Bez bicykla ani na krok

Utorok, 10 september 2013

Spoznali ste sa v tejto vete? Potom určite patríte medzi nadšených vyznávačov cykloturistiky. Na dnešných cestách ich je čoraz viac. Doslova so to nimi hemží na každom kroku. Veď prečo nie? Pozerať sa na krajinu zo sedla a pritom robiť niečo pre svoje telo je priam jedinečná voľba.

Nosice hlavni

Už nie je neobvyklé vidieť na aute nosiče bicyklov. Akosi sa stali samozrejmou súčasťou vybavenia každého pravého vyznávača tohto športu. Uvažujete nad ich kúpou? Poradíme vám ako vybrať.

Nosiče bicyklov môžeme rozdeliť do dvoch kategórií:
1. Strešné - určené pre montáž na základný strešný nosič
2. Zadné - určené pre montáž na ťažné zariadenie, alebo zadné (piate) dvere auta

Ak ste majiteľom klasického auta, postačia vám nosiče bicyklov na strechu. Tešia sa obľube predovšetkým vďaka nižším obstarávacím nákladom. Bicykel je vďaka upevneniu dostatočne stabilný. Odbúra sa tak strach z prevrátenia. Keďže je v dostatočnej výške, nehrozí ani znečistenie z prachu či nečistôt na ceste. Logicky však rátajte s väčším odporom vzduchu.

Zadné nosiče sú určené pre vlastníkov áut s vyššou výškou. Bol by tu predsa len problém s vykladaním a nakladaním bicykla na ich strechu. Inštalácia nosičov na zadné (piate) dvere v naozaj bezpečnom a spoľahlivom vyhotovení je možná len pre malý počet vozidiel. Úplne zabudnite na ponuky univerzálnych typov, vyhnete sa tak nechcenému sklamaniu pri ich montáži.

Ak ste nezohnali presný typ na piate dvere vášho auta, odporúčame nosiče bicyklov na ťažné zariadenie, ak je ním vozidlo vybavené. Pokiaľ ťažné zariadenie nemáte, nezúfajte. Veľa motoristov si necháva ťažné zariadenie doinštalovať práve kvôli zadnému nosiču bicyklov. Pokojne sa môžete zaradiť medzi nich.

V oboch kategóriách sa nosiče vyrábajú v ideálnom vyhotovení a na trhu sú v nespočetnom množstve. Preto je určite na mieste pripomenúť, že si vyberie naozaj každý. Nosiče bicyklov sú tým produktom, kde medzi cenou a kvalitou platí priama úmera. To si pri ich kúpe určite uvedomte.

Ak zabudneme na dizajnovú stránku výrobku, sú tu rozhodujúce faktory, ktoré musíte brať do úvahy. Zamerajte sa na použité materiály, stabilitu a samotné upevnenie bicykla, atestácie a certifikáty a vôbec celkovú životnosť výrobku. V neposlednom rade nezabúdajte na jednoduchosť pri manipulácii a upevnenie bicykla bez nutnosti použitia akéhokoľvek náradia. Rýchle upevnenie je tou najlepšou voľbou.

Ak si vyberiete správne, budete si spoznávanie krajiny doslova užívať. Či už z bicykla alebo z okna auta, na ktorom svojho tátoša odveziete.

Thule Thule Thule
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.