Chrysler 300C - klasika v novom kabáte

Streda, 06 február 2008

Americký Chrysler po troch rokoch úspešného účinkovania modelu 300C pripravil pre tento rok jeho facelift, ktorý svojej vlajkovej lodi dodáva ešte viac pohodlia, bezpečnosti a luxusu.

Chrysler 300C Chrysler 300C

Zovňajšok 300C prešiel viacerými úpravami. Predná maska chladiča je teraz výraznejšia a svetlomety väčšie. Zadná časť je inšpirovaná športovou verziou SRT, kde vyniká najmä zadný spojler s veľkým tretím brzdovým svetlom. Chrysler 300C si napriek týmto oživujúcim prvkom udržuje svojrázny, dramatický dizajn.

Výraznejšie zmeny sú v interiéri, kde dominuje luxusná prístrojová doska so strieborným lemovaním budíkov. Dominantným prvkom ovládacieho panela je 6,5" dotykový TFT displej pripojený k DVD systému MyGIG™, čo je multimediálny zábavný a navigačný systém, ktorý ponúka napríklad 20GB hard-disk na ukladanie hudby alebo fotografií, ovládanie hlasom, hands-free telefonovanie cez Bluetooth® či GPS navigáciu. K doplnkovej výbave patrí aj DVD video systém pre cestujúcich na zadných sedadlách.

Chrysler 300C Chrysler 300C

Pre zvýšenie bezpečnosti pribudol adaptívny tempomat s aktívnym systémom riadenia rýchlosti (Adaptive Cruise Control), ktorý udržuje bezpečnú vzdialenosť od ostatných vozidiel, rozoznáva prekážky až do 100 metrov a upozorňuje na prípadnú kolíziu. Bočné airbagy zabudované do predných sedadiel ako aj hlavové airbagy pre oba rady sedadiel sú teraz štandardom. Vylepšený systém reakcie na nehodu zabezpečí v prípade kolízie odpojenie prívodu paliva, odomknutie vozidla a osvetlenie interiéru.

K štandardnému pohonu zadných kolies modelu 300C Touring a pre benzínové verzie si možno objednať aj pohon 4x4. Na Slovensko sa 300C dodáva s tromi motormi. Dieselový V6 3,0 L CRD s výkonom 218 koní a krútiacim momentom 510Nm dopĺňa silnejší 5,7-litrový benzínový motor V8 HEMI s technológiou vypínania 4 valcov, s celkovým výkonom 340 koní a krútiacim momentom 525Nm. Mimoriadnu pozornosť si zasluhuje benzínový motor 6,1 L SRT8 HEMI dodávaný k športovej verzii SRT8. S výkonom 431 koní dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h pod päť sekúnd a dosiahnuť rýchlosť 265 km/h. K všetkým modelom sa štandardne dodáva 5stupňová automatická prevodovka Autostick®. Nový Chrysler 300C a 300C Touring 2008 je na Slovensku v predaji od januára tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Chrysler
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."