Chevrolet útočí na zákazníka v Európe s dieselovými motormi

Pondelok, 02 júl 2007

Jedným zo spôsobov, ako sa chce Chevrolet lepšie udomácniť v Európe, je nasadiť do svojich modelových radov dieselové motory. Praktický spôsob predviedol americký výrobca prednedávnom, keď predstavil existujúce modely s novými motormi na naftu. Zmenil tak situáciu, keď donedávna nemal žiadny model so vznetovým motorom.

Chevrolet Chevrolet

Dnes zo šiestich modelových radov ponúkaných v Európe majú "naftu" pod kapotou už tri. Chevrolet tak splnil očakávania tých, ktorí uprednostňujú naftové agregáty pred benzínovými.

Chevrolet Chevrolet Chevrolet

Po modeloch Captiva a Epica má teraz diesel aj model Lacetti, pričom cieľom Chevroletu je dostať do konca tohto desaťročia do každého tretieho auta značky Chevrolet ponúkaného v Európe vznetový motor.

V súčasnosti ponúka Chevrolet dve výkonové verzie turbodieselového agregátu so vstrekovaním common rail v pohonnej jednotke s objemom 2,0 litra. Silnejší s výkonom 150 k (120 kW) majú pod kapotou európska vlajková loď Epica a SUV Captiva. Slabší motor so 121 k (89 kW) poháňa modely Lacetti vo verziách sedan, hatchback i kombi.

ModelLacetti HBLacetti SDNLacetti SWEpicaCaptiva
Zdvihový objem (cm3)1991
Výkon (kW/k pri ot/min)89/121 pri 3800110/150 pri 4000
Max. krútiaci moment
(Nm pri ot/min)
280 pri 2000320 pri 2000
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)9.8 (10.6)9.8 (10.6)9.8 (10.6)9.7 (10.1)11.5 (12.2)
Max. rýchlosť (km/h)186 (188)186 (188)186 (188)200 (207)178 (180)
Spotreba (l/100 km)5.7 (6.6)5.7 (6.6)6.0 (6.9)6.1 (7.6)7.6 (8.7)

V zátvorkách sú údaje pre modely s automatickou prevodovkou.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.