Chcete si užiť jazdu? Choďte do Álp.

Nedeľa, 03 júl 2016

Ak máte dosť jazdy v kolónach na diaľniciach, v mestskej premávke či rozkopaných miestnych komunikáciách, výrobca pneumatík Dunlop pripravil tipy, kde sa môžete od týchto nepríjemných zážitkov odreagovať a vrátiť sa k opojnému pocitu voľnosti a slobody pri riadení auta alebo motocykla. Teraz Dunlop radí zájsť si po najlepšie zážitky na cesty do Álp.

1 Dunlop Alpy
Krásne výhľady, kvalitné cesty, upokojujúca jazda a čistý vzduch, motív pre výlet do Álp

Alpské krajiny sú podľa expertov Dunlop pre milovníkov športovej jazdy v horských podmienkach skutočným rajom na zemi. Jedinečne situované, ale pritom vysoko kvalitné cesty s radom úžasných vyhliadok na vrcholy veľhôr nikde inde nenájdete. Pokiaľ teda chcete spojiť príjemné s užitočným, príjemne si zajazdiť a pritom ešte vziať rodinu či priateľov na výlet, zamierte podľa Borisa Tománka z marketingu spoločnosti Goodyear Dunlop Tires Slovakia na juh. Stojí to vraj za to a jedinečný zážitok z jazdy je podľa neho zaručený.

Tu sú vybrané tipy:

Severné Taliansko: Vipiteno - San Leonardo in Passiria

Výška priesmyku 2099 m n. m., dĺžka trasy 39 km, max. sklon 12 %, otvorené: apríl až november.

Prvým tipom je kopec v severotalianskej časti Álp, ktorý patrí k najparádnejším v celých Alpách. Je úplne jedno, či ho zdoláte od Vipitena či od San Leonarda in Passiria. Z oboch smerov sa jazdí hore i dole skvele, preto pokiaľ neprechádzate niekam ďalej, odporúčame si ho dať tam a späť. Práve pri ceste späť vôbec neuveríte, že ste tadiaľ už išli. Cesta i vyhliadky vyzerajú úplne inak. Ide o unikátny jazdný bonbónik, ktorý nesmie medzi vašimi zážitkami chýbať. Z Rakúska aj Bavorska je to kúsok, a tak sa sem chodí povoziť mnoho vodičov. Vhodnejšie je však vychutnať si cestu priesmykom vo všedných dňoch.

Rakúsko-Taliansko: Tröpolach - Pontebba

Výška priesmyku je 1530 m n. m., dĺžka trasy 24 km, max. sklon 12 %.

Pre cestu zo severu na juh alebo naopak, teda pokiaľ nejdete napríklad k moru alebo sa od neho vraciate, je to nádherná trasa. Rozhodne omnoho zaujímavejšia ako nudná cesta po diaľnici. Pravda, nie je to určite najrýchlejšia cesta, ale na zážitkovú jazdu nepôjde ten, kto sa ponáhľa. Akonáhle na cestu nabehnete, pričom je úplne jedno, z ktorej svetovej strany, celých 24 kilometrov sa neprestanete ani na okamih baviť. Pohľady na hraničné štíty ako napríklad 2236 metrov vysoký Rosskofel (Monte Cavallo di Pontebba), alebo i na ďalšie hory, je úchvatný. Fotografovanie je tu takmer povinné. Vzhľadom na to, že z hľadiska vodiča je zaujímavejšia jazda do kopca, odporúčame ísť z talianskej strany, kde sa cesta zatáča omnoho, omnoho viac.

Rakúsko: Fusch – Heiligenblut

Výška priesmyku 2576 m n. m., dĺžka trasy 48 km, max. sklon: 12 %, otvorené: máj až november.

Nepochybne jeden z najpopulárnejších a najfrekventovanejších rakúskych kopcov, ktorý ponúka úplne dokonalú jazdu celý deň. Stačí zaplatiť 20 eur za dennú kartu. Ľahká dosiahnuteľnosť, perfektná cesta, dokonalé zákruty a úžasná vysokohorská krajina spôsobujú, že je tam občas nával. Vďaka značnej výške hrebeňa (okolo 3000 m n. m.) je hlavne v jarných a jesenných mesiacoch dosť veľký rozdiel medzi severnou a južnou stranou. Takže nie je nič neobvyklé, keď na severe trocha mrzne a míňate ešte pomerne vysoké snehové bariéry a na južnej strane si pripadáte ako v rozkvitnutej botanickej záhrade a môžete sa pokojne opaľovať. Severné rampy sú v tomto období ešte namočené topiacim sa snehom a južné, naopak, perfektne suché a pripravené na dokonalú jazdu. Preto je zbytočné niekam sa ponáhľať, lepšie je jazdu si čo najviac vychutnať.

2 Dunlop Alpy
Jazda na motocykli po kvalitných a členitých alpských cestách vie byť oslobodzujúca

Slovinsko-Rakúsko: Unterloibl – Podljubelj

Výška sedla 1 216 m n. m., dĺžka trasy 33 km.

Pre cestu do alebo zo Slovinska je to jedna z najlepších a najkrajších trás. Po zvezení sa po parádnych cestách v horách Štajerska a Korutánska prejdete priamo do nádherných lesov a údolí v oblasti okolo slovinského mesta Kranj. Jazernej oblasti Bled a Bohinj a vysokohorský masív Triglav ponúkajú dostatok kilometrov veľmi pekných ciest. Okrem pôžitku z cesty je na čo pozerať. Malebná krajina provokuje k zastaveniu a k fotografovaniu.

Švajčiarsko: Sta. Maria im Münstertal – Umbrail

Výška priesmyku 2501 m n. m., dĺžka trasy 13,5 km, max. sklon 11 %, otvorené máj až december.

Ak si prajete ísť po ceste o samote, kde nie je takmer žiadna premávka, potom je tu zaujímavý tip. Pomerne nenápadný, schovaný vedľa omnoho známejšieho a populárnejšieho priesmyku Stelvio, neprávom prehliadaný. Práve takéto prívlastky najlepšie vystihujú výjazd zo švajčiarskeho mestečka Sta. Maria im Münstertal. Tak vodič ako aj spolujazdec sa majú na čo stále pozerať. Pre motorkárov je výjazd bezpečnejší ako zjazd, pretože na časti cesty býva drobný štrk.

Takže šťastnú cestu a veľa príjemných zážitkov.

Autor: jGold + Tom
Foto: Dunlop
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.