BMW i8 sa blíži k finále

Sobota, 15 marec 2014

Aj keď sa sériová výroba nového BMW i8 rozbehne až začiatkom apríla tohto roka, všetko už je v sieti predajcov BMW pripravené na odovzdávanie prvých vozidiel novým majiteľom. K prvým zákazníkom plug-in hybridný športiak BMW i8 vyrábaný v Lipsku dorazí v priebehu júna.

1 BMW i8
BMW i8 s plug-in hybridným pohonom sa začne vyrábať v apríli a do predaja príde v júni

Oproti predpokladanému začiatku predaja ide o posun predaja približne o dva mesiace. Prvých majiteľov však môže tešiť fakt, že podľa nových zverejnených technických údajov je spotreba paliva oproti pôvodne uvádzaným nižšia, v kombinovanom režime podľa európskej normy je to len 2,1 litra na sto kilometrov.

Záujem o nové BMW i8 je ďaleko väčší ako predpokladal výrobca. Záujemcovia o nový model i8 si mohli objednávku registrovať už od jesene minulého roka. Aj preto je plánovaná produkcia vzhľadom na enormný záujem o nový elektrický model prakticky už vypredaná. Predajcovia BMW budú na začiatok predaja vybavení špeciálnymi predvádzacími vozidlami.

Pohon plug-in hybridného modelu BMW i8 tvorí trojvalcový benzínový motor s výkonom 170 kW/231k a krútiacim momentom 320 Nm. Vybavený je technológiou BMW TwinPower Turbo a hybridným synchrónnym elektrickým motorom s výkonom 96 kW/131k a krútiacim momentom 250 Nm. Systém BMW eDrive využíva výkonnú lítium-iónovú batériu s využiteľnou kapacitou 5,2 kWh a inteligentnú riadiacu jednotku.

4 BMW i8
Predné laserové svetlá budú od jesene 2014 doplnkovou výbavou. BMW i8 sa tak stane prvé sériovo vyrábané vozidlo na svete, ktoré ponúkne túto inovatívnu technológiu.

Vďaka svojej aerodynamickej karosérii dosahuje BMW i8 nezvyčajne nízky koeficient odporu vzduchu cx 0,26 a pri nízkej pohotovostnej hmotnosti 1485 kg aj skvelé dynamické vlastnosti. Dokáže zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,4 sekundy pri priemernej spotrebe paliva v skúšobnom cykle EU 2,1 l/100 km a pri emisiách CO2 49 g/km. Spotreba elektriny pritom dosiahla úroveň 11,9 kWh/100 km.

V čisto elektrickom móde s nulovými emisiami dosahuje BMW i8 maximálnu rýchlosť 120 km/h a dokáže prejsť vzdialenosť 37 kilometrov. Dĺžka nabíjania batérie sa pohybuje od menej než dvoch do troch hodín podľa toho, či sa lítium-iónová batéria dobíja doma cez klasickú zásuvku, či v špeciálnom BMW iWallboxe, alebo na verejnej dobíjacej stanici. V móde Sport ponúka BMW i8 pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h za 2,6 sekundy. Maximálna rýchlosť modelu i8 je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

1 BMW i8 2 BMW i8 3 BMW i8 4 BMW i8
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."