BMW Group buduje, Tempus asi končí

Streda, 02 október 2013

V slovenských médiách sa objavila správa o tom, že v prevádzkach BMW na Slovensku môže prísť o prácu vyše dvesto ľudí. Doterajší predajca áut BMW, skupina Tempus, má údajne od 2. októbra zatvorené svoje predajné a servisné strediská, pretože rakúsky importér BMW Vertriebs nepredĺžil spoločnostiam Tempus AWT Bavaria a Tempus Bavaria zmluvu o autorizovanom predaji automobilov.

BMW Mini Auto Palace
V júni otvorili predajno-servisné stredisko Auto Palace Bratislava pre BMW a Mini

O prácu by prišlo 221 ľudí. "Pokiaľ nám nepredĺžia zmluvu na servis vozidiel, na Slovensku sa na niekoľko mesiacov výrazne predĺži doba opravy áut, keďže tu ostane už len šesť z pôvodných 11 servisov," uviedol predseda predstavenstva Tempus Group Martin Sojka.

Pravdepodobne ako reakciu na túto správu vydalo BMW Group Slovakia tlačovú správu. Píše sa v nej, že BMW Group sleduje stratégiu dlhodobých partnerstiev pre dlhodobo udržateľnú predajnú a servisnú sieť. V rámci toho je na Slovensku šesť autorizovaných predajcov a servisov automobilov BMW, jeden autorizovaný predajca Mini so servisom značky, dvaja motocykloví predajcovia so servisom a jeden autorizovaný Servis-only zástupca značky BMW.

Po nedávnom otvorení predajno-servisného miesta Auto Palace Bratislava sa na koniec októbra 2013 pripravuje otvorenie ďalšieho strediska pre značky BMW a Mini v Košiciach. Autorizovaní partneri BMW sú ešte v ďalších mestách na Slovensku – v Trenčíne ( T.O.B.), Žiline (MD-Bavaria), Dunajskej Strede (Dunauto), Nitre (Rija Bavaria) a Prešove (Regnum Bavaria).

Generálny manažér BMW Group Slovakia Michael Kordys k pokrytiu predajnej a servisnej siete pre BMW a Mini uviedol: "Pre obe naše značky pripravujeme s partnermi týchto značiek novú dimenziu prémiových služieb a modelov". Nevyjadril sa však k situácii po tom, čo rakúsky partner slovenského BMW nepredĺžil zmluvu spoločnosti Tempus.

Ako sa bude vyvíjať situácia so spoločnosťami Tempus a ľuďmi, ktorí tu pracujú, ukážu až ďalšie dni. Aj to, či sa Tempusu podarí udržať partnerstvo s BMW, alebo sa preorientuje na inú značku, prípadne na inú činnosť.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.