Citroën 2CV: Celosvetový zraz v poľskej Toruni

Piatok, 31 júl 2015

Spomínate si na to, ako vyzerá francúzsky kultový miniautomobil Citroën 2CV ? Vraví sa, že patrí k Francúzsku rovnako ako baret, bageta alebo láska k dobrému jedlu. Tento malý automobil je vo svojej krajine národnou ikonou. Pôvodne vraj bol určený pre vidiecku komunitu, kde mal nahradiť koč.

1 Citroen 2CV 1966
Historický automobil Citroen 2CV, krásny aj po rokoch. Pre Francúzov národná ikona.

Jeho krásny dizajn prežil prakticky bezo zmeny viac ako štyri desaťročia. Citroën 2CV bol lacný, dokázal odviesť pohodlne štyri osoby, mal jednoduchú údržbu, nízku spotrebu a bol spoľahlivý. Za roky 1948 až 1990 sa ich vyrobilo viac ako päť miliónov (ak rátame k nim aj mechanicky identické varianty, napríklad Ami, Dyane, Acadian, Mehari, potom je to viac ako 8,8 milióna) exemplárov rôznych verzií. Ešte aj dnes možno nájsť krásne kusy, ktoré jazdia a tešia svojich majiteľov. Predávajú sa za osem i viac tisíc eur, čo výrečne dokumentuje ich obľúbenosť.

Práve tieto krásavce prežívajú v týchto dňoch znovu svoje veľké chvíle, keď v poľskom meste Toruň majú svoj celosvetový zraz. V poradí už dvadsiaty prvý. Začal sa 28. júla a potrvá do 2. augusta. Zraz majiteľov automobilov Citroön 2CV je unikátne stretnutie, ktoré nadväzuje na predchádzajúce z rokov 2011 vo Francúzsku a 2013 v Španielsku, ktoré zaznamenali rekordnú účasť viac ako 20.000 účastníkov.

Zrazy majiteľov Citroën 2CV sa datujú od roku 1975. Aj teraz v Poľsku sa očakáva účasť okolo 7000 automobilov a okolo dvadsať tisíc účastníkov prakticky z celého sveta. Počas takmer celého týždňa bude celé mesto plné farieb, optimizmu a slobody v rytme tohto podujatia, venovaného mýtickému Citroënu 2CV.

Mnoho účastníkov zrazu z rôznych klubov 2CV, ale aj návštevníkov tohto podujatia budú obdivovať rôzne verzie najcharizmatickejšieho a najpredávanejšieho vozidla značky Citroën. Je to zároveň jedinečná príležitosť podeliť sa o spoločnú vášeň a žiť niekoľko dní v rytme ikony 2CV.

1 Citroen 2CV 1966 2 Citroen 2CV 3 Citroen 2CV 4 Citroen 2CV 5 Citroen 2CV
Autor: J. Goldberger
Foto: Archív
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.