Bratislava má novú hlavnú autobusovú stanicu

Pondelok, 02 október 2017

Hlavnú autobusovú stanicu na Mlynských Nivách v Bratislave dali do prevádzky v polovici augusta 1983. Slúžila viac ako tridsať štyri rokov, aby ju od nedele 1. októbra tohto roku nahradila náhradná na opačnej strane cesty na Bottovej ulici. Verme, že len na tri roky, počas ktorých na mieste starej stanice vyrastie nová moderná autobusová stanica, ktorá má začať slúžiť od konca roku 2020.

1 Aut Stanica Nivy
Nová autobusová stanica na Bottovej ulici v Bratislave nahrádza doterajšiu na Mlynských Nivách, ktorá po novom vybudovaní začne slúžiť koncom roku 2020

Keď v rok 1983 otvárali hlavnú autobusovú stanicu na Mlynských Nivách, z jej nástupísk odchádzalo denne 485 spojov a spĺňala nároky na prepravu cestujúcich. Po 34 rokoch priestory značne schátrali, počet cestujúcich narástol, rovnako aj nároky cestujúcich a nová autobusová stanica pre hlavné mesto bola už dlhší čas aktuálnou témou.

Nová náhradná na Bottovej ulici má doterajšiu stanicu plnohodnotne nahradiť. A ako sme sa počas dnešného dňa slávnostného otvorenia náhradnej stanice mohli presvedčiť, vyzerá to tak, že aj nahradí a cestujúcim bude slúžiť k plnej spokojnosti.

Otvorenie novej náhradnej stanice sa uskutočnilo v nedeľu 1. októbra o 04,00 hodine, kedy na letisko Schwechat a do Viedne odštartoval prvý autobus. Od tohto času sa do úplne nových priestorov náhradnej stanice kompletne presunula celá autobusová prevádza. Bude to tak do konca roku 2020, kedy sa očakáva dokončenie novej stanice Nivy a sťahovanie sa uskutoční opačným smerom – z náhradnej do novej.

Slávnostné otvorenie prevádzky novej náhradnej autobusovej stanice Nivy sa konalo v ďalší deň, v pondelok 2. októbra aj za prítomnosti predstaviteľov samospráv, primátora Bratislavy Iva Nesrovnala, predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša a generálneho riaditeľa Slovak Lines Petra Sádovského.

Náhradnú autobusovú stanicu sme si v deň slávnostného otvorenia mohli prezrieť aj s ďalšími novinármi. Všetko vyzerá tak, že verejnosť dostáva kvalitné služby vo vyššom komforte. Lístky si cestujúci môžu kúpiť priamo na stanici, ale aj dopravné karty či predplatné cestovné lístky spolu na šiestich pokladniciach v hlavnej hale. Pri čakaní na spoj poslúži cestujúcim Wi-Fi, nakúpiť si môžu potraviny i najesť sa v bufetových prevádzkach.

"Doterajšie spoje zostávajú nezmenené. Pre cestujúcich je pripravených spolu 34 nástupíšť. Pre linky, ktoré obstarávajú prímestskú dopravu v Bratislavskom kraji sú odchody z nástupíšť prehľadne rozdelené podľa regiónu, do ktorého autobus smeruje" informuje nás hovorkyňa Slovak Lines Eva Vozárová. Nástupištia sú dobre označené a cestujúcich o odchodoch spojov informujú elektronické tabule.

S výstavbou novej autobusovej stanice na Mlynských nivách by mal začať developer HB Reavis hneď po otvorení prevádzky na náhradnej stanici na Bottovej ulici. Otvoriť ju plánujú v roku 2020. Bude kombináciou medzinárodného autobusového terminálu, nákupného centra, tržnice a výškovej administratívnej budovy. Výstavba projektu Stanica Nivy, ktorý má stáť 345 miliónov eur, sa začala v polovici mája prácami na administratívnej budove Nivy Tower.

1 Aut Stanica Nivy 2 Aut Stanica Nivy 3 Aut Stanica Nivy 4 Aut Stanica Nivy 5 Aut Stanica Nivy 6 Aut Stanica Nivy 7 Aut Stanica Nivy 8 Aut Stanica Nivy 9 Aut Stanica Nivy
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.