Citroën: nový generálny riaditeľ

Utorok, 07 apríl 2009

Výmeny na vrcholových postoch pokračujú. Spoločnosť Citroën má nového riaditeľa celej značky.

Jean-Marc Gales

Celosvetového vedenia značky Citroën sa v týchto dňoch ujal Jean-Marc Gales (46 rokov). Nový najvyšší šéf Citroënu začínal svoju automobilovú kariéru v BMW, odkiaľ smeroval do spoločnosti Volkswagen. Jeho profesionálna cesta ho neskôr zaviedla aj do dnes krízou zmietaného giganta GM. V rámci koncernu dostal na starosť značky Opel a Saab. V roku 2006 sa stal riaditeľom svetového predaja automobilky Mercedes-Benz, aby nakoniec zakotvil na poste generálneho riaditeľa francúzskej značky Citroën.

Jean-Marc Gales dostal pod silu svojich rozhodnutí automobilku, ktorá z historického hľadiska patrila medzi technologických priekopníkov. Ujal sa vedenia v čase, keď sa svet zmieta vo finančnej kríze a Citroën sa nachádza v štádiu zmeny identity.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.