BMW M: Rekord v predaji výkonných automobilov

Sobota, 18 január 2020

Spoločnosť BMW M, dcérska spoločnosť BMW Group, má pri bilancovaní roka 2019 viac ako len dôvod na radosť. Predala rekordných 135 829 výkonných a vysokovýkonných automobilov, čo je v porovnaní s predchádzajúcim rokom viac o 32,2 percenta.

BMW-M8
BMW M8 Gran Coupé, jeden zo špičkových modelov výrobcu BMW M

S počtom predaných takmer 136 tisíc výkonných a vysokovýkonných automobilov sa spoločnosť BMW M, ktorá je dcérskou spoločnosťou BMW Group a má štatút nezávislého výrobcu automobilov, stáva najúspešnejšou spoločnosťou v tomto segmente. Aj vďaka tomu, že v roku 2019 výrazne narástol dopyt po modeloch v športovom balíku M a po exkluzívnej výbave od BMW Individual.

Markus Flasch, generálny riaditeľ BMW M: "Sme veľmi hrdí na to, že sme sa prvýkrát po takmer 50 rokoch histórie spoločnosti dostali na najvyššiu priečku na trhu v segmente výkonných a vysokovýkonných automobilov."

V priebehu jediného roka výrobca predstavil a uviedol na trh veľa nových modelov BMW M. Vďaka BMW X3 M, BMW X4 M a ich variantom Competition sa vysokovýkonné automobily vôbec prvýkrát objavili v strednej triede segmentov Sports Activity Vehicle (SAV) a Sports Activity Coupé (SAC).

S uvedením modelov BMW M8 Coupé, BMW M8 Cabrio a modelov Competition na trh sa predstavila nová generácia športovo-luxusných vozidiel určených pre segment vysoko výkonných automobilov.

V roku 2019 sa najdôležitejším trhom výrobcu BMW M stali USA. Tu sa počet predaných automobilov s označením BMW M zvýšil na 44 442 kusov. Druhým najdôležitejším odbytiskom bolo opäť Nemecko s 26 110 predanými vozidlami a tretím Veľká Británia s 17 688 automobilmi.

Na severoamerických automobilových trhoch je každé siedme nové BMW s modro-bielym logom modelom BMW M. Čelné miesto v tejto oblasti zaberá aj Švajčiarsko, kde automobily BMW M predstavujú už viac ako 22 percent z celkového predaja BMW.

Portfólio výkonových modelov zahŕňa okrem benzínových motorov so štyrmi, šiestimi, ôsmimi a s dvanástimi valcami aj radové naftové šesťvalcové motory s technológiou M TwinPower Turbo, ktoré ponúkajú extrémne výkony a krútiaci moment. Možno ich zažiť v modeloch X3 M40d, X4 M40d, M550d xDrive Sedan a M550d xDrive Touring.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.