BMW X3: Auto roka 4x4

Piatok, 25 marec 2011

Keď koncom minulého roka uviedlo BMW model X3 druhej generácie, vzbudilo vo svojom segmente kompaktných SUV veľkú pozornosť. Dôkazom popularity nového modelu je získanie ocenenia Auto roka 2011 s pohonom všetkých kolies, ktoré model X3 získal od špecializovaného časopisu Auto Bild Allrad.

BMW X3
BMW X3 je na scéne od roku 2003, do príchodu druhej generácie sa ich predalo viac ako šesťsto tisíc a nový model sa úspešne predáva od uvedenia na trh v novembri 2010

Je to už druhý tohtoročný triumf nového bavorského automobilu, keď iba pár týždňov predtým získalo nové BMW X3 titul Terénne vozidlo roka 2011 od čitateľov magazínu Off-Road. Dvojitým úspechom nové BMW X3 nasledovalo tak svojho predchodcu, ktorý v spomenutých anketách zvíťazil v rokoch 2006 a 2007.

V ankete časopisu Auto Bild Allrad volili čitatelia svojho favorita z viac než 130 modelov deviatich kategórií. Nové BMW X3 si s prehľadom zaistilo prvenstvo v kategórii Terénne vozidlá a SUV s cenou od 25 000 do 40 000 eur. Titul Auto roka 2011 s pohonom všetkých kolies bol odovzdaný 24. marca 2011 na slávnosti vo Frankfurte.

V porovnaní s predošlou generáciou ponúka nové X3 podstatne viac priestoru, efektívnejšie motory, optimalizovaný komfort jazdy a rozšírenú ponuku inovatívnych prvkov výbavy. Na predných i zadných sedadlách presvedčí vysokým komfortom. Batožinový priestor so základným objemom 550 litrov (maximálne 1600 litrov) a deleným sedadlom v pomere 40:20:40 stanovuje takisto nové meradlá pre svoj segment.

Onedlho pribudnú pre nové BMW X3 dva nové motory a ponuka tak bude obsahovať dve benzínové a dve naftové jednotky s rozpätím od 184 do 306 koní. Ponúkať sa X3 budú aj s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Inteligentný pohon všetkých kolies xDrive prešiel ďalšou optimalizáciou a vyniká okrem špičkovej trakcie a maximálnej stability na klzkých povrchoch aj jazdnou dynamikou. Nové X3 má aj množstvo inovatívnych prvkov výbavy, asistenčných systémov a služieb mobility súboru BMW ConnectedDrive. X3 je napríklad jediným modelom vo svojom segmente s Head-Up displejom a pripojením na internet.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.