Auto Show ukončila sezónu

Streda, 28 november 2012

Posledným podujatím tohtoročnej sezóny automobilového športu na Slovensku, ale aj na Slovakia Ringu, bolo podujatie nazvané Auto Show Slovakia Ring. Jeho obľúbenosť medzi jazdcami aj divákmi každoročne rastie. Tento rok sa na ňom zúčastnilo vyše päťdesiat súťažných posádok.

Auto Show
Podujatie Auto Show Slovakia Ring bolo ako pravá a nefalšovaná automobilová rallye

Podujatie malo charakter automobilovej rallye a celé sa išlo v areáli Slovania Ringu pri Orechovej Potôni. Šesť vozidiel bolo najvyššej špecifikácie WRC, ale bolo tu aj päť najnovších Fabií S2000, mnoho štvorkoliek a ďalšie zaujímavé autá, ktoré bavili divákov. A keďže celé podujatie absolvovali posádky iba v areáli Slovakia Ringu, mohli diváci celý jeho priebeh sledovať z tribún a v bezpečí.

Pred podujatím to na Slovakia Ringu vyzeralo, že by mohlo aj spŕchnuť a potom by to bola naozajstná show. Zo zatiahnutej oblohy napokon nepršalo a teplota sa dokonca vyšplhala na 9 stupňov. K pohodliu divákov tak nič nechýbalo a dramatické jazdy ich navyše aj príjemne zohrievali. Napríklad aj rýchlymi "vracákmi" cez ručnú brzdu.

Medzi štartujúcimi nechýbali mená ako Grzegorz Grzyb, tohtoročný majster Slovenska v rallye, Václav Pech, niekoľkonásobný majster Českej republiky, známa slovenská posádka Igor Drotár s Vladimírom Banócim a medzi súťažiacimi nechýbal ani Štefan Rosina, ktorý sedlal Škodu Octaviu WRC.

Štartovalo sa o ôsmej ráno a podujatie skončilo podvečer vyhlásením víťazov. Posádky absolvovali celkom šesť rýchlostných skúšok, tri trasy po dvakrát. Z nich najdlhšia merala 10,1 km. Práve kombinácia časti pretekárskeho okruhu a obslužných komunikácií okolo trate tvorili zaujímavé, rýchle, ale aj technicky náročné rýchlostné skúšky.

Víťazom Auto Show Slovakia Ring sa s celkovým časom 30:07,58 min sa stal český jazdec Tomáš Kostka na Fabii S2000, známy aj z cestných pretekov, ktoré jazdí na aute špecifikácie DTM. Druhý skončil Roman Odložílek, tiež na Fabii S2000, s časom 30:39,19 min. Posledné pódiové umiestnenie získal Václav Pech na Fabii S2000. Jeho čas bol 30:43,34 min.

Špeciálnu pozornosť sa dostala Igorovi Drotárovi, ktorý si prevzal ocenenie Fair Play za pomoc pri záchrane Tomáša "Srnku" Ondreja a spolujazdca Adama Gömöriho po ich ťažkej havárii na nedávnej košickej rely.

Auto Show Auto Show Auto Show
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.