Auto roka 2018: Volvo XC40

Utorok, 06 marec 2018

Sedem nových modelov svetových automobiliek stálo symbolicky v Ženeve na pódiu, ktoré postúpili do finále a čakali v predvečer otvorenia autosalónu na verdikt hodnotiacej poroty. Po vyrieknutí jej verdiktu poznáme víťazný automobil európskej novinárskej ankety o Auto roka 2018. Znel: európskym Autom roka 2018 sa stáva Volvo XC40.

7 Volvo XC40
Európskym Autom roka 2018 je SUV švédskej automobilky, model Volvo XC40

O prestížny titul zabojovalo vo finále sedem vybraných modelov: Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW 5, Citroën C3 Aircross, Kia Stinger, Seat Ibiza a Volvo XC40. V sedemčlennom finále sa stretli dva luxusné sedany Audi A8 a BMW 5, tri SUV – Alfa Romeo Stelvio, Citroën C3 Aircross a Volvo XC40, športový fastback strednej triedy s pohonom zadných kolies Kia Stinger a malý hatchback Seat Ibiza. Sedmička, ktorá postúpila medzi elitu z takmer 40 navrhnutých modelov.

Z víťazstva sa tešila švédska automobilka, keď jej najmenšie SUV Volvo XC40 podporili porotcovia 325 bodmi. Na druhom mieste skončil Seat Ibiza (242 b) a tretím na pódiu bolo BMW 5 (226). Štvrté miesto obsadila Kia Stinger (204), piate Citroën C3 Aircross (171), šieste je Audi A8 (169) a siedme miesto patrí modelu Alfa Romeo Stelvio (163).

Pripomíname, že titul európske Auto roku v uplynulom roku získal Peugeot 3008 a rok predtým Opel Astra. Po prvý raz sa anketa Auto roka konala v roku 1964.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.