Čínsky Qoros má prvý showroom

Sobota, 28 december 2013

Čínsko-izraelská značka, ktorá si začiatkom septembra vybrala hlavné mesto Slovenska na uvedenie svojho zatiaľ jediného modelu v Európe, otvorila v týchto dňoch svoj prvý showroom vo svojej domovine, v Číne. Navyše, na Slovensku Qoros už v septembri oznámil slovenskú cenu nového Qorosa 3 Sedan, zatiaľ jediného modelu značky.

Qoros Šanghaj
V Šanghaji otvorili prvý predajno-servisný komplex pre nový čínsky Qoros 3 Sedan

Predajno-servisný komplex Qorosa v Šanghaji je prvý exkluzívny vlajkový showroom značky. S rozlohou 4000 metrov štvorcových jepredzvesťou rastu dílerskej siete značky Qoros. Vychádza zo štandardov predaja značky a má ponúkať jedinečné a na zákazníka orientované služby. Okrem tradičnej predajnej funkcie poskytne svojim zákazníkom aj príjemné prostredie vďaka otvorenému a prehľadnému priestoru.

Slovenskú cenu 20 960 eur modelu z pomedzia nižšej strednej a strednej triedy poznáme už viac ako tri mesiace, do predaja však príde až v priebehu prvého polroka 2014. Ponúkať za túto cenu sa bude v najvyššej špecifikácii Elegance, takže je zrejmé, že Qoros nemá nalákať európskych zákazníkov na čo najnižšiu cenu. Základný model sa má údajne predávať za šestnásťtisíc eur.

Sedan 3 sme si pri jeho predstavovaní v Bratislave mohli pozrieť podrobne. Elegantne pôsobiaci automobil bohato vyzbrojený komfortom zanechal v nás silný dojem. A to nehovoríme len o bezkľúčovom vstupe a štartovaní, o interiéri, ktorému dominuje kožené čalúnenie, pohodlných a masívnych sedadlách, dvojzónovej klimatizácii, multimediálnom systéme s dotykovým displejom alebo parkovacej kamere a ďalších prvkoch výbavy.

V Bratislave predvádzaný model mal pod kapotou preplňovanú benzínovú 1,6ku s výkonom 156 koní (115 kW). Neskôr bude aj slabšia atmosférická verzia s výkonom 126 koní (93 kW). Výkonnejší motor má najvyšší krútiaci moment 210 Nm v rozsahu 2500 až 5000 otáčok a auto s ním zrýchľuje z nuly na 100 k/h za 8,5 sekundy, vie ísť 215 km/h a kombinovaná spotreba je 6,5 l/100 km.

Qoros 3 Sedan je dlhý 4615 mm, široký 1840 mm, na výšku meria 1445 mm, rázvor je 1690 mm a rozchod kolies 1580/1575 mm. Batožinový priestor má objem 450 litrov. Hmotnosť je 1365 kg.

O tom, kedy a či bude v ponuke aj turbodiesel, sa zatiaľ nehovorí, bolo by však chybou, ak by Európanmi preferovaný naftový motor Qoros nezaradil do svojej ponuky.

Z prevodoviek je v ponuke šesťstupňový manuál a dvojspojková prevodovka s rovnakým počtom prevodov. Štandardnou súčasťou motora je systém Stop/Start. Kolesá sú obuté do pneumatík rozmeru 205/60 R alebo 215/50 R17, prípadne aj 225/45 R 18.

Pripomeňme ešte, že Qoros ako prvý čínsky automobil obstál so cťou v nárazových testoch Euro NCAP, keď dostal najvyššie päťhviezdičkové ocenenie.

Qoros Šanghaj Qoros Šanghaj Qoros Šanghaj
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.