BMW X3: Auto roka 4x4

Piatok, 25 marec 2011

Keď koncom minulého roka uviedlo BMW model X3 druhej generácie, vzbudilo vo svojom segmente kompaktných SUV veľkú pozornosť. Dôkazom popularity nového modelu je získanie ocenenia Auto roka 2011 s pohonom všetkých kolies, ktoré model X3 získal od špecializovaného časopisu Auto Bild Allrad.

BMW X3
BMW X3 je na scéne od roku 2003, do príchodu druhej generácie sa ich predalo viac ako šesťsto tisíc a nový model sa úspešne predáva od uvedenia na trh v novembri 2010

Je to už druhý tohtoročný triumf nového bavorského automobilu, keď iba pár týždňov predtým získalo nové BMW X3 titul Terénne vozidlo roka 2011 od čitateľov magazínu Off-Road. Dvojitým úspechom nové BMW X3 nasledovalo tak svojho predchodcu, ktorý v spomenutých anketách zvíťazil v rokoch 2006 a 2007.

V ankete časopisu Auto Bild Allrad volili čitatelia svojho favorita z viac než 130 modelov deviatich kategórií. Nové BMW X3 si s prehľadom zaistilo prvenstvo v kategórii Terénne vozidlá a SUV s cenou od 25 000 do 40 000 eur. Titul Auto roka 2011 s pohonom všetkých kolies bol odovzdaný 24. marca 2011 na slávnosti vo Frankfurte.

V porovnaní s predošlou generáciou ponúka nové X3 podstatne viac priestoru, efektívnejšie motory, optimalizovaný komfort jazdy a rozšírenú ponuku inovatívnych prvkov výbavy. Na predných i zadných sedadlách presvedčí vysokým komfortom. Batožinový priestor so základným objemom 550 litrov (maximálne 1600 litrov) a deleným sedadlom v pomere 40:20:40 stanovuje takisto nové meradlá pre svoj segment.

Onedlho pribudnú pre nové BMW X3 dva nové motory a ponuka tak bude obsahovať dve benzínové a dve naftové jednotky s rozpätím od 184 do 306 koní. Ponúkať sa X3 budú aj s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Inteligentný pohon všetkých kolies xDrive prešiel ďalšou optimalizáciou a vyniká okrem špičkovej trakcie a maximálnej stability na klzkých povrchoch aj jazdnou dynamikou. Nové X3 má aj množstvo inovatívnych prvkov výbavy, asistenčných systémov a služieb mobility súboru BMW ConnectedDrive. X3 je napríklad jediným modelom vo svojom segmente s Head-Up displejom a pripojením na internet.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.