Citroen C4 Picasso ide na dračku

Streda, 25 október 2017

Dvojica vanov Citroën C4 Picasso a Grand C4 Picasso predstavená v roku 2013 a modernizovaná na jeseň 2016 si pripisuje predajný úspech v podobe pol milióna predaných vozidiel na celom svete. Výrazný predajný úspech v podobe viac ako pol milióna predaných kusov sa modelu Citroën C4 Picasso podarilo dosiahnuť už po štyroch rokoch výroby.

Citroen C4 Picasso
Citroën C4 Picasso druhej generácie si za štyri roky výroby získal zákazníkov na celom svete

Druhá generácia modelu C4 Picasso predstavená v júni 2013 ako päťmiestna verzia a potom v septembri 2013 ako sedemmiestny model Grand C4 Picass. Modernizácia prebehla v roku 2016. Zdobia ju bohaté technologicky vyspelé systémy ako dotykový displej, 3D navigačný systém s hlasovým ovládaním, bezdotykové ovládanie veka batožinového priestoru, čítanie dopravných značiek, adaptívny tempomat s funkciou stop/start a mnoho ďalších.

S týmito tromfami je C4 Picasso významným modelom v segmente vanov, pričom ponúka najviac pokrokových technológií. Svojimi vlastnosťami zosobňuje to najlepšie z programu Citroën Advanced Comfort, pričom spája vnútorný priestor, variabilitu a komfort, ktoré zvyšujú pohodlie cestujúcich, ako napríklad panoramatické čelné sklo, samostatné zadné sedadlá, sedadlo spolujazdca vpredu s opierkou na nohy a mnohé ďalšie.

C4 Picasso sa vyznačuje aj dynamickými jazdnými vlastnosťami, pod ktoré sa podpisujú najmä účinné a výkonné motory, naftové BlueHDi a benzínové PureTech, ako aj nová automatická prevodovka EAT6.

Každoročne sa modelu Citroën C4 Picasso darí potvrdzovať svoju príťažlivosť. Jeho hlavnými trhmi sú Francúzsko, Španielsko a Veľká Británia. Viac ako 80 % predaných vozidiel tohto modelu bolo v dvoch najvyšších stupňoch výbavy Feel a Shine a viac ako 45 % predaných vozidiel bolo dodaných s automatickou prevodovkou EAT6.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.