Chrysler 300C - klasika v novom kabáte

Streda, 06 február 2008

Americký Chrysler po troch rokoch úspešného účinkovania modelu 300C pripravil pre tento rok jeho facelift, ktorý svojej vlajkovej lodi dodáva ešte viac pohodlia, bezpečnosti a luxusu.

Chrysler 300C Chrysler 300C

Zovňajšok 300C prešiel viacerými úpravami. Predná maska chladiča je teraz výraznejšia a svetlomety väčšie. Zadná časť je inšpirovaná športovou verziou SRT, kde vyniká najmä zadný spojler s veľkým tretím brzdovým svetlom. Chrysler 300C si napriek týmto oživujúcim prvkom udržuje svojrázny, dramatický dizajn.

Výraznejšie zmeny sú v interiéri, kde dominuje luxusná prístrojová doska so strieborným lemovaním budíkov. Dominantným prvkom ovládacieho panela je 6,5" dotykový TFT displej pripojený k DVD systému MyGIG™, čo je multimediálny zábavný a navigačný systém, ktorý ponúka napríklad 20GB hard-disk na ukladanie hudby alebo fotografií, ovládanie hlasom, hands-free telefonovanie cez Bluetooth® či GPS navigáciu. K doplnkovej výbave patrí aj DVD video systém pre cestujúcich na zadných sedadlách.

Chrysler 300C Chrysler 300C

Pre zvýšenie bezpečnosti pribudol adaptívny tempomat s aktívnym systémom riadenia rýchlosti (Adaptive Cruise Control), ktorý udržuje bezpečnú vzdialenosť od ostatných vozidiel, rozoznáva prekážky až do 100 metrov a upozorňuje na prípadnú kolíziu. Bočné airbagy zabudované do predných sedadiel ako aj hlavové airbagy pre oba rady sedadiel sú teraz štandardom. Vylepšený systém reakcie na nehodu zabezpečí v prípade kolízie odpojenie prívodu paliva, odomknutie vozidla a osvetlenie interiéru.

K štandardnému pohonu zadných kolies modelu 300C Touring a pre benzínové verzie si možno objednať aj pohon 4x4. Na Slovensko sa 300C dodáva s tromi motormi. Dieselový V6 3,0 L CRD s výkonom 218 koní a krútiacim momentom 510Nm dopĺňa silnejší 5,7-litrový benzínový motor V8 HEMI s technológiou vypínania 4 valcov, s celkovým výkonom 340 koní a krútiacim momentom 525Nm. Mimoriadnu pozornosť si zasluhuje benzínový motor 6,1 L SRT8 HEMI dodávaný k športovej verzii SRT8. S výkonom 431 koní dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h pod päť sekúnd a dosiahnuť rýchlosť 265 km/h. K všetkým modelom sa štandardne dodáva 5stupňová automatická prevodovka Autostick®. Nový Chrysler 300C a 300C Touring 2008 je na Slovensku v predaji od januára tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Chrysler
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.