BMW i8 sa blíži k finále

Sobota, 15 marec 2014

Aj keď sa sériová výroba nového BMW i8 rozbehne až začiatkom apríla tohto roka, všetko už je v sieti predajcov BMW pripravené na odovzdávanie prvých vozidiel novým majiteľom. K prvým zákazníkom plug-in hybridný športiak BMW i8 vyrábaný v Lipsku dorazí v priebehu júna.

1 BMW i8
BMW i8 s plug-in hybridným pohonom sa začne vyrábať v apríli a do predaja príde v júni

Oproti predpokladanému začiatku predaja ide o posun predaja približne o dva mesiace. Prvých majiteľov však môže tešiť fakt, že podľa nových zverejnených technických údajov je spotreba paliva oproti pôvodne uvádzaným nižšia, v kombinovanom režime podľa európskej normy je to len 2,1 litra na sto kilometrov.

Záujem o nové BMW i8 je ďaleko väčší ako predpokladal výrobca. Záujemcovia o nový model i8 si mohli objednávku registrovať už od jesene minulého roka. Aj preto je plánovaná produkcia vzhľadom na enormný záujem o nový elektrický model prakticky už vypredaná. Predajcovia BMW budú na začiatok predaja vybavení špeciálnymi predvádzacími vozidlami.

Pohon plug-in hybridného modelu BMW i8 tvorí trojvalcový benzínový motor s výkonom 170 kW/231k a krútiacim momentom 320 Nm. Vybavený je technológiou BMW TwinPower Turbo a hybridným synchrónnym elektrickým motorom s výkonom 96 kW/131k a krútiacim momentom 250 Nm. Systém BMW eDrive využíva výkonnú lítium-iónovú batériu s využiteľnou kapacitou 5,2 kWh a inteligentnú riadiacu jednotku.

4 BMW i8
Predné laserové svetlá budú od jesene 2014 doplnkovou výbavou. BMW i8 sa tak stane prvé sériovo vyrábané vozidlo na svete, ktoré ponúkne túto inovatívnu technológiu.

Vďaka svojej aerodynamickej karosérii dosahuje BMW i8 nezvyčajne nízky koeficient odporu vzduchu cx 0,26 a pri nízkej pohotovostnej hmotnosti 1485 kg aj skvelé dynamické vlastnosti. Dokáže zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,4 sekundy pri priemernej spotrebe paliva v skúšobnom cykle EU 2,1 l/100 km a pri emisiách CO2 49 g/km. Spotreba elektriny pritom dosiahla úroveň 11,9 kWh/100 km.

V čisto elektrickom móde s nulovými emisiami dosahuje BMW i8 maximálnu rýchlosť 120 km/h a dokáže prejsť vzdialenosť 37 kilometrov. Dĺžka nabíjania batérie sa pohybuje od menej než dvoch do troch hodín podľa toho, či sa lítium-iónová batéria dobíja doma cez klasickú zásuvku, či v špeciálnom BMW iWallboxe, alebo na verejnej dobíjacej stanici. V móde Sport ponúka BMW i8 pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h za 2,6 sekundy. Maximálna rýchlosť modelu i8 je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

1 BMW i8 2 BMW i8 3 BMW i8 4 BMW i8
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.