernu, ktorý si v histórii vyhlasovania európskeho auta roka odnáša toto ocenenie. Pred ním to bol väčší Golf, ktorý s modelom tretej generácie získal titul Auto roka 1992. Najúspešnejšou značkou v zisku tohto titulu je taliansky Fiat, ktorý má vo svojej zbierke deväť titulov Auto roka. Francúzsky Renault ocenila porota zložená európskych novinárov šesťkrát, Ford nazbieral päť titulov a automobily značiel Citroën, Opel a Peugeot boli ocenené po tri razy. Posledným držiteľom ocenenia Auto roka bol Opel Insignia, minuloročný víťaz.

Výsledky Car the of Year 2010

  1. Volkswagen Polo - 347 bodov
  2. Toyota iQ - 337 bodov
  3. Opel Astra - 221 bodov
  4. Škoda Yeti - 158 bodov
  5. Mercedes-Benz E - 155 bodov
  6. Peugeot 3008 - 144 bodov
  7. Citroën C3 Picasso - 113 bodov

Dnes vyhlásený víťaz ankety Auto roka 2010, model Volkswagen Polo, prišiel na trh v polovici tohto roku. Oproti predchodcovi má zmenený, atraktívnejší dizajn, úspornejšie motory, z nich až štyri nové. Polo ponúka v súčasnosti až sedem motorov a všetky spĺňajú emisnú normu Euro 5. Koncern zapracoval aj na bezpečnosti nového Pola. To všetko sa zrejme odrazilo aj pri hodnotení finálovej sedmičky.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.