Bez bicykla ani na krok

Utorok, 10 september 2013

Spoznali ste sa v tejto vete? Potom určite patríte medzi nadšených vyznávačov cykloturistiky. Na dnešných cestách ich je čoraz viac. Doslova so to nimi hemží na každom kroku. Veď prečo nie? Pozerať sa na krajinu zo sedla a pritom robiť niečo pre svoje telo je priam jedinečná voľba.

Nosice hlavni

Už nie je neobvyklé vidieť na aute nosiče bicyklov. Akosi sa stali samozrejmou súčasťou vybavenia každého pravého vyznávača tohto športu. Uvažujete nad ich kúpou? Poradíme vám ako vybrať.

Nosiče bicyklov môžeme rozdeliť do dvoch kategórií:
1. Strešné - určené pre montáž na základný strešný nosič
2. Zadné - určené pre montáž na ťažné zariadenie, alebo zadné (piate) dvere auta

Ak ste majiteľom klasického auta, postačia vám nosiče bicyklov na strechu. Tešia sa obľube predovšetkým vďaka nižším obstarávacím nákladom. Bicykel je vďaka upevneniu dostatočne stabilný. Odbúra sa tak strach z prevrátenia. Keďže je v dostatočnej výške, nehrozí ani znečistenie z prachu či nečistôt na ceste. Logicky však rátajte s väčším odporom vzduchu.

Zadné nosiče sú určené pre vlastníkov áut s vyššou výškou. Bol by tu predsa len problém s vykladaním a nakladaním bicykla na ich strechu. Inštalácia nosičov na zadné (piate) dvere v naozaj bezpečnom a spoľahlivom vyhotovení je možná len pre malý počet vozidiel. Úplne zabudnite na ponuky univerzálnych typov, vyhnete sa tak nechcenému sklamaniu pri ich montáži.

Ak ste nezohnali presný typ na piate dvere vášho auta, odporúčame nosiče bicyklov na ťažné zariadenie, ak je ním vozidlo vybavené. Pokiaľ ťažné zariadenie nemáte, nezúfajte. Veľa motoristov si necháva ťažné zariadenie doinštalovať práve kvôli zadnému nosiču bicyklov. Pokojne sa môžete zaradiť medzi nich.

V oboch kategóriách sa nosiče vyrábajú v ideálnom vyhotovení a na trhu sú v nespočetnom množstve. Preto je určite na mieste pripomenúť, že si vyberie naozaj každý. Nosiče bicyklov sú tým produktom, kde medzi cenou a kvalitou platí priama úmera. To si pri ich kúpe určite uvedomte.

Ak zabudneme na dizajnovú stránku výrobku, sú tu rozhodujúce faktory, ktoré musíte brať do úvahy. Zamerajte sa na použité materiály, stabilitu a samotné upevnenie bicykla, atestácie a certifikáty a vôbec celkovú životnosť výrobku. V neposlednom rade nezabúdajte na jednoduchosť pri manipulácii a upevnenie bicykla bez nutnosti použitia akéhokoľvek náradia. Rýchle upevnenie je tou najlepšou voľbou.

Ak si vyberiete správne, budete si spoznávanie krajiny doslova užívať. Či už z bicykla alebo z okna auta, na ktorom svojho tátoša odveziete.

Thule Thule Thule
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.