Citroën: stretnutie kačíc z celého sveta

Štvrtok, 21 júl 2011

Citroën si v tridsiatych rokoch minulého storočia predsavzal vyrábať automobil, ktorý by na svojej palube prepravil štyri dospelé osoby a 50 kilogramov zemiakov. Na trh mal byť uvedený v roku 1939, vojna však veľkolepý plán Citroënu prekazila. Išlo o model 2 CV prezývaný kačica.

Citroen 2 CV
Citroën 2 CV prezývaný kačica alebo aj škaredé káčatko bol nesmierne úspešný model. Spolu sa ho vyrobilo celkom vyše 5,1 milióna kusov a výroba trvala celých 42 rokov do roku 1990.

Plány Citroënu zničila vojna. Aj celú produkciu pripravenú pre trh. Až na päť dobre ukrytých exemplárov, z ktorých jeden patril spoločnosti Michelin. Automobil bol nakoniec vystavený na autosalóne v Paríži v roku 1948. Práve tu sa začala jeho cesta za budúcou slávou. Úspech nového modelu s dosť netradične vyzerajúcou karosériou, ktorý dostal pomenovanie 2 CV, bol neuveriteľný a Citroën sa môže chváliť počtom 5 114 969 exemplárov vyrobených v rokoch 1948 až 1990, z čoho 1 246 335 boli dodávky.

Teraz sa schyľuje k celosvetovému zrazu priateľov modelu 2CV, ktorý sa koná každé dva roky, vždy v inej krajine. Na území Francúzska sa naposledy konal v roku 1989. Na zraze sa očakáva množstvo účastníkov zo všetkých kútov sveta. Viacero francúzskych klubov 2 CV zriadi na okrajoch základne zrazu informačné strediská, aby im uľahčili vstup a ponúkli eventuálne možnosti ubytovania.

Väčšina klubov 2 CV z celého sveta ohlásila svoju účasť na najväčšom podujatí zasvätenom Citroën 2 CV, ktoré sa bude konať od 26. do 31. júla v Salbris (Loir et Cher) vo Francúzsku na ploche s rozlohou 60 hektárov. Už teraz evidujú organizátori podujatia 5300 prihlásených účastníkov, takže 19. svetové stretnutie priateľov 2 CV bude lámať rekordy v účasti.

Majitelia tohto mýtického modelu a návštevníci podujatia sa môžu tešiť na množstvo animácií a rôzne expozície. Značka tu vystaví aj štyri predsérie tohto modelu s predvojnového obdobia a taktiež využije túto príležitosť na vystavenie štúdie REVOLTe, luxusného a technologicky vyspelého mestského vozidla, ktorého línie boli inšpirované slávnou kačicou.

Pre účastníkov zrazu pripravili organizátori množstvo sprievodných akcií. Bokom nezostali ani novinári, pre ktorých bude k dispozícii niekoľko Citroënov 2 CV, aby mali možnosť objaviť alebo si znova vyskúšať pocit z jazdy tohto legendárneho modelu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.