Bilancovanie: Aj taký bol rok 2015

Sobota, 23 január 2016

Za posledný rok sa toho veľa udialo, ešte viac nasľubovalo, a ako to už chodí, len málo čo sa splnilo. Najmä nie to, čo národ očakáva a čo mu uľahčuje život. Napríklad márne a už pridlho čakáme na dobudovanie diaľnice do Košíc, po ktorej sme mali cestovať už v roku 2010. Táto megastavba sa nespojazdní ani v roku 2019, čo bol posledný a vraj aj definitívny termín súčasného ministra dopravy.

Zápcha na diaľnici
Bežný obraz slovenských ciest: zápchy, zápchy a znovu zápchy, resp. Stau, Stau, Stau, pretože obrázok aj keď je ako šitý na naše cesty, je z nemeckej diaľnice. Ale veď aj obrázok švajčiarskej krajiny pred rokmi bývalý predseda vlády vydával za slovenský.

Ale poďme k tomu, čo nevyžaduje miliardy a kde by pomohlo pohnúť trošku viac rozumom. Napríklad zaistiť parkovanie pre približne pol milióna obyvateľov hlavného mesta Slovenska a ďalším okolo sto tisíc obyvateľom najväčšieho sídliska v Petržalke. Určite však nie tak, ako to chcel riešiť starosta Petržalka Vladimír Bajan, keď vzal riešenie parkovania do vlastných rúk a bez odsúhlasenia poslancami uzavrel zmluvu s košickou firmou, ktorej zveril systém parkovania v Petržalke. Paradoxom nie je len to, že doterajšie bezplatné parkovanie pre tých, ktorí tu trvale bývajú, by sa nemalou sumou spoplatnilo, ale najmä to, že ani po uhradení vypísaného poplatku by obyvatelia sídliska na pravom brehu Dunaja nemali parkovanie garantované.

Starosti nielen Bratislavčanom, ale aj ďalším okolo sto tisícom dochádzajúcim za prácou do hlavného mesta komplikuje život stále viac kolabujúca doprava. Už to nie je len na príjazdových a výpadových cestách do a zo slovenskej metropoly v pondelok ráno a piatok popoludní, keď sa začína a končí pracovný týždeň. Tak je to nielen každé ráno a podvečer v uliciach Bratislavy, ale dopravná špička tu sťažuje život už počas celého dňa.

Primátor Bratislavy to nevyriešil a je ďaleko aj od zažehnania kolabujúcej dopravy.

Pred voľbami pred rokom síce terajší šéf radnice sľuboval zmeny a zlepšenia v doprave, jej kvalita sa však nepohla z miesta, skôr sa skomplikovala. Malo tomu pomôcť zavedenie integrovanej dopravy, ktorá však hromadnú dopravu podľa odborníkov navyše ešte zdražuje. A tak vopred odradila tých, čo pomýšľali presedlať z individuálnej dopravy na hromadnú. V uliciach mesta mohlo byť menej osobných áut a vyhli by sme sa tak čínskemu spôsobu zahaľovania mesta do výfukového smogu.

Neriešených problémov a komplikácií pre motoristov i bežných občanov je v tomto štáte dánskom stále viac ako dosť. Každý nový deň prináša nové a nové. Tak napríklad minister vnútra zariadil vyššie pokuty, invalidní občania už nemajú nárok cestovať v MHD zadarmo, dôchodcovia nad 70 rokov si musia vystáť rad na senior pas a za jeho vydanie zaplatiť, že obchvat Bratislavy je stále v plienkach a bude stáť majland, že rýchlosť policajti merajú hlavne tam, kde je najväčšia šanca čo najviac na pokutách zarobiť, a nie tam, kde by mali viac chrániť chodcov pred autami, že mesto autá odťahujú rýchlejšie ako zlodeji, atď.

Napriek tomu všetci zodpovední za tento stav, od vlády Slovenskej republiky a poslancov Národnej rady, cez primátorov a starostov, i tí ďalší mali pokojné Vianoce, veselo oslavovali Silvestra i príchod nového roka, a teraz sa už sústreďujú na volebnú kampaň pred marcovými voľbami. Medzitým stihla vláda Slovenskej republiky pridať dôchodcom (trikrát hurá!) na prilepšenie jedno euro a deväťdesiat centov!

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.
vw-id3
Podľa zahraničných médií sa nemecký koncern Volkswagen chystá vyrábať elektrické modely, ktoré by svojou nízkou cenou mohli v Európe pre európskych zákazníkov konkurovať čínskym modelom, alebo aj modelom ako Dacia Spring. Nové cenovo prístupnejšie elektromobily by sa na trh mohli dostať v roku 2027. Volkswagen na túto cestu nastupuje sám, bez kooperácie s inou automobilkou, aj keď pôvodne ako o partnerovi uvažoval, že by ním mohol byť francúzsky Renault. Už základný model uvažovaného elektromobilu od Volkswagenu bude obsahovať štandardy používaných technológií, kvalitu a dizajn, ktoré nemecký výrobca aplikuje na svojich modeloch.
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring