Citroëny idú na odbyt

Streda, 13 marec 2013

Automobily Citroën idú na Slovensku úspešne na odbyt aj v mesiaci február. A to aj napriek stagnujúcemu trhu, ktorý pretrváva tak u nás ako aj inde vo svete. Pre francúzsku značku je potešiteľné, že zaznamenala nárast predaja. Počet registrovaných automobilov Citroën vzrástol vo februári 2013 oproti rovnakému obdobiu roku 2012 o takmer 15 %.

Citroen C4 Picasso 0393
Úspešný predaj pre Citroën pokračoval aj vo februári a značka si drží piatu priečku

Podľa výsledkov zachytených štatistikou Zväzu automobilového priemyslu predal Citroën na Slovensku vo februári spolu 277 nových vozidiel. Vďaka tomuto výsledku získala značka piatu priečku medzi značkami a jej trhový podiel činí 5,87 %.

Za prvé dva mesiace tohto roka predal Citroën spolu 547 automobilov. Z nich bolo 440 osobných a 107 ľahkých úžitkových . V porovnaní s predajom za rovnaké obdobie roku 2012 to predstavuje nárast o 28,5 %. Zvýšil sa tiež trhový podiel značky – z minuloročnej hodnoty 4,04 % na aktuálnu hodnotu 5,02 %.

Na pozitívnom výsledku sa najvýraznejšie podpísali modely Citroën C4 a Berlingo. Oba tieto modely sú najpredávanejšími aj kumulatívne za prvé dva mesiace tohto roka.

Do konca marca zostáva naďalej v platnosti akcia, v ktorej si môžete v Citroëne vymeniť svoje staré auto akejkoľvek značky za nový Citroën s bonusom od 1000 až do 5000 eur v závislosti od modelu. Napríklad pri kúpe slovenského Citroën C3 Picasso, ktorý sa vyrába výlučne v trnavskej fabrike, môže kupujúci týmto spôsobom získať bonus až 2500 eur a mať doma v garáži tento rodinný van za cenu len 9290 eur. Akcia platí len do konca marca.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.