Bratislava má novú hlavnú autobusovú stanicu

Pondelok, 02 október 2017

Hlavnú autobusovú stanicu na Mlynských Nivách v Bratislave dali do prevádzky v polovici augusta 1983. Slúžila viac ako tridsať štyri rokov, aby ju od nedele 1. októbra tohto roku nahradila náhradná na opačnej strane cesty na Bottovej ulici. Verme, že len na tri roky, počas ktorých na mieste starej stanice vyrastie nová moderná autobusová stanica, ktorá má začať slúžiť od konca roku 2020.

1 Aut Stanica Nivy
Nová autobusová stanica na Bottovej ulici v Bratislave nahrádza doterajšiu na Mlynských Nivách, ktorá po novom vybudovaní začne slúžiť koncom roku 2020

Keď v rok 1983 otvárali hlavnú autobusovú stanicu na Mlynských Nivách, z jej nástupísk odchádzalo denne 485 spojov a spĺňala nároky na prepravu cestujúcich. Po 34 rokoch priestory značne schátrali, počet cestujúcich narástol, rovnako aj nároky cestujúcich a nová autobusová stanica pre hlavné mesto bola už dlhší čas aktuálnou témou.

Nová náhradná na Bottovej ulici má doterajšiu stanicu plnohodnotne nahradiť. A ako sme sa počas dnešného dňa slávnostného otvorenia náhradnej stanice mohli presvedčiť, vyzerá to tak, že aj nahradí a cestujúcim bude slúžiť k plnej spokojnosti.

Otvorenie novej náhradnej stanice sa uskutočnilo v nedeľu 1. októbra o 04,00 hodine, kedy na letisko Schwechat a do Viedne odštartoval prvý autobus. Od tohto času sa do úplne nových priestorov náhradnej stanice kompletne presunula celá autobusová prevádza. Bude to tak do konca roku 2020, kedy sa očakáva dokončenie novej stanice Nivy a sťahovanie sa uskutoční opačným smerom – z náhradnej do novej.

Slávnostné otvorenie prevádzky novej náhradnej autobusovej stanice Nivy sa konalo v ďalší deň, v pondelok 2. októbra aj za prítomnosti predstaviteľov samospráv, primátora Bratislavy Iva Nesrovnala, predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša a generálneho riaditeľa Slovak Lines Petra Sádovského.

Náhradnú autobusovú stanicu sme si v deň slávnostného otvorenia mohli prezrieť aj s ďalšími novinármi. Všetko vyzerá tak, že verejnosť dostáva kvalitné služby vo vyššom komforte. Lístky si cestujúci môžu kúpiť priamo na stanici, ale aj dopravné karty či predplatné cestovné lístky spolu na šiestich pokladniciach v hlavnej hale. Pri čakaní na spoj poslúži cestujúcim Wi-Fi, nakúpiť si môžu potraviny i najesť sa v bufetových prevádzkach.

"Doterajšie spoje zostávajú nezmenené. Pre cestujúcich je pripravených spolu 34 nástupíšť. Pre linky, ktoré obstarávajú prímestskú dopravu v Bratislavskom kraji sú odchody z nástupíšť prehľadne rozdelené podľa regiónu, do ktorého autobus smeruje" informuje nás hovorkyňa Slovak Lines Eva Vozárová. Nástupištia sú dobre označené a cestujúcich o odchodoch spojov informujú elektronické tabule.

S výstavbou novej autobusovej stanice na Mlynských nivách by mal začať developer HB Reavis hneď po otvorení prevádzky na náhradnej stanici na Bottovej ulici. Otvoriť ju plánujú v roku 2020. Bude kombináciou medzinárodného autobusového terminálu, nákupného centra, tržnice a výškovej administratívnej budovy. Výstavba projektu Stanica Nivy, ktorý má stáť 345 miliónov eur, sa začala v polovici mája prácami na administratívnej budove Nivy Tower.

1 Aut Stanica Nivy 2 Aut Stanica Nivy 3 Aut Stanica Nivy 4 Aut Stanica Nivy 5 Aut Stanica Nivy 6 Aut Stanica Nivy 7 Aut Stanica Nivy 8 Aut Stanica Nivy 9 Aut Stanica Nivy
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.