Citroën oslávil 60 rokov značky DS

Streda, 27 máj 2015

Francúzska automobilka Citroën si pripomína významné výročie. Presne pred šesťdesiatimi rokmi uzrel svetlo sveta vtedy jeho vrcholný model DS. Francúzi znovu oživili DS ako novú značku pred rokom, 1. júna 2014.

1 Citroen DS
Luxusný a elegantný DS na každú príležitosť – do spoločnosti, divadla i na dlhé cesty

Ambíciou novej značky je nadviazať na avantgardný odkaz mýtického automobilu a vrátiť francúzskeho výrobcu do prémiovej automobilovej spoločnosti. Produkovať automobily, ktoré majú jedinečný štýl, špičkové technológie, skvelý jazdný komfort a dôraz na najmenšie detaily.

Pred šesťdesiatimi rokmi, na jeseň roku 1955, predstavil Citroën 5. októbra na parížskom autosalóne v Grand Palais svoj vrcholný model DS. Model, ktorý sa svojimi osobitými tvarmi a vzhľadom vymykal všetkým autám, ktoré jazdili nielen po Francúzsku, ale vôbec po svete. Za jeho zrodom bol známy taliansky dizajnér Flaminio Bertoni, aj keď mu to Francúzi spočiatku nepriznávali.

2 Citroen DS 19

Pôvodný Citroën DS s nenapodobiteľnou karosériou, nízkou a širokou maskou chladiča, tenkými stĺpikmi karosérie, bezrámovými oknami, silne zaobleným čelným sklom, nízkym koeficientom odporu vzduchu len 0,38, veľkým sklonom zadného okna a vzadu z veľkej časti zakrytými kolesami

Model DS sa zrodil v roku 1955 a stále je najvýraznejšou ikonou francúzskeho automobilového priemyslu. Zožal predajné aj športové úspechy, preslávil ho aj prezident De Gaull a stal sa aj filmovou hviezdou. Model DS sa hlboko zapísal aj do životov mnohých Francúzov a preslávil krajinu Galského kohúta vo svete.

3 Citroen DS Interiér
Komfort, elegancia a pohodlie nechýbali ani interiéru kabrioletu pôvodného Citroënu DS

Značka DS pripravili v srdci Paríža veľkolepú oslavu 60 rokov pôvodného modelu DS. Bola spojená s predstavením modelov novej značky DS. Konala sa od 19. do 24. mája tohto roku. Hlavný program osláv bol tento víkend, 23. a 24. mája a automobilka ho zamerala na širokú verejnosť tak, aby sa mohla kochať pohľadmi na expozíciu DS.

Na autodrome Linas-Montlhéry sa zasa zišlo viac ako 600 pôvodných modelov DS. V nedeľa bola potom slávnostná jazda po nábreží Seiny, cez Champs-Elysées až na námestie Concorde. Prehliadka modelov DS bola aj v parížskych Tuilerijských záhradách a previedla návštevníkov svetom DS a históriou modelov od roku 1955 až po dnešok.

4 Nový DS
Nový model DS je tak ako jeho predchodca krásny, jedinečný a má elegantné línie

Model DS bol prelomový, nadčasový a mal avantgardný dizajn. Taký bol pôvodný model a v tejto línii sa nesie aj súčasná ponuka DS. Autá značky DS sa nikdy nepodobali a podľa automobilky ani nebudú podobať na nič iné. Od roku 1955 sa DS odlišuje a vyznačuje jedinečnými technologickými riešeniami ako aj revolučnými a elegantnými líniami. Takže – história značky DS pokračuje aj po 60 rokoch.

1 Citroen DS 2 Citroen DS 19 3 Citroen DS Interiér 4 Nový DS 5 Citroen DS Prestige 1970 6 Citroen DS 19 7 Citroen DS 19 8 Citroen DS 9 Citroen DS 21 cabriolet 1968
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.