Auto roka 2011: sedem vyvolených

Pondelok, 08 november 2010

Blíži sa koniec roka a s ním aj vyhlásenie výsledkov ankety motoristických novinárov z vybraných európskych médií. V tomto ročníku ankety Auto roka 2011 vyberala 59 členná porota novinárov z 23 európskych krajín spomedzi 41 modelov sedem, ktoré postúpili do záverečného finále. Z nich vzíde víťaz a jeho meno sa dozvieme koncom novembra tohto roku.

Dacia Duster
Dacia Duster prekvapila a zaujala po každej stránke – odborníkov i verejnosť

Sedmičku vyvolených finalistov, ktorá sa bude uchádzať o titul Car off the Year 2011, tvoria Alfa Romeo Giulietta, Citroën C3/DS3, Dacia Duster, Ford C-Max/Grand C-Max, Nissan Leaf, Opel Meriva a Volvo S40/V40. Kto zo sedmičky vyvolených získa korunu kráľa európskeho Auta roka 2011, to budeme vedieť 29. novembra.

O titul Auto roka sa môžu uchádzať modely áut, ktorých predaj sa začal v roku 2010 a predáva sa v najmenej piatich európskych krajinách. Druhou podmienkou účasti v prestížnej ankete je, že v roku uvedenia na trh musí byť predaných najmenej 5000 exemplárov. Model, ktorý bude vyhlásený Autom roka 2011, vystrieda na tróne minuloročného víťaza, ktorým bol VW Polo.

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Citroën C3
Citroën C3
Ford C-Max
Ford C-Max
Nissan Leaf
Nissan Leaf
Opel Meriva
Opel Meriva
Volvo V60
Volvo V60
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.