Auto roka 2010: Volkswagen Polo

Pondelok, 30 november 2009

Autom roka 2010, Car of the Year, sa spomedzi siedmich finalistov stal Volkswagen Polo pred Toyotou iQ a Opel Astrou. Škoda zastúpená modelom Yeti sa ani tentoraz nedostala na pomyselný stupeň víťazov, keď v konečnom účtovaní obsadil Yeti síce nevďačné, ale zato veľmi pekné štvrté miesto. Piaty skončil Mercedes-Benz E, predposledný šiesty Peugeot 3008 a posledné siedme miesto patrí Citroënu C3 Picasso.

Volkswagen Polo

Tohtoročná novinka koncernu Volkswagen, malé Polo, je druhým automobilom nemeckého koncernu, ktorý si v histórii vyhlasovania európskeho auta roka odnáša toto ocenenie. Pred ním to bol väčší Golf, ktorý s modelom tretej generácie získal titul Auto roka 1992. Najúspešnejšou značkou v zisku tohto titulu je taliansky Fiat, ktorý má vo svojej zbierke deväť titulov Auto roka. Francúzsky Renault ocenila porota zložená európskych novinárov šesťkrát, Ford nazbieral päť titulov a automobily značiel Citroën, Opel a Peugeot boli ocenené po tri razy. Posledným držiteľom ocenenia Auto roka bol Opel Insignia, minuloročný víťaz.

Výsledky Car the of Year 2010

  1. Volkswagen Polo - 347 bodov
  2. Toyota iQ - 337 bodov
  3. Opel Astra - 221 bodov
  4. Škoda Yeti - 158 bodov
  5. Mercedes-Benz E - 155 bodov
  6. Peugeot 3008 - 144 bodov
  7. Citroën C3 Picasso - 113 bodov

Dnes vyhlásený víťaz ankety Auto roka 2010, model Volkswagen Polo, prišiel na trh v polovici tohto roku. Oproti predchodcovi má zmenený, atraktívnejší dizajn, úspornejšie motory, z nich až štyri nové. Polo ponúka v súčasnosti až sedem motorov a všetky spĺňajú emisnú normu Euro 5. Koncern zapracoval aj na bezpečnosti nového Pola. To všetko sa zrejme odrazilo aj pri hodnotení finálovej sedmičky.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.