Čínsky Qoros má prvý showroom

Sobota, 28 december 2013

Čínsko-izraelská značka, ktorá si začiatkom septembra vybrala hlavné mesto Slovenska na uvedenie svojho zatiaľ jediného modelu v Európe, otvorila v týchto dňoch svoj prvý showroom vo svojej domovine, v Číne. Navyše, na Slovensku Qoros už v septembri oznámil slovenskú cenu nového Qorosa 3 Sedan, zatiaľ jediného modelu značky.

Qoros Šanghaj
V Šanghaji otvorili prvý predajno-servisný komplex pre nový čínsky Qoros 3 Sedan

Predajno-servisný komplex Qorosa v Šanghaji je prvý exkluzívny vlajkový showroom značky. S rozlohou 4000 metrov štvorcových jepredzvesťou rastu dílerskej siete značky Qoros. Vychádza zo štandardov predaja značky a má ponúkať jedinečné a na zákazníka orientované služby. Okrem tradičnej predajnej funkcie poskytne svojim zákazníkom aj príjemné prostredie vďaka otvorenému a prehľadnému priestoru.

Slovenskú cenu 20 960 eur modelu z pomedzia nižšej strednej a strednej triedy poznáme už viac ako tri mesiace, do predaja však príde až v priebehu prvého polroka 2014. Ponúkať za túto cenu sa bude v najvyššej špecifikácii Elegance, takže je zrejmé, že Qoros nemá nalákať európskych zákazníkov na čo najnižšiu cenu. Základný model sa má údajne predávať za šestnásťtisíc eur.

Sedan 3 sme si pri jeho predstavovaní v Bratislave mohli pozrieť podrobne. Elegantne pôsobiaci automobil bohato vyzbrojený komfortom zanechal v nás silný dojem. A to nehovoríme len o bezkľúčovom vstupe a štartovaní, o interiéri, ktorému dominuje kožené čalúnenie, pohodlných a masívnych sedadlách, dvojzónovej klimatizácii, multimediálnom systéme s dotykovým displejom alebo parkovacej kamere a ďalších prvkoch výbavy.

V Bratislave predvádzaný model mal pod kapotou preplňovanú benzínovú 1,6ku s výkonom 156 koní (115 kW). Neskôr bude aj slabšia atmosférická verzia s výkonom 126 koní (93 kW). Výkonnejší motor má najvyšší krútiaci moment 210 Nm v rozsahu 2500 až 5000 otáčok a auto s ním zrýchľuje z nuly na 100 k/h za 8,5 sekundy, vie ísť 215 km/h a kombinovaná spotreba je 6,5 l/100 km.

Qoros 3 Sedan je dlhý 4615 mm, široký 1840 mm, na výšku meria 1445 mm, rázvor je 1690 mm a rozchod kolies 1580/1575 mm. Batožinový priestor má objem 450 litrov. Hmotnosť je 1365 kg.

O tom, kedy a či bude v ponuke aj turbodiesel, sa zatiaľ nehovorí, bolo by však chybou, ak by Európanmi preferovaný naftový motor Qoros nezaradil do svojej ponuky.

Z prevodoviek je v ponuke šesťstupňový manuál a dvojspojková prevodovka s rovnakým počtom prevodov. Štandardnou súčasťou motora je systém Stop/Start. Kolesá sú obuté do pneumatík rozmeru 205/60 R alebo 215/50 R17, prípadne aj 225/45 R 18.

Pripomeňme ešte, že Qoros ako prvý čínsky automobil obstál so cťou v nárazových testoch Euro NCAP, keď dostal najvyššie päťhviezdičkové ocenenie.

Qoros Šanghaj Qoros Šanghaj Qoros Šanghaj
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.