Chlapi a chlapi. Či iba reči?

Štvrtok, 04 február 2016

Kedysi, a nie je tomu tak dávno, bolo to v našom ranom kapitalizme, po tzv. "nežnej revolúcii" (ktorá však bola iba nežnou a nie revolúciou, čo žiaľ, uniká často aj politológom, veď: komunistickí prezidenti, ale aj predsedovia vlád, Národnej rady, ministri a ďalší sú naďalej na vedúcich postoch štátu či regiónov i obcí dodnes) sme snívali, a politici to národu tak servírovali, o slovenskom Švajčiarsku. A výsledok? Dodnes ho nemáme a sme na míle vzdialení od systému, o životnej úrovni ani nehovoriac, ktorý by pripomínal aspoň švajčiarsky poriadok.

billboard HZDS
To bola vidina prosperujúceho Slovenska bývalej vládnej strany – slovenské Švajčiarsko

Malý náznak tu bol po tom, ako ľud vo voľbách porazil bývalého boxera Vladimíra Mečiara. Táto chvíľa sa znovu priblížila keď do premiérskeho kresla usadla Iveta Radičová. Jej "vládnutie" v rozbitej koalícii však dlho netrvalo a do kresla predsedu vládneho kabinetu nastúpil junior Mečiar. Možno sa teraz pýtate, ako súvisí motoristický portál s politikou.

Na to môže byť viac odpovedí, až nekonečne mnoho. Napríklad máme ministra vnútra, ktorý necháva merať rýchlosť, samozrejme prostredníctvom svojich podriadených, veľmi často práve tam, kde sa dobre vyberajú pokuty a nie tam, kde vznikajú potenciálne nebezpečenstvá. S tým súvisí bezpečnosť na cestách, zranení a mŕtvi pri dopravných nehodách. Aj to dosť oberá spoločnosť o ľudský potenciál.

Alebo - je tu ministerstvo dopravy, ktoré vsádzalo na predražené PPP projekty pri budovaní diaľnic. Vtedajší minister, ktorý ich presadzoval hlava-nehlava s podporou premiéra, sedí dnes na pohodlnej a nič nehovoriacej stoličke podpredsedu vlády pre veľké investície. Atď, atď.

K Švajčiarsku, ku ktorému sme sa chceli prirovnávať (na jednom z predvolebných billboardov sa to vtedy vládnej politickej strane takmer podarilo, ibaže obrázok niekto nasnímal nie na Slovensku, ale v krajine helvétskeho kríža). Škoda, že aj o tento malý kúsok šťastia nás vtedy obral šéf malej "vládnej" reklamnej agentúry.

Väčšia škoda je však to, čo sa stalo vláde Ivety Radičovej len po roku vládnutia. Možno nás to mohlo viac priblížiť k vysnívanému Švajčiarsku, kam teraz prúdi pracovná sila i ľudské mozgy zo Slovenska Dnes sme na tlačovej konferencii strany SKOK! počuli, že je čas povedať celú pravdu o páde Radičovej vlády. Už som bol takmer na sto percent presvedčený, komu v marcových parlamentných voľbách dám svoj hlas. Padli však len všeobecné konštatovania: zodpovední sme všetci, každý by sa mal priznať. A ospravedlniť sa.

Veľa sme sa na tlačovej konferencii o pravej príčine pádu vlády Ivety Radičovej nedozvedeli, aj keď hádam po prvý raz výraznejšie zaznelo meno Richarda Sulíka. Skôr však v súvislosti s jeho terajším obviňovaním Ivety Radičovej.

Kto teda nesie zodpovednosť za vtedajší pád vlády? Juraj Miškov: "Všetci vtedajší lídri, ale aj my. Každý z koaličných partnerov si hral vlastnú hru. Vládu položilo politikárčenie, škriepky a veľké zaslepené egá (koho egá ? – pozn. autora). To je to, čo slovenskej politike dominuje dodnes."

Ale páni bývalí ministri, Juraj Miškov a Daniel Krajcer, nemali tieto slová odznieť už dávno, ešte predtým, ako k pádu vlády došlo a postaviť sa Richardovi Sulíkovi a ďalším pánom, ktorí za pádom vlády stáli? Teraz je neskoro plakať nad rozliatym mliekom a ľutovať to, čo ste mohli a mali, a ako chlapi (???) aj museli urobiť približne pred tými štyrmi rokmi. Takže ďalej mám pochybnosť a naozaj neviem koho budem voliť.

Ej Švajčiarsko, opäť si sa nám vzdialilo!

Autor: Ján Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.