Chevrolet útočí na zákazníka v Európe s dieselovými motormi

Pondelok, 02 júl 2007

Jedným zo spôsobov, ako sa chce Chevrolet lepšie udomácniť v Európe, je nasadiť do svojich modelových radov dieselové motory. Praktický spôsob predviedol americký výrobca prednedávnom, keď predstavil existujúce modely s novými motormi na naftu. Zmenil tak situáciu, keď donedávna nemal žiadny model so vznetovým motorom.

Chevrolet Chevrolet

Dnes zo šiestich modelových radov ponúkaných v Európe majú "naftu" pod kapotou už tri. Chevrolet tak splnil očakávania tých, ktorí uprednostňujú naftové agregáty pred benzínovými.

Chevrolet Chevrolet Chevrolet

Po modeloch Captiva a Epica má teraz diesel aj model Lacetti, pričom cieľom Chevroletu je dostať do konca tohto desaťročia do každého tretieho auta značky Chevrolet ponúkaného v Európe vznetový motor.

V súčasnosti ponúka Chevrolet dve výkonové verzie turbodieselového agregátu so vstrekovaním common rail v pohonnej jednotke s objemom 2,0 litra. Silnejší s výkonom 150 k (120 kW) majú pod kapotou európska vlajková loď Epica a SUV Captiva. Slabší motor so 121 k (89 kW) poháňa modely Lacetti vo verziách sedan, hatchback i kombi.

ModelLacetti HBLacetti SDNLacetti SWEpicaCaptiva
Zdvihový objem (cm3)1991
Výkon (kW/k pri ot/min)89/121 pri 3800110/150 pri 4000
Max. krútiaci moment
(Nm pri ot/min)
280 pri 2000320 pri 2000
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)9.8 (10.6)9.8 (10.6)9.8 (10.6)9.7 (10.1)11.5 (12.2)
Max. rýchlosť (km/h)186 (188)186 (188)186 (188)200 (207)178 (180)
Spotreba (l/100 km)5.7 (6.6)5.7 (6.6)6.0 (6.9)6.1 (7.6)7.6 (8.7)

V zátvorkách sú údaje pre modely s automatickou prevodovkou.

Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."