BMW i3 pre banky i políciu

Utorok, 10 november 2015

Plne elektrické BMW i3 sa osvedčilo aj ako zásahové vozidlo pre policajné zložky, záchranárov a hasičov. Nové BMW i3 umožňuje prepravu hotovosti bez emisií.

2 BMW i3
Pre ekologický automobil BMW i3 sa našlo využitie aj v službách pre bankárov vo Varšave

Nové BMW i3 má dostatočne veľký výkon, je agilné a navyše aj bez škodlivých emisií, keďže ho poháňa výlučne elektrický prúd. Aj vďaka týmto vlastnostiam sa plne elektrické BMW i3 v čoraz väčšej miere uplatňuje ako zásahové vozidlo pre políciu, záchranárov a hasičov.

Elektrické BMW i3 bolo od začiatku pripravované výlučne pre elektrickú mobilitu. Poskytuje viacero voliteľných doplnkov výbavy pre pohotovostné zložky a rozširuje tak možnosti elektrickej mobility v mestskom prostredí.

BMW i3 používajú už orgány verejnej správy v Bavorsku, Miláne, Los Angeles i v Londýne. Existuje i špeciálna verzia, ktorá sa používa na prepravu hotovosti bez miestnych emisií a funguje v hlavnom meste Poľska vo Varšave.

BMW i3 má prvky špecificky vyvinuté pre elektrické a plug-in modely. Kabína je vystužená karbónovými vláknami a hliníkový podvozok ukrýva komponenty hnacieho systému vrátane pruženia.

Štyri metre dlhý päťdverový automobil s nadštandardne rozmerným a variabilným interiérom má malý polomer otáčania a agilné a bezpečné riadenie. Vyššie umiestnené sedadlá a veľmi dobrý výhľad na všetky strany ho predurčujú na použitie v mestskej premávke.

1 BMW i3
Elektrické BMW i3 sa vo viacerých mestách Európy uplatňuje aj ako zásahové vozidlo pre políciu, záchranárov a hasičov

Elektromotor s výkonom 125 kW/170 k zrýchli BMW i3 (spotreba elektrickej energie je 12,9 kWh/100 km, emisie CO2 0 g/km). Zrýchľuje z 0 na 100 km/h len za 7,2 sekundy. Vysokonapäťová lítium-iónová batéria vozidlu pri každodennej prevádzke poskytuje akčný rádius do 160 kilometrov.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.