Car of the Year 2014: Spoznáme ho v marci v Ženeve

Piatok, 24 január 2014

Auto roka pre rok 2014 spoznáme na marcovom autosalóne v Ženeve. Vyhlásia ho večer pred novinárskymi dňami po tom, ako členovia poroty zloženej z 58 motoristických novinárov z 22 európskych krajín vyberú zo sedem finalistov víťazný automobil. O prestížny európsky titul Car of the Year sa budú uchádzať BMW i3, Citroen C4 Picasso, Mazda 3, Mercedes-Benz triedy S, Peugeot 308, Škoda Octavia a Tesla Model S.

Car of the year 2014

Mená finalistov sme spoznali v druhej polovici decembra minulého roka. Traja z kandidátov, Mazda 3, Škoda Octavia a Peugeot 308, zastupujú nižšiu strednú triedu, kategóriu minivanov Citroën C4 Picasso, luxusnú triedu Mercedes-Benz triedy S, elektromobily BMW i3 a americká Tesla Model S. Finalisti vzišli z 30 nových modelov automobilov, ktoré prišli na trh v uplynulom roku a predalo sa ich nie menej ako 5000 kusov.

V polovici februára si členovia poroty vyskúšajú každý zo siedmich modelov, ktoré postúpili do záverečného finále. Stane sa tak na skúšobnej dráhe v Centre d' Essais et de Recherche de Morte Fontaine (CERAM) vo Francúzsku. Zohľadňovať a posudzovať sedem finalistov budú podľa kritérií ako sú technické inovácie, kvalita, hodnota a štýl.

Vyhlásenie víťaza európske Auto roka 2014 sa bude už po tretí raz na autosalóne v Ženeve, v kongresovom centre Palexpo 3. marca za prítomnosti akreditovaných novinárov a vystavovateľov. Mimochodom, na 84. ročníku autosalónu Ženeva sa očakáva okolo desaťtisíc novinárov z celého sveta. Pre nich sú vyhradené dni 4. a 5. marec, od 6. do 16. marca je autosalón prístupný pre verejnosť.

Fotogaléria siedmich finalistov

BMW i3
BMW i3
Citroen C4 Picasso
Citroën C4 Picasso
Mazda3
Mazda3
Mercedes-Benz trieda S
Mercedes-Benz trieda S
Peugeot 308
Peugeot 308
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Tesla Model S
Tesla Model S
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.