Citigo pod hradom Devín

Utorok, 29 máj 2012

O milé uvedenie nového mestského automobilu, najmenšej Škody Citigo, sa postaral petržalský predajca českej značky. Vybral si na to príhodné miesto pod hradom Devín. Takže až tu sa zástupca našej redakcie mohol po prvý raz bližšie oboznámiť s najmladším členom rodiny mladoboleslavskej automobilky.

Škoda Citigo
Pod hradom Devín predstavil slovenský díler IMPA Petržalka nový model Škoda Citigo

Pravdaže, o Škode Citigo sme už neraz písali. Vždy to však bolo podľa informácií z tlačových správ, ktoré nám slovenské zastúpenie importéra ochotne posielalo. Doteraz sa nám však nedostalo, či Škoda Auto Slovensko robilo pre slovenských motoristických novinárov reálnu prezentáciu najmenšieho modelu značky. Citigo, zástupcu siedmeho modelového radu českej automobilky, sme síce videli i fotografovali na autosalónoch v Ženeve i Bratislave, ale to na dôkladné posúdenie nového modelu je pramálo.

Venujme sa však tomu, čo nám umožnil slovenský predajca áut značky Škoda – IMPA Bratislava, ktorý má svoje sídlo a predajné miesto v bratislavskej Petržalke a ktorý bol v roku 2011 vyhodnotený ako najlepší predajca automobilov značky Škoda. Flotila najmenšej Škody Citigo, ktorú díler IMPA pod hrad Devín pri Bratislave priviezol, pozostávala zatiaľ len z modelov trojdverovej verzie, ktorá ako prvá sa na Slovensku predáva. Pod Devínom sme si v príjemnom prostredí a atmosfére pohovorili aj so zástupcami petržalského predajcu.

Okrem zástupcov médií sa pod Devínom na pozvanie dílera škodovky schádzali aj ich obchodní partneri a zástupcovia operatívnych lízingových spoločností. Keďže na slovenský trh prichádza nový model českej automobilky, treba sa s ním podrobne zoznámiť - najlepšie vyskúšať si malé mestské vozidlo priamo v jazde, v bežnej premávke.

Vyskúšať si nový model sme mali možnosť aj my. A keďže tu boli zastúpené výkonové verzie litrového trojvalcového motora so 60 i 75 konskými silami (44 a 55 kW) vyskúšali obe. Najprv sme si sadli za volant silnejšej 75koňovej verzie Citigo, hneď na to slabšej 60 koňovej. Ešte predtým sme si nový model podrobne prezreli zvonku i z vnútra.

Karoséria Citigo má praktické oblé tvary s jemnými linkami. Navrhovaná je tak, aby bola čo najmenšia a interiér poskytoval štyrom cestujúcim čo najviac priestoru. Pre nohy, okolo ramien i nad hlavou. A sedadlá príjemné sedenie aj na dlhších trasách. Palubná doska je moderne navrhnutá, s príjemnými informačnými budíkmi, ktorým dominuje rýchlomer a len asistuje malý otáčkomer. Praktická je navigácia, ktorá vyčnievajúca nad stredovou konzolou. Sedadlá bohato zodpovedajú danej kategórii. Batožinový priestor s hlbokým dnom a 251 litrami objemu patrí k rekordérom v triede.

Samotná jazda nás prekvapila svojou dynamikou. To platí o 75 koňovej verzii, ale spokojní sme boli aj so slabšou 60koňovou verziou. Tu treba motor trošku viac vytáčať, ale na ľahkom aute to nevnímate negatívne. Práve Citigo s týmto slabším motorom nás odmenil príjemne nízkou spotrebou. Oba motory živo reagujú na pridávanie plynu a auto pôsobí dynamickým dojmom. V jazde je Citigo živé i obratné, ale aj úsporné, so solídnym podvozkom, ale tiché aj pri vyšších otáčkach.

Pozvaní hostia si mohli vyskúšať okrem malých mestských modelov Citigo aj tri automobily Škoda Yeti s objemom motorov 1,2 a 1,4 litra. Súčasťou programu stretnutia bolo aj účasť motocyklového jazdca Štefana Svitka, najúspešnejšieho slovenské jazdca, ktorý na Rallye Dakar 2012 dosiahol historický úspech.

"Dosiahnuté výsledky a spokojnosť našich zákazníkov sú pre nás výzvou. Radi by sme aj v tomto roku zabodovali novinkami v oblasti služieb, ktoré sme pre našich zákazníkov pripravili, práve tak aj novým modelom Citigo", dozvedeli sme sa od riaditeľa spoločnosti Jozefa Suroviaka.

Spoločnosť IMPA Bratislava po tom, čo v roku 2011 získala pre značku Škoda ocenenie Dealer roka, bodovala aj na stretnutí po hradom Devín.

Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.