Citigo pod hradom Devín

Utorok, 29 máj 2012

O milé uvedenie nového mestského automobilu, najmenšej Škody Citigo, sa postaral petržalský predajca českej značky. Vybral si na to príhodné miesto pod hradom Devín. Takže až tu sa zástupca našej redakcie mohol po prvý raz bližšie oboznámiť s najmladším členom rodiny mladoboleslavskej automobilky.

Škoda Citigo
Pod hradom Devín predstavil slovenský díler IMPA Petržalka nový model Škoda Citigo

Pravdaže, o Škode Citigo sme už neraz písali. Vždy to však bolo podľa informácií z tlačových správ, ktoré nám slovenské zastúpenie importéra ochotne posielalo. Doteraz sa nám však nedostalo, či Škoda Auto Slovensko robilo pre slovenských motoristických novinárov reálnu prezentáciu najmenšieho modelu značky. Citigo, zástupcu siedmeho modelového radu českej automobilky, sme síce videli i fotografovali na autosalónoch v Ženeve i Bratislave, ale to na dôkladné posúdenie nového modelu je pramálo.

Venujme sa však tomu, čo nám umožnil slovenský predajca áut značky Škoda – IMPA Bratislava, ktorý má svoje sídlo a predajné miesto v bratislavskej Petržalke a ktorý bol v roku 2011 vyhodnotený ako najlepší predajca automobilov značky Škoda. Flotila najmenšej Škody Citigo, ktorú díler IMPA pod hrad Devín pri Bratislave priviezol, pozostávala zatiaľ len z modelov trojdverovej verzie, ktorá ako prvá sa na Slovensku predáva. Pod Devínom sme si v príjemnom prostredí a atmosfére pohovorili aj so zástupcami petržalského predajcu.

Okrem zástupcov médií sa pod Devínom na pozvanie dílera škodovky schádzali aj ich obchodní partneri a zástupcovia operatívnych lízingových spoločností. Keďže na slovenský trh prichádza nový model českej automobilky, treba sa s ním podrobne zoznámiť - najlepšie vyskúšať si malé mestské vozidlo priamo v jazde, v bežnej premávke.

Vyskúšať si nový model sme mali možnosť aj my. A keďže tu boli zastúpené výkonové verzie litrového trojvalcového motora so 60 i 75 konskými silami (44 a 55 kW) vyskúšali obe. Najprv sme si sadli za volant silnejšej 75koňovej verzie Citigo, hneď na to slabšej 60 koňovej. Ešte predtým sme si nový model podrobne prezreli zvonku i z vnútra.

Karoséria Citigo má praktické oblé tvary s jemnými linkami. Navrhovaná je tak, aby bola čo najmenšia a interiér poskytoval štyrom cestujúcim čo najviac priestoru. Pre nohy, okolo ramien i nad hlavou. A sedadlá príjemné sedenie aj na dlhších trasách. Palubná doska je moderne navrhnutá, s príjemnými informačnými budíkmi, ktorým dominuje rýchlomer a len asistuje malý otáčkomer. Praktická je navigácia, ktorá vyčnievajúca nad stredovou konzolou. Sedadlá bohato zodpovedajú danej kategórii. Batožinový priestor s hlbokým dnom a 251 litrami objemu patrí k rekordérom v triede.

Samotná jazda nás prekvapila svojou dynamikou. To platí o 75 koňovej verzii, ale spokojní sme boli aj so slabšou 60koňovou verziou. Tu treba motor trošku viac vytáčať, ale na ľahkom aute to nevnímate negatívne. Práve Citigo s týmto slabším motorom nás odmenil príjemne nízkou spotrebou. Oba motory živo reagujú na pridávanie plynu a auto pôsobí dynamickým dojmom. V jazde je Citigo živé i obratné, ale aj úsporné, so solídnym podvozkom, ale tiché aj pri vyšších otáčkach.

Pozvaní hostia si mohli vyskúšať okrem malých mestských modelov Citigo aj tri automobily Škoda Yeti s objemom motorov 1,2 a 1,4 litra. Súčasťou programu stretnutia bolo aj účasť motocyklového jazdca Štefana Svitka, najúspešnejšieho slovenské jazdca, ktorý na Rallye Dakar 2012 dosiahol historický úspech.

"Dosiahnuté výsledky a spokojnosť našich zákazníkov sú pre nás výzvou. Radi by sme aj v tomto roku zabodovali novinkami v oblasti služieb, ktoré sme pre našich zákazníkov pripravili, práve tak aj novým modelom Citigo", dozvedeli sme sa od riaditeľa spoločnosti Jozefa Suroviaka.

Spoločnosť IMPA Bratislava po tom, čo v roku 2011 získala pre značku Škoda ocenenie Dealer roka, bodovala aj na stretnutí po hradom Devín.

Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.