Chrysler PT Cruiser pokračuje

Sobota, 08 august 2009

Keď automobilka Chrysler predstavila svoj retromodel PT Cruiser v januári 1999, nápad oživiť legendu vzbudil značnú pozornosť. Realizácia v podobe sériového modelu nedala na seba dlho čakať a v roku 2002 sa PT Cruiser ako sériový automobil začal vyrábať (v roku 2004 pribudla aj verzia Cabriolet). O päťdverový a veľmi praktický kompakt bol značný záujem tak u staršej ako aj mladej generácii. Keď sa prednedávnom automobilka aj vinou hospodárskej krízy dostala do problémov, vedenie Chrysleru oznámilo ukončenie výroby modelu PT Cruiser. Podobný osud mal stihnúť aj Dodge Viper.

Chrysler PT Cruiser

Rozhodnutie ukončiť výrobu týchto modelov nemalo však dlhé trvanie. Po tom, ako sa Chrysler rozhodol obnoviť pre neutíchajúci záujem dodávky najnovšieho modelu výkonného športiaku Dodge Viper, zmenil svoje rozhodnutie aj v prípade modelu PT Cruiser a vracia sa aj k výrobe tohto retroautomobilu. Návrat PT Cruisera, ktorého sa od začatia výroby predalo v 60 krajinách sveta viac ako 1,3 milióna rôznych vyhotovení a modelov, oznámil v týchto dňoch jeden z hlavných predstaviteľov automobilky Chrysler.

Jednotlivé modely automobilu Chrysler PT Cruiser získali po svete desiatky prestížnych i najvyšších ocenení. Tiež prívlastky ako "odporúčané" (Recommended), "najlepšia kúpa v kategórii kompaktných vozidiel" (Best Buy - Compact Cars Category), "najvýraznejší" (Most Significant), "vozidlo s najvyššou spokojnosťou zákazníkov (Top Vehicle customer satisfaction), "severoamerické auto roka" (North American Car of the Year), "najlepší v segmente kompaktných vozidiel" (Compact Car Segment), či "najlepšie malé auto" (Best Small Car).

PT Cruiser zarezonoval v segmente malých vozidiel vzhľadom na svoju úžitkovú hodnotu, imidžové vlastnosti a kvalitu spracovania najmä ako relatívne cenovo dostupný automobil s netradičným exteriérom a flexibilitou interiéru.

Autor: J. Goldberger
Foto: Chrysler
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.